e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Οικολογική ευαισθητοποίηση μέσω βιωματικής και ψηφιακής μάθησης στη Δ΄ τάξη τού Σχολείου μας

Στο πλαίσιο τού πρώτου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στη θεματική «Φροντίζω το Περιβάλλον-Οικολογία», οι μαθήτριες και οι μαθητές τής Δ’ τάξης τού Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων, ασχολήθηκαν με τη θεματική «Το Δάσος».
Το γεγονός ότι τα δάση είναι ένα από τα κύρια στοιχεία τής φυσικής μας κληρονομιάς καθώς και τού φυσικού περιβάλλοντος τού τόπου μας, τής Ηπείρου, ήταν το βασικό κριτήριο για την επιλογή τής υλοποίησης τού συγκεκριμένου περιβαλλοντικού προγράμματος.
Η μείωση των δασικών εκτάσεων που τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει σε αυξανόμενη ευαισθητοποίηση και κατανόηση των σοβαρών απειλών που αντιμετωπίζουν τα δάση όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση, η υποβάθμιση τού εδάφους, ο αυξανόμενος αριθμός δασικών πυρκαγιών καθώς και η κακή διαχείριση τής δασικής κληρονομιάς ήταν θέματα και προβληματισμοί που απασχόλησαν τη Δ΄ τάξη.
Δύο ήταν οι βασικοί στόχοι τού συγκεκριμένου προγράμματος το οποίο υλοποιήθηκε όχι μόνο εντός τής αίθουσας διδασκαλίας αλλά και βιωματικά με επιτόπια μελέτη στο πεδίο.
Ο πρώτος ήταν η ανάπτυξη τής οικολογικής συνείδησης και η ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών, μέσα από την ενημέρωση σχετικά με τα δάση και την προστασία τους, καθώς και η καλλιέργεια κουλτούρας πρόληψης και προστασίας των δασικών εκτάσεων.
Ο δεύτερος, ο συνδυασμός τής βιωματικής μάθησης με την ψηφιακή και παραγωγική μάθηση μέσω τής τέχνης, τής δημιουργικότητας και τής κριτικής σκέψης, δηλαδή των «Δεξιοτήτων Μάθησης τού 21ου αιώνα», καθώς και άλλων δυναμικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
Ομαδικά στην τάξη και με την αξιοποίηση οπτικοακουστικού ψηφιακού υλικού διασαφηνίστηκαν οι έννοιες «δάσος» και «δασικό οικοσύστημα». Με τη χρήση διαδραστικού χάρτη και σχετικού ερωτηματολογίου τα παιδιά πληροφορηθήκαν για τα Δάση που υπάρχουν στην Ελλάδα, τα Εθνικά Πάρκα και τους Εθνικούς Δρυμούς. Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών, έχοντας την ευκαιρία οι μαθητές/-τριες να φανταστούν τους λόγους για τους οποίους μπορεί να απειλούνται αυτές οι περιοχές και γιατί οφείλουμε να τις διαφυλάττουμε. Ακολούθησε σειρά σχετικών διαθεματικών διαδραστικών δραστηριοτήτων.
Η μελέτη στο πεδίο έγινε με την επίσκεψή τής τάξης στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πραμάντων και τη συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Άραχθος, ο αγγελιοφόρος των βουνών».
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος και της περιήγησής τους οι μαθητές/-τριες συμμετείχαν ενεργά σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων, όπως:
-Το παιχνίδι «Λιθοβολώντας τον ποταμό»
-Μέτρηση τού pH τού ποταμού Αράχθου
-Δημιουργία έργω τέχνης με υλικά που μάζεψαν στο δάσος (Τέχνη της Γης/Land Art)
-Πεζοπορία στο δάσος - παρατήρηση και μελέτη στο πεδίο
-Το Γεφύρι τής Πλάκας – η αρχιτεκτονική τής Ηπείρου
-Φωτογράφισή εικόνων φυσικού τοπίου, κ.ά.

 

002

Όλοι έτοιμοι! Όλα έτοιμα!
Η Διευθύντρια Ελένη Παπανικολάου και το Εκπαιδευτικό Προσωπικό

Arsakeio Christmas Club 2023

Αποχαιρετώντας το Δημοτικό Σχολείο - Εορτή αποφοίτησης τής Στ΄ τάξης 2023

"Αγαπημένο μου Δημοτικό,
Δεν θα σε ξεχάσω ποτέ. Θα έχεις για πάντα
την πιο ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου."
Βαλέρια Χ.

Με μια μοναδική εκδήλωση αποφοίτησης που προετοίμασαν με κέφι και πρωτοτυπία, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Στ΄ τάξης τού Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων αποχαιρέτησαν, την Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023 το απόγευμα, το Δημοτικό Σχολείο.

Θέμα τής εορτής ήταν οι αναμνήσεις τους από τα έξι χρόνια που πέρασαν σε αυτό. Η εκδήλωση ξεκίνησε με τις αποχαιρετιστήριες ομιλίες των δασκάλων των δύο τμημάτων τής Στ΄ τάξης, κ. Ελένης Κοντογιάννη και κ. Κωνσταντίνας Κωνσταντοπούλου.