e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Στο πλαίσιο τής διαθεματικής εργασίας τους «Μια εικόνα χίλιες λέξεις, συναισθήματα σωρό», τον Μάιο 2016 οι μαθητές των δύο τμημάτων τής Δ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης που διδάσκονται τα Γαλλικά ως Β΄ ξένη γλώσσα εργάστηκαν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο και παρουσίασαν τα αποτελέσματα τής δουλειάς τους σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
Οι μαθητές τού τμήματος με καθηγήτρια την κ. Έλενα Βιολάρη, με αφορμή τα πολύ όμορφα και ιδιαίτερα σχέδια τής Γαλλίδας εικονογράφου Marie Desbons και την ενότητα 2 τής μεθόδου Zig Zag 2 την οποία διδάσκονται, δημιούργησαν μια μικρή ταινία και ηχογράφησαν τις προτάσεις που σκέφτηκαν βλέποντας τα σχέδια της καθώς και τα συναισθήματα που τους γεννιούνται.
Η βασική δομή σε όλες τις προτάσεις ήταν το ρήμα "j’habite…", δηλ. "κατοικώ…", σε διάφορα ασυνήθιστα μέρη, όπως μέσα σ’ ένα νούφαρο, στην πλάτη ενός ελέφαντα, μέσα σ’ ένα σαλιγκάρι, πάνω σ’ ένα μανιτάρι, μέσα σε μια κανάτα νερό, μέσα σ’ ένα τηγάνι για κρέπες κ.λπ. Η όλη διαδικασία ενθουσίασε τους μαθητές, οι οποίοι απέκτησαν πολλές γνώσεις και διασκέδασαν με την ηχογράφηση.
Οι μαθητές τής κ. Γεώργα ασχολήθηκαν με ένα σχέδιο εργασίας για τα συναισθήματα που το ονόμασαν «Νιώθω - μιλώ - μοιράζομαι». Οι στόχοι αυτού τού μικρού μαθήματος συναισθηματικής αγωγής έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα βασικά συναισθήματα, να αποδέχονται, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά (αυτορρύθμιση), να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τα συναισθήματα των άλλων (ενσυναίσθηση), να ακούν με προσοχή τους άλλους όταν μιλούν για τα συναισθήματά τους και να εντοπίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με τους άλλους, να περιγράφουν με προφορικό και γραπτό τρόπο τα συναισθήματά τους, να παρατηρούν πώς τα συναισθήματα αποτυπώνονται στο πρόσωπό τους.
Η δραστηριότητα αυτή οργανώθηκε μέσα από την υλοποίηση σχετικών δραστηριοτήτων επεξεργασίας, παιχνίδια ρόλων, προσωπικές αφηγήσεις, ευχάριστο παιδαγωγικό υποστηρικτικό υλικό. Συγκεκριμένα, οι μαθητές έμαθαν να παρατηρούν και να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους συζητώντας για τα συναισθήματα και εντοπίζοντας ποιες εικόνες από αυτές που τους δόθηκαν απεικονίζουν τα διάφορα συναισθήματα βρίσκοντας, παράλληλα, για κάθε ένα από αυτά το αντίθετό του.
Ακόμη, δόθηκαν στα παιδιά φύλλα εργασίας με αστεία προσωπάκια με διάφορες εκφράσεις (χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα, έκπληκτα, φοβισμένα  κ.λπ.) και τους ζητήθηκε να συνδέσουν την προτεινόμενη λέξη με το αντίστοιχο συναίσθημα. Ψάχνοντας την εικόνα που ταιριάζει σε κάθε συναίσθημα και αντιστοιχίζοντας τη λέξη με την εικόνα, συνειδητοποίησαν ότι η εικόνα μεταφέρει ένα μήνυμα.
Η δράση εστίασε στην ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως είναι η αναγνώριση, η έκφραση των συναισθημάτων και η διαχείρισή τους, η ποιοτική επικοινωνία, η προσωπική υπευθυνότητα, η αυτοαποδοχή και η αποδοχή τής διαφορετικότητας. Με τον τρόπο αυτό βελτιώθηκε η επικοινωνιακή ικανότητα των παιδιών, τα οποία κατανόησαν πώς να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.
Την οργάνωση και την επιμέλεια τής διαθεματικής εργασίας είχαν οι καθηγήτριες κ. Έλενα Βιολάρη και Έφη Γεώργα.