Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης κ. Ευφροσύνη Γεώργα παρακολούθησε με επιτυχία το επιμορφωτικό πρόγραμμα, που διοργάνωσε η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση τής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ), με τίτλο «Από τη Βιωσιμότητα στη Βιώσιμη Κατανάλωση: Εκπαιδεύοντας τους Μαθητές στην Κατανάλωση των Τροφίμων», το οποίο υλοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 30 Μαΐου έως 26 Ιουνίου 2022, συνολικής διάρκειας 50 ωρών.

Σκοπός τού επιμορφωτικού προγράμματος απετέλεσε η εποικοδομητική αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων σε ζητήματα βιώσιμης κατανάλωσης, ειδικά στο πεδίο των τροφίμων.

Στόχοι του ήταν η περιγραφή τής οικονομικής επιστήμης  με τον καθορισμό εννοιών, όπως η ανάπτυξη, μεγέθυνση, βιωσιμότητα, βιώσιμη ανάπτυξη, η ανάλυση βασικών χαρακτηριστικών τής βιώσιμης ανάπτυξης, η γνωριμία με τα υλικά τής συσκευασίας των τροφίμων και την περιβαλλοντική τους επίπτωση, ο εντοπισμός των θρεπτικών χαρακτηριστικών των τροφίμων και το ηθικό δίλημμα που προκύπτει όταν το υλικό συσκευασίας ή η παραγωγή είναι επιβλαβή για το περιβάλλον.

Επίσης, οι συμμετέχοντες πραγματεύτηκαν θέματα όπως η ορθολογική συμπεριφορά, η πρόταση λύσεων, η ανάλυση πλεονεκτημάτων ή περιορισμών αναφορικά με τις επιλογές τροφίμων, η εφαρμογή και ενίσχυση τής βιώσιμης ανάπτυξης και κατανάλωσης, η εκάστοτε επιλογή τροφίμου με περιβαλλοντικά αλλά και θρεπτικά κριτήρια, καθώς και οι περιβαλλοντικά βιώσιμες μέθοδοι, τόσο για την παραγωγή όσο και για την κατανάλωση τροφίμων.

Τα περιεχόμενα τού επιμορφωτικού προγράμματος ήταν τα εξής:

1η Ενότητα: Από την οικονομία στη βιωσιμότητα

2η Ενότητα: Από την ανάπτυξη στη βιώσιμη ανάπτυξη-κατανάλωση

3η Ενότητα: Από την παραγωγή τροφίμων στη συντήρηση και στη συσκευασία τους

4η Ενότητα: Υλοποίηση τελικής εργασίας με θέμα «Στο πλαίσιο τής βιώσιμης κατανάλωσης τροφίμων καλείστε να ενημερώσετε τους μαθητές/-τριες τής βαθμίδας, στην οποία διδάσκετε, αναφορικά:
α) με τις συσκευασίες των τροφίμων και β) με ορισμένα από τα θρεπτικά συστατικά τους.
Ποιες τεχνικές ή μεθόδους θα επιλέγατε για την προσέγγιση τού θέματος και με ποιον τρόπο θα αξιολογούσατε την κατανόησή του μετά το πέρας τής ενασχόλησής τους;»