e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης

Εγκαίνια της έκθεσης «1821. Το λερωμένο λευκό. Έκθεση μνήμης του αγώνα για ελευθερία»
με έργα του ζωγράφου Γιώργου Κόρδη.

Link for Live Youtube Broadcast


ERASMUS DAYS ΣΤΟ Α’ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΤΟΣΙΤΣΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΚΑΛΗΣ
Φέτος, το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης γιορτάζει τις Ημέρες ERASMUS, μια πανευρωπαϊκή γιορτή για τη διάδοση των ευεργετημάτων από τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα, που διενεργούνται με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Στο πλαίσιο του εορτασμού αυτού καθηγητές και μαθητές του Α’ Λυκείου που συμμετέχουν στο #erasmusdays έχουν ετοιμάσει μία έκθεση των καλλιτεχνικών έργων των μαθητών για τα προγράμματα Erasmus+ του σχολείου τους ARCH, YES-U!! και ReACT!. Η γιορτή δίνει επίσης την ευκαιρία να παρουσιάσουμε τις εργασίες που έχουν εκπονήσει οι μαθητές, φωτογραφικό υλικό και βίντεο από τις επισκέψεις στα ευρωπαϊκά σχολεία, το βίντεο-animation «Η Αλίκη στη χώρα των τεράτων» και βίντεο από τις θεατρικές παραστάσεις «Βιολογικός Μετανάστης» του Αρκά και «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, που παρουσιάστηκαν στο σχολείο μας κατά τις επισκέψεις των ξένων ομάδων.
Κατά την τελευταία τριετία το Α’ Αρσάκειο Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης έχει αναπτύξει πλήθος διεθνών δράσεων με επίκεντρο τρία Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+. Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποσκοπούν στη μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών του Α’ Τοσιτσείου Λυκείου σε εταιρικά σχολεία του εξωτερικού, προκειμένου να γνωρίσουν διαφορετικούς τρόπους σκέψης και εκπαίδευσης, να ερευνήσουν φλέγοντα θέματα της σύγχρονης πραγματικότητας και να συμμετάσχουν σε ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Τα προγράμματα διενεργούνται υπό την αιγίδα της Ε.Ε., ενώ καίριος είναι ο καθοδηγητικός και εποπτικός ρόλος της Εθνικής Μονάδας Συντονισμού ΙΚΥ.
Περισσότερα εδώ.

Συνεργασία, Αυτοπεποίθηση, Γνώση, Εμπειρία και Καινοτομία: σε αυτές τις λέξεις συνοψίζουν οι μαθητές των τμημάτων Β3 και Β4 του Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού τα οφέλη που αποκόμισαν από τις πολύμορφες εκπαιδευτικές δραστηριότητες «Μαθητική Προσομοίωση Συνέντευξης Τύπου» με συνακόλουθη «Σύνταξη Δελτίου Τύπου» και «Συγγραφή άρθρων για την Οικονομία», με επιστέγασμα τη δημοσίευσή τους στην «Οικονομική Εφημερίδα για μια Βιώσιμη Οικονομία», που επιμελείται η Συντονίστρια Οικονομίας κ. Δ. Μακρή.

logo organizing com


ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
  • Βασιλική Παπαπέτρου – Μουρσελά, Φιλόλογος, Επόπτρια των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας
  • Δημήτριος Κλαυδιανός, Φυσικός, Συντονιστής Φυσικών Επιστημών στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία
  • Ιωάννης Βακαλόπουλος, Φυσικός, Διευθυντής στο Α΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Παναγιώτης Βάββας, Χημικός, Α΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Χρήστος Γεωργίου, Φυσικός, Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
  • Χρήστος Δευτεραίος, Φυσικός, Β΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Θεόδωρος Μεταλληνός, Φυσικός, Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού

logo organizing com

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  • Ευάγγελος Γαζής, Ομότιμος Καθηγητής Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών, Ταξιάρχης των Ιπποτών της τάξης Palmes Academiques της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εθνικός Εκπρόσωπος Εκπαίδευσης στο CERN
  • Marco Battaglia, Καθηγητής Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Υψηλών Ενεργειών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Σάντα Κρουζ και στο Εθνικό Εργαστήριο του Lawrence Berkeley
  • Εμμανουήλ Τσεσμελής, Επισκέπτης Καθηγητής Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, Γενικός Διευθυντής Μονάδας CERN
  • Ανδρομάχη Τσίρου, Καθηγήτρια Σωματιδιακής Φυσικής, Ερευνήτρια στο Πείραμα CMS-CERN
  • Ιωάννης Αποστολάκης, Καθηγητής Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Υψηλών Ενεργειών, Επικεφαλής της ομάδας CERN – Geant4
  • Αλέξανδρος Κεχαγιάς, Καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής Υψηλών Ενεργειών και Βαρύτητας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών
  • Μιχαήλ Κόκκορης, Καθηγητής Πειραματικής Φυσικής και Εφαρμογών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών

Στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 2021 διεξήχθηκαν με μεγάλη επιτυχία για πρώτη φορά στην Ελλάδα Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, με αντικείμενο τη Διδασκαλία της Αστρονομίας, από την ομάδα εργασίας NASE της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. *

Η Φ.Ε., συνεχίζοντας την παράδοση που έχει σε εκπαιδευτικά καινοτόμα προγράμματα, μαζί με την Εθνική Αστρονομική Επιτροπή, την Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία, το Ινστιτούτο Αστροφυσικής (ΙΤΕ), το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης (ΕΑΑ), έθεσαν τα  σεμινάρια υπό την αιγίδα τους.

Στα Σεμινάρια-εργαστήρια συμμετείχαν 85 εκπαιδευτικοί, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όπου με καθημερινά υλικά έφτιαξαν «αστρονομικά όργανα». Προτάθηκαν «μοντέλα» αστρονομικών φαινομένων που οι μαθητές θα μελετούν στο σχολείο και «αστρονομικές παρατηρήσεις» που θα παίρνουν με τα όργανα αυτά. Η διαδικασία αυτή παιδαγωγικά είναι η πλέον ενδεδειγμένη για να κινητοποιήσουν, αναπτύξουν και ενισχύσουν οι εκπαιδευτικοί τις δεξιότητες των μαθητών τους.

Η γλώσσα των Σεμιναρίων ήταν τα Αγγλικά, αλλά όλο το υλικό, που παρουσιαζόταν, ήταν μεταφρασμένο στα Ελληνικά.

Στις 11 και 12 Μαρτίου διεξήχθη ο δεύτερος κύκλος αυτών των Σεμιναρίων με θέμα την Αστροβιολογία!

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με το πρόγραμμα εδώ: https://astronomy.arsakeio.gr


*Τα σεμινάρια αυτά διοργανώθηκαν, στο πλαίσιο του 5ου στρατηγικού στόχου της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU) για το 2020-2030, που είναι η εφαρμογή της Αστρονομίας για διδασκαλία και εκπαίδευση σε σχολικό επίπεδο.

Ξεκινώντας τη φοιτητική τους ζωή οι απόφοιτοι των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων μιλούν για τα  βιώματα και τις ξεχωριστές εμπειρίες τους από τη φοίτησή τους στα Σχολεία μας, στο Ψυχικό, στην Εκάλη, τη Θεσσα  λονίκη, την Πάτρα, στα Ιωάννινα. Ευχόμαστε σε όλους τους αποφοίτους μας το νέο περιβάλλον και οι σπουδές τους να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και όπου αυτό δεν είναι εφικτό να χαράξουν την προσωπική τους πορεία δημιουργικά με οδηγό τα ενδιαφέροντά τους.

Οι εξελίξεις στην εκπαίδευση τρέχουν. Οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να παρακολουθούν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις, κάτι που γίνεται εφικτό μέσω διαδικτύου, να τις επεξεργάζονται και να προβληματίζονται γύρω από αυτές, ώστε να είναι τελικά σε θέση να διαμορφώνουν τις βέλτιστες εκπαιδευτικές προτάσεις για τους μαθητές τους. Τα Αρσάκεια Σχολεία ενθαρρύνουν τον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών μεθόδων και την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών.

Όπως μας λέει η συντονίστρια πρωτοβάθμιας των Αρσακείων και Αναπληρώτρια Επόπτρια κ. Σοφία Σταθοπούλου, «τα τελευταία χρόνια εισαγάγαμε, τόσο σε επίπεδο ομίλων όσο και στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Αρσακείων σχολείων, την εκπαιδευτική αντίληψη του STEAM (Science, Technology, Engineering, Art,Mathematics). Είναι μια σύγχρονη προσέγγιση της γνώσης, που εκπαιδευτικά υιοθετείται με σχετικές κατά τόπους τροποποιήσεις, σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο του πλανήτη. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι διότι, παγκοσμίως βιώνουμε μια πολιτισμική επανάσταση, τα χαρακτηριστικά της οποίας είναι κατά κύριο λόγο τεχνολογικά.»

