Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

ΣΤ’ τάξη (Β΄ και Γ’ τρίμηνο) - «Ιστορία και Τέχνη: Συναντώντας τον καλλιτέχνη Λεονάρντο Ντα Βίντσι»

-Σκοπός:

Γνωριμία, ανάλυση και δημιουργική επεξεργασία τόσο των τάσεων και των τεχνοτροπιών των βασικών εκπροσώπων των καλλιτεχνικών ρευμάτων, όσο και του συσχετισμού τους με τα αντίστοιχα κοινωνικά και φιλοσοφικά ρεύματα που καθόρισαν την ιστορική εξέλιξη.

-Στόχοι: 

  • Ανάπτυξη επιθυμίας έκφρασης και δημιουργίας συνεργασίας.
  • Διεύρυνση φαντασίας
  • Πνευματική καλλιέργεια μέσω ποιοτικών καλλιτεχνικών ερεθισμάτων.
  • Γνωριμία με κάποιες ιδιαίτερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ιστορίας οι οποίες με το ανήσυχο πολύπλευρο πνεύμα τους έδωσαν ώθηση στις κοινωνικές μεταβάσεις.
  • Κατανόηση του διαχρονικού ρόλου της τέχνης στην κοινωνική ιστορική εξέλιξη
  • Τόνωση της ζωντάνιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω μιας εθελοντικής μη βαθμολογήσιμης απασχόλησης που διαφέρει από το αυστηρό πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος.
  • Προσέγγιση σχολικής και εξωσχολικής ύλης και παροχή επιπρόσθετης γνώσης με εναλλακτικούς τρόπους.

-Ενδεικτικές Δραστηριότητες:

  • Πλαισίωση του διαθεματικού με την επεξεργασία του βιβλίου « Συναντώντας τον καλλιτέχνη Λεονάρντο ντα Βίντσι» της Πατρίθια Χέις, Εκδόσεις Μέλισσα.
  • Ανάλυση του έργου του Μπετόβεν που σε παραλληλισμό με τη φιλοσοφία του Γκαίτε βρέθηκαν οι πρώτοι συνοδοιπόροι από τον κλασικισμό στον ρομαντισμό.
  • Επίσκεψη της κ. Βλάσση , υπεύθυνης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρουσίαση στην τάξη του προγράμματος Φιλαναγνωσίας με τίτλο «Ξεκλειδώνοντας τον Λεονάρντο»
  • Αναφορά σε προσωπικότητες του ελλαδικού χώρου που με τα έργα τους προλόγισαν τις μεγάλες κοινωνικές τάσεις (Σολωμός, Ρίτσος, Βέμπο, Ρήγας, Ξυλούρης)
  • Προετοιμασία και συνδημιουργία μιας καταληκτικής διαδικασίας με αναφορές στις μεγάλες προσωπικότητες και σε έργα εμπνευσμένα από τις πολυδιάστατες επιρροές τους.

-Εκπαιδευτικοί: Ταταράκη Αικατερίνη (Στ’1), Παπαφιτσώρου Αθανασία (Στ’2)