e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017 το Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης συμμετείχε στην Ημέρα Μεντόρων (Εκπαιδευτικών και Κοινωνικών), που διοργάνωσε το ΚΕΣΥΠ Λευκού Πύργου σε συνεργασία με τριμελή επιτροπή τού Σχολείου, αποτελούμενη από τους καθηγητές κ. Αναστασία Πιλωνά, Ιφιγένεια Αναγνώστου και Γιάννη Καλούτσα.
Όσον αφορά τους μαθητές τής Β΄ Λυκείου με το πρόγραμμα Μέντορες υποστηρίζεται η ενδυνάμωση τής συνεργασίας Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με σκοπό την ενίσχυση τής αυτογνωσίας των μαθητών ως προς τα αντικείμενα σπουδών τής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σε αυτό το πλαίσιο μαθητές τής Β΄ Λυκείου, σε ευέλικτες ομάδες των 5 έως 8 ατόμων, επισκέφθηκαν σχολές τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τού Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς και τού Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης.
Εκεί συνάντησαν τον Μέντορά τους, συνομίλησαν μαζί του, διατύπωσαν σκέψεις και προβληματισμούς και, τέλος, ξεναγήθηκαν στον χώρο και τα εργαστήρια.
Παράλληλα, οι μαθητές τής Α΄ Λυκείου, υλοποιώντας το αντίστοιχο πρόγραμμα των Κοινωνικών Μεντόρων, υποδέχθηκαν στον χώρο τού Σχολείου επαγγελματίες καταξιωμένους στον τομέα τους, γονείς στην πλειονότητά τους μαθητών των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, παρουσίασαν στους μαθητές τις σπουδές και την επαγγελματική τους πορεία οι εξής: κ. Αξιωτίδου Αιμιλία (σύμβουλος Ψυχικής Υγείας), Ασσόκι Ντιάνα (φαρμακοποιός – ελεύθερος επαγγελματίας), Κακάλη Αλεξάνδρα (τραπεζικός), Μπούζη Αυγή (δικαστής), Παπαδόπουλος Μιχαήλ (ιατρός μαιευτήρας – γυναικολόγος) και Τσίτος Ξενοφών (ηλεκτρολόγος μηχανικός).
Στους επαγγελματίες αυτούς οι μαθητές, σε μικρές πάντα ομάδες, που συγκροτήθηκαν με κριτήριο τα ενδιαφέροντα των παιδιών, έθεσαν τα ερωτήματά τους για τις σπουδές και την επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ ενημερώθηκαν για τα νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας και τις εναλλακτικές επιλογές που υπάρχουν μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.
Οι μαθητές τόσο τής Α΄ όσο και τής Β΄ τάξης χαρακτήρισαν ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική την εμπειρία αυτή. Θεώρησαν ότι καλύφθηκαν πολλές απορίες τους, ενώ ορισμένοι παρατήρησαν ότι η συνάντηση αυτή έπαιξε ρόλο στο να προσεγγίσουν περισσότερο την επιλογή των σπουδών που θα ακολουθήσουν.
Η αμεσότητα τής επαφής, η ελεύθερη συζήτηση και η πρόθυμη μετάδοση τής εμπειρίας καθιστούν αναμφίβολα  διδακτική τη χρήσιμη αυτή παρέμβαση στη σχολική πραγματικότητα των παιδιών.