e-arsakeio

Books' archway

ep en

harvard

Στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος τού Β’ Αρσακείου – Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης πραγματοποιήθηκε στις 3-5 Μαΐου τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στις περιοχές: Ναύπακτο-Δελφούς-Αράχωβα-Αγόριανη-Μονή Οσίου Λουκά-Λειβαδιά.
Την Τετάρτη 3/5 στην Κρύα Βρύση Ναυπάκτου οι μαθητές/-τριες παρακολούθησαν βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο ‘’Σώστε τον πλανήτη Γη! ’’ από την ομάδα ‘’Δρω’’. Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, οι μαθητές συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες που αφορούσαν στην ευαισθητοποίησή τους στην ορθή αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τους απονεμήθηκε, μάλιστα, έπαινος (δείτε εδώ) για την επιτυχημένη συνεργασία τους στις ομαδικές αποστολές των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Το μεσημέρι τής ίδιας μέρας οι μαθητές γνώρισαν την ιστορική Ναύπακτο, καθώς αξιοποίησαν τον ελεύθερο χρόνο που τους δόθηκε για να περιηγηθούν στην πόλη και να γευματίσουν.
Το απόγευμα επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία με προορισμό τους Δελφούς, όπου και καταλύσαμε. Όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας και απολαύσαμε ένα πλούσιο δείπνο. Τέλος, πάλι με τα λεωφορεία μας φτάσαμε αργότερα στην Αράχωβα, όπου οι μαθητές διασκέδασαν σε ένα καφέ μπαρ τής περιοχής. Το βράδυ πια επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο γεμάτοι από εμπειρίες από την πρώτη μέρα τής εκδρομής μας.
Την επόμενη μέρα, μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε για την Αγόριανη. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό ορεινό χωριό σκαρφαλωμένο στον Παρνασσό και πνιγμένο στα έλατα και τα πλατάνια. Στην Αγόριανη οι μαθητές έκαναν πεζοπορία, απόλαυσαν τις πηγές της και συνομίλησαν με ντόπιους κατοίκους. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε στους μαθητές ο καταρράκτης τού χωριού, καθώς δίνει μια παραμυθένια νότα στο ορεινό τοπίο. Δυστυχώς, όμως, η βροχή δεν μας επέτρεψε να παραμείνουμε περισσότερο στο χωριό και έτσι επιστρέψαμε στην Αράχωβα για περιήγηση και μεσημεριανό γεύμα. Το απόγευμα οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο Μουσείο των Δελφών, όπου «μυήθηκαν» στα μυστήρια τού ξακουστού Μαντείου και μαγεύτηκαν από το δελφικό τοπίο. Συνεπαρμένοι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για σύντομη χαλάρωση και προετοιμασία για τη βραδινή έξοδο. Πράγματι, μετά το γεύμα, μεταβήκαμε στην Αράχωβα, όπου οι μαθητές διασκέδασαν σε μια μουσική σκηνή, απολαμβάνοντας γνωστά τραγούδια από το ελληνικό ρεπερτόριο. Με κέφι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για τη βραδινή μας ξεκούραση.

Την τελευταία μέρα, πήραμε το πρωινό μας και ετοιμαστήκαμε για τον δρόμο τής επιστροφής στην Αθήνα. Πρώτος μας σταθμός ήταν η Ιτέα. Οι μαθητές έκαναν βόλτα στην πόλη και αξιοποίησαν δημιουργικά τον ελεύθερό τους χρόνο δίπλα στο λιμάνι. Στη συνέχεια, σταματήσαμε στη μονή τού Οσίου Λουκά. Παρά την καταρρακτώδη βροχή, οι μαθητές θέλησαν να γνωρίσουν το μοναστήρι, θαυμάζοντας την αξιόλογη βυζαντινή αρχιτεκτονική του. Τελευταία στάση στο ταξίδι μας ήταν η Λιβαδειά. Εκεί επισκεφτήκαμε την Κρύα και γευματίσαμε.
Το ταξίδι μας έφτασε στο τέλος του αργά το απόγευμα με την άφιξή μας στον χώρο τού σχολείου. Οι μαθητές ήταν ενθουσιασμένοι από την εμπειρία τους αυτή, καθώς για τρεις μέρες όλοι μαζί, έξω από τις σχολικές αίθουσες, είχαν την ευκαιρία να ξεφύγουν λίγο από τη ρουτίνα τής καθημερινότητας, να γνωρίσουν νέους τόπους και να διασκεδάσουν μαζί με τους συμμαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους. Η εκδρομή στέφθηκε με επιτυχία χάρη και στην καλή συνεργασία των μαθητών με τους συνοδούς τους υπό δύσκολες, συχνά, καιρικές συνθήκες.
Η ομάδα των συνοδών-εκπαιδευτικών απαρτιζόταν από την κ. Α. Παραρά (αρχηγός – μέλος τής περιβαλλοντικής ομάδας), την κ. Φ. Καλογεροπούλου και τον κ. Ι. Θερμό (μέλη τής περιβαλλοντικής ομάδας), την κ. Ελ.Μπέντα και τον κ. Η.Ανδροβιτσανέα (συνοδοί).