e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

May 2025
Last month   Next month
S M T W T F S
week 18 1 2 3
week 19 4 5 6 7 8 9 10
week 20 11 12 13 14 15 16 17
week 21 18 19 20 21 22 23 24
week 22 25 26 27 28 29 30 31
Η μετάδοση τής γεωμετρικής γνώσης και των διαφόρων τεχνικών καταγραφής της ταξιδεύει από τους λαμπρούς πρωτοπόρους Βαβυλώνιους γεωμέτρες και τον Ερατοσθένη στους ενθουσιώδεις μικρούς χαρτογράφους τής Ε΄1 τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης. Από τη θεωρητική προσέγγιση στην παραγωγική δημιουργία. Από το σχολικό μάθημα στην ανάγκη και την πράξη τής ζωής.
Με αφορμή τις διδακτικές προτάσεις τής πρώτης ενότητας τού βιβλίου Γεωγραφίας, οι μαθητές, με την καθοδήγηση τής δασκάλας τους κ. Κατερίνας Ταταράκη, επιχείρησαν να κατασκευάσουν τους δικούς τους χάρτες.
Μετά την αρχική θεωρητική προσέγγιση, κατά την οποία αναπτύχθηκαν και επεξηγήθηκαν τα είδη και τα χαρακτηριστικά ενός χάρτη (τίτλος, υπόμνημα, κλίμακα, προσανατολισμός, πυξίδα), τα παιδιά, εργαζόμενα ανά δυάδες, σχεδίασαν τους συγκεκριμένους τόπους που είχαν επιλέξει. Η αρχική απεικόνιση, ανάλογα με τον τύπο τού χάρτη που προτίμησαν να κατασκευάσουν, διανθίστηκε με χρώματα, τίτλους, τοποθεσίες και άλλα χαρακτηριστικά.
Η προθυμία τής συμμετοχής σε αυτή τη δράση, καθώς και η ικανοποίηση και η χαρά με την οποία παρουσίασαν τις δημιουργίες τους είναι μία ακόμη απόδειξη τής διδακτικής αρχής που θεωρεί ευθέως ανάλογο τον μαθητικό ενθουσιασμό με τον βαθμό συσχετισμού τής διδακτικής θεωρίας με την πράξη τής ζωής.