Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων κ. Γεώργα Ευφροσύνη συμμετείχε στο καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα «Ψυχολογικές Παρεμβάσεις στον Χώρο τού Σχολείου» τής Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση τής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) με την εκπόνηση και την παρουσίαση ενός σχεδίου εργασίας για την αντιμετώπιση και την εξάλειψη των φαινομένων τού σχολικού εκφοβισμού και τής βίας στον χώρο τού Σχολείου.

Αναλύθηκε ο οδηγός σχεδιασμού τού προγράμματος, η  θεματολογία του και η εφαρμογή του.

Συγκεκριμένα, αναλύθηκαν και αναπτύχθηκαν τρεις δραστηριότητες με τη μορφή βιωματικών εργαστηρίων με ισάριθμες δράσεις για τους μαθητές και με δομή, θεματολογία, στόχους, μεθόδους υλοποίησης, υλικά μέσα εφαρμογής, δραστηριότητες και αξιολόγηση.

Οι γενικοί στόχοι αυτών των βιωματικών εργαστηρίων ήταν :
1. η κατανόηση, η ευαισθητοποίηση και η πρόληψη τού φαινομένου τού εκφοβισμού και τής βίας στο σχολείο και
2. η ανάπτυξη ψυχοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων διαχείρισης και αντιμετώπισης περιστατικών εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα ήταν διάρκειας 50 ωρών και περιελάμβανε αξιολόγηση μέσω δραστηριοτήτων κλειστού τύπου μετά τη μελέτη επιμορφωτικού υλικού χωρισμένου σε εβδομαδιαίες ενότητες, κατανόηση τού εννοιολογικού οπλοστασίου τής πρόληψης και τής προαγωγής υγείας στον χώρο τού σχολείου και τής οικογένειας, συγγραφή τελικής εργασίας και ανάρτησή της στο σχετικό forum και τεκμηριωμένο και εμπεριστατωμένο σχολιασμό τελικών εργασιών συν-εκπαιδευομένων με βάση τους άξονες: περιεχόμενο, δομή, πρωτοτυπία και σαφήνεια, καθώς και ενεργό παρουσία, εμπλοκή και συνεργασία στη μαθησιακή κοινότητα για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αναστοχασμού.

Το επιμορφωτικό υλικό κατανεμήθηκε στις εξής θεματικές ενότητες :

1η Ενότητα: Συμβουλευτικές παρεμβάσεις στο σχολικό περιβάλλον.

1.1. Ο ρόλος τής συναισθηματικής νοημοσύνης στη σχολική κοινότητα.
1.2. Σχολική επικοινωνιακή συμβουλευτική: ο ρόλος τής επικοινωνίας και οι τεχνικές βελτίωσής της στο σχολικό
       πλαίσιο.
1.3. Ο ρόλος τού σχολικού ψυχολόγου.

2η Ενότητα : Προβλήματα συμπεριφοράς.

2.1. Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο.
2.2. Σχολική βία: Μορφές, συνέπειες και μέτρα πρόληψης.
2.3. Διαμορφώνοντας θετικά περιβάλλοντα μάθησης.

3η Ενότητα: Η υποστήριξη τής οικογένειας στο σχολικό περιβάλλον.

3.1. Σύνδεση σχολείου - οικογένειας.
3.2. Επικοινωνία μαθητών - γονέων - εκπαιδευτικών.
3.3. Ο ρόλος τής σύγχρονης οικογένειας στη σημερινή σχολική πραγματικότητα.