Οι μαθητές, σε κλίμα οικειότητας και ενθουσιασμού και με «ξεχωριστή» και κατάλληλη για την περίσταση αμφίεση, εξασκήθηκαν σε μουσικά παιχνίδια με βάση την ομαδοσυνεργατική διαδικασία μάθησης και τη μη λεκτική επικοινωνία και έκφραση. Μοναδικά εργαλεία ήταν η παρατήρηση, η μίμηση, ο αυτοσχεδιασμός και η γλώσσα τού σώματος.
Μέσα από τη βιωματική αυτή προσέγγιση τού παιχνιδιού και, ειδικότερα, τού μουσικού παιχνιδιού, οι μαθητές κατανόησαν τις ευεργετικές ιδιότητές του: την ανάπτυξη των έμφυτων ρυθμικών και ακουστικών ικανοτήτων και τού αισθητικού κριτηρίου, την απόκτηση συντονισμού, πειθαρχίας, αυτοπεποίθησης και αυτοελέγχου, τη βελτίωση τής μνημονικής ικανότητας και την καλλιέργεια τής δημιουργικότητας, τής φαντασίας αλλά και των κοινωνικών δεξιοτήτων, καθώς κατά τη διάρκεια τού παιχνιδιού δημιουργείται πρόσφορο έδαφος για την επίτευξη συγκεντρωμένης προσοχής, ενεργητικής ακρόασης και ουσιαστικής επικοινωνίας μέσω τής εξωτερίκευσης των συναισθημάτων.
Η παραπάνω δράση ολοκληρώθηκε με συζήτηση, όπου επισημάνθηκε η αξία τού παιχνιδιού και η σχέση του με τη γλώσσα τού σώματος. Τέλος, η κ. Δογάνη συμβούλευσε τους μαθητές να ξεκινούν την ημέρα τους με ενθουσιασμό και θετικά συναισθήματα, παρόμοια με αυτά που τους δημιουργεί η ενασχόληση με το παιχνίδι, και να ανταποκρίνονται στις καθημερινές υποχρεώσεις τους με την ίδια προθυμία που έχουν όταν παίζουν, έτσι ώστε να είναι πάντα χαρούμενοι και δημιουργικοί.
Τα παραπάνω ερευνητικά προγράμματα καθοδηγεί η καθηγήτρια Μουσικής κ. Αναστασία Γκίνη.
View the embedded image gallery online at:
https://www.arsakeio.gr/en/287-greek/schools/thessaloniki/thessaloniki-high-school/events-activities/27877-glwssa-tou-swm#sigProId95e474311d
https://www.arsakeio.gr/en/287-greek/schools/thessaloniki/thessaloniki-high-school/events-activities/27877-glwssa-tou-swm#sigProId95e474311d