Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης, κ. Ευφροσύνη Γεώργα, τη Δευτέρα 31/03/2025, παρακολούθησε διαδικτυακή επιμόρφωση διάρκειας 2 ωρών με θέμα «Three Whys of Navigating for Democratic Culture Through Education: From Identity to Action in the Context of the SDGS» την οποία διοργάνωσαν το διεθνές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό» του ΕΚΠΑ σε συνεργασία με το European Wergeland Centre (Council of Europe and the Norwegian Government).

Στη διαδικτυακή επιμόρφωση συζητήθηκε η διασταύρωση της ταυτότητας, της εκπαίδευσης και των ικανοτήτων δημοκρατικού πολιτισμού στο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών και των 17 Στόχων για Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ. Καθώς οι κοινωνίες παγκοσμίως γίνονται όλο και πιο πολύμορφες, η εκπαίδευση διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην προώθηση των αξιών της ένταξης, του σεβασμού και της ενεργού συμμετοχής στα κοινά. Η καλλιέργεια ικανοτήτων για δημοκρατικό πολιτισμό, όπως η κριτική σκέψη, η ενσυναίσθηση και ο διαπολιτισμικός διάλογος, μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα να πλοηγηθούν σε περίπλοκες κοινωνικές, πολιτικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις. Αυτές οι ικανότητες μπορούν να ενισχύσουν την αίσθηση προσωπικής και συλλογικής ταυτότητας και να ενδυναμώσουν τα άτομα, ώστε να συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Η ενσωμάτωση δημοκρατικών και πολιτιστικών ικανοτήτων στα εκπαιδευτικά συστήματα προάγει την κοινωνική συνοχή, την παγκόσμια ιθαγένεια και την υλοποίηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής επιμόρφωσης εξετάστηκαν ερωτήματα όπως:
✔ Πώς η εκπαίδευση προάγει τις αξίες της ένταξης, του σεβασμού και της ενεργού συμμετοχής στα κοινά ;
✔ Με ποιους τρόπους η καλλιέργεια ικανοτήτων δημοκρατικού πολιτισμού συμβάλλουν στην αντιμετώπιση σύγχρονων κοινωνικών, πολιτικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων ;
✔ Πώς η ενίσχυση της προσωπικής και συλλογικής ταυτότητας μπορεί να ενδυναμώσει τα άτομα, ώστε να συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη ;
✔ Γιατί η ενσωμάτωση δημοκρατικών ικανοτήτων στα εκπαιδευτικά συστήματα μπορεί να ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και την παγκόσμια πολιτειότητα ;
Δείτε εδώ.
Εισηγήτρια ήταν η Δρ Angela Salmon, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Φλόριντα και παγκόσμια υπότροφος Fulbright που ενδιαφέρεται να προωθήσει την αμοιβαία κατανόηση και τη διεθνή συνεργασία μέσω της έρευνας της για την αφήγηση στην Κολομβία, την Πολωνία και την Ελλάδα. Είναι η ιδρύτρια και η ηγέτιδα της πρωτοβουλίας Visible Thinking South Florida. Έχει κάνει σημαντικές συνεισφορές στον τομέα της εκπαίδευσης, δημοσιεύοντας και συμμετέχοντας σε διεθνή συνέδρια. Στο πρόσφατο βιβλίο της, Children’s Literature Aligned with SDGs to Promote Global Competences, καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς να συνεργαστούν, για να προωθήσουν τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών από μια παιδοκεντρική προοπτική.

001