Ωστόσο, στο κέντρο όλων αυτών των εξελίξεων βρίσκεται ο άνθρωπος, ο οποίος αφ’ ενός δημιουργεί τις προϋποθέσεις αυτού του πολιτισμού, αφ’ ετέρου υφίσταται και τις επιπτώσεις του. Προηγμένης τεχνολογίας μηχανικές κατασκευές, απίθανοι σχεδιασμοί ψηφιακών συστημάτων, τεχνητή νοημοσύνη, υπερσύγχρονα ρομπότ, συνθέτουν το puzzle του σύγχρονου πολιτιστικού σκηνικού. Μέσα σ’ αυτό το σκηνικό όμως διαμορφώνονται και οι ανθρώπινες σχέσεις. Ποια μορφή έχουν αυτές; Πώς δρα πάνω τους η εκθετικά αναπτυσσόμενη επιστήμη της τεχνολογίας; Πώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους η τεχνολογία με τις παραδοσιακές ουμανιστικές αξίες; Πώς οι σύγχρονες ανθρώπινες κοινωνίες βλέπουν: τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, το θέατρο, την ιστορία, την ιστορία της τέχνης, τη φιλοσοφία και όλα εκείνα που αναφέρονται στο ιδιοσύστημα αναφοράς του κάθε ανθρώπου, αποδίδοντας σεβασμό στον άνθρωπο ως υποκείμενο του πολιτισμού; Όλα τούτα είναι ερωτήματα που πρωτίστως αποτελούν σημαντικές συνιστώσες οποιουδήποτε σύγχρονου μοντέλου εκπαίδευσης.

Η κ. Σταθοπούλου σχολιάζει: «Έχοντας την εμπειρία της εφαρμογής του προγράμματος STEAM στα σχολεία μας και βλέποντας τη θετική αποδοχή του τόσο από τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς, σκεφτήκαμε ότι πρέπει να δώσουμε μια επιπλέον διάσταση – που ακροθιγώς υπήρχε- στην ήδη επιτυχή λειτουργία του. Η διάσταση αυτή είναι πιο ουσιαστική σύνδεση των θετικών επιστημών με τις ανθρωπιστικές επιστήμες (Ηumanities), προτάσσοντας έτσι το δίπολο «Άνθρωπος και Τεχνολογία» ως την πιο ολοκληρωμένη αντίληψή μας για το STEAM. Έτσι το STEAM γίνεται SHTEAM (Science, Humanities, Technology, Engineering, Art, Mathematics), ενσωματώνοντας τη Λογοτεχνία, την Ιστορία, τα γλωσσικά μαθήματα, τη Φιλοσοφία, ώστε να καλύπτει πληρέστερα τις ανάγκες του σημερινού μαθητή και αυριανού πολίτη. Ενός πολίτη που θα έχει να διαχειριστεί και να πάρει σημαντικές αποφάσεις για μεγάλα παγκόσμια προβλήματα, όπως η κλιματική αλλαγή και η ραγδαία ανάπτυξη και επέκταση σε όλους τους τομείς της ζωής της Τεχνητής Νοημοσύνης.»

Και κλείνει επισημαίνοντας:

«Τα Αρσάκεια εισάγοντας το SHTEAM στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποδεικνύουν εμπράκτως ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις στην εκπαίδευση σε διεθνές επίπεδο και επιλέγουν για τους μαθητές τους ό,τι καλύτερο (προσοχή: όχι εντυπωσιακότερο!).»

Η αποφοίτηση

Η Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019 ήταν μια μέρα ξεχωριστή για το Αρσάκειο Ιωαννίνων, το νεότερο μέλος της αρσακειακής οικογένειας. Οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί του, γονείς, επίσημοι αλλά και πλήθος παρευρισκομένων καταχειροκρότησαν τους πρώτους αποφοίτους τού Αρσακείου Λυκείου Ιωαννίνων!

Το Αρσάκειο Ιωαννίνων ξεκίνησε τη λειτουργία του με Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο το σχολικό έτος 2009-2010 και φέτος, δέκα χρόνια αργότερα, πραγματοποιήθηκε η πρώτη εορτή αποφοίτησης σε συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα.
   
001

Η αποφοίτηση αυτή είχε ξεχωριστή και συμβολική σημασία για τα Αρσάκεια Ιωαννίνων, καθώς σηματοδοτεί και την ολοκλήρωση ενός κύκλου εκπαίδευσης.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι κ. Κωνσταντίνος Βλάχος, φιλόλογος και πρόεδρος τού Ι.Μ.Ι.Α.Χ. (Ίδρυμα Μελετών Ιονίου και Αδριατικού Χώρου), Χρήστος Σταυράκος, καθηγητής τού Τομέα Ιστορίας και Αρχαιολογίας τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και Ανδρέας Βλαχόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής τού Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και εταίρος τής Φ.Ε., ο οποίος απηύθυνε και χαιρετισμό.

002   003   004   005

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ομιλία της προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Ιωαννίνων κ. Μαρίας Νάκα και την επίδοση των απολυτηρίων στους μαθητές τής Γ΄ τάξης από τον Διευθυντή του Λυκείου κ. Παύλο Μαυρόγιαννη αλλά και των αναμνηστικών που φιλοτέχνησε ειδικά για την περίσταση ο κ. Δήμος Παπαδόπουλος, σχεδιαστής κοσμημάτων και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

009

Το ιστορικό της ίδρυσης Αρσακείου στα Γιάννενα

Η ανέγερση τού σχολικού συγκροτήματος του Αρσακείου Ιωαννίνων ξεκίνησε το 2004 και το Σχολείο εγκαινιάστηκε από τον Πρόεδρο τής Ελληνικής Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια τον Φεβρουάριο τού 2010. Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία αποφάσισε την ίδρυση Αρσακείου στα Γιάννενα ανταποκρινόμενη στο αίτημα τής τοπικής κοινωνίας και στο χρέος της προς τον ευεργέτη της Απόστολο Αρσάκη. Έτσι, ίδρυσε Αρσάκειο Σχολείο στα Ιωάννινα με απόφαση τού Διοικητικού Συμβουλίου και τού Προέδρου της καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη. [φωτό από τα εγκαίνια]

Όραμα του Αρσακείου Ιωαννίνων είναι να συμβάλει στην παιδευτική και την πνευματική ανύψωση τής ευρύτερης περιοχής, δίνοντας τη δυνατότητα σε παιδιά τής πόλης των Ιωαννίνων αλλά και των γύρω περιοχών να αποκτήσουν την αρσακειακή παιδεία και αγωγή.

Με τη συμβολή τού έμπειρου διδακτικού τους προσωπικού, προερχόμενου από την τοπική κοινωνία, αποτελούν ένα μοναδικό κέντρο γνώσης και πολιτισμού, αντάξιο τής ιστορίας τόσο των ίδιων των Σχολείων όσο και τής περιοχής τής Ηπείρου.

Ημερίδα με το Center for Hellenic Studies του πανεπιστημίου Harvard

Πρόσφατη απόδειξη αυτού αποτελεί η ημερίδα «Χρειαζόμαστε τα κλασικά γράμματα σήμερα;», την οποία συνδιοργάνωσαν με πολύ μεγάλη επιτυχία στο Αρσάκειο Ιωαννίνων η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία και το Center for Hellenic Studies του πανεπιστημίου Harvard τον Ιανουάριο του 2019. Η Φ.Ε. έχει υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με το Center for Hellenic Studies από το 2013 και η συμφωνία αυτή ανανεώθηκε κατά τη διάρκεια της ημερίδας με τις υπογραφές του Gregory Nagy, διάσημου ομηριστή και καθηγητή του πανεπιστημίου Harvard, και του προέδρου της Φ.Ε. Γεωργίου Μπαμπινιώτη, καθηγητή γλωσσολογίας και πρώην πρύτανη του πανεπιστημίου Αθηνών.

[φωτό του πάνελ και της υπογραφής]

Στην ημερίδα αυτή, οι εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Ιωαννίνων Παύλος Μαυρόγιαννης (διευθυντής του λυκείου), Κατερίνα Τάτση (διευθύντρια του Γυμνασίου) και Χρηστίνα Πλακούτση (φιλόλογος), Ελένη Παπανικολάου (διευθύντρια του Δημοτικού) και Χρήστος Τσατσούλης (φιλόλογος) παρουσίασαν εισηγήσεις, οι οποίες απέσπασαν εγκωμιαστικά σχόλια από το πολυπληθές κοινό.

[επισκόπηση της ημερίδας κ βίντεο των εισηγήσεων εδώ]

Subcategories

Συνεργασία της ΦΕ με το CHA-Harvard