Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Συμμετοχή μαθητών μας στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα CreDiT

Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (EΑΑ) είναι βασική προϋπόθεση για την αειφορική διαχείριση τού νερού. Το έργο CreDiT (CREative DIgital waters), που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο τού προγράμματος "Creative Europe", ανταποκρίνεται στην ανάγκη για ψηφιοποίηση τής φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς τού νερού ως βασικής διαδικασίας για την επίτευξη των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Ευρώπη.

Δενδροφύτευση

Την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 μαθητές και μαθήτριες των Α΄ και Β΄ τάξεων τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης συμμετείχαν σε δράση δενδροφύτευσης και ενημερώθηκαν για θέματα δασοπροστασίας.
Την πρωτοβουλία και την οργάνωση τής δράσης ανέλαβαν οι μαθητές τής Α΄ τάξης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα τής Βουλής των Εφήβων με θέμα «Το + που διαμορφώνει τον δημοκρατικό κόσμο: συμμετέχουμε, συνδιαλεγόμαστε, συμπράττουμε», με την καθοδήγηση τής υπεύθυνης καθηγήτριας κ. Στέλλας Κουλάδη.

«Αγωγή στη συγχώρηση: σύγκρουση και συνύπαρξη στο σχολείο και στην κοινότητα»

Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες του Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης παρακολούθησαν στο θέατρο των Σχολείων παρουσίαση σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, «Αγωγή στη συγχώρηση», που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2023-2024 σε όλα τα τμήματα της Α΄ Λυκείου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Αναστασία Ανέστη, θεολόγο του Β' Λυκείου.

Μαθητές Λυκείου συνεργάζονται με μαθητέςΔημοτικού σε θεατρική παράσταση

Το σύγχρονο θέατρο εστιάζει ένα μέρος τής μελέτης του στη σχέση κοινού και ηθοποιών. Ένας πολύ σημαντικός "χώρος", στον οποίο διαμορφώνεται η παράσταση είναι η φαντασία τού θεατή. Όπως συμβαίνει και με το μυθιστόρημα, ο εκάστοτε δημιουργός εκμεταλλεύεται τις παραστάσεις, τα ερεθίσματα και τις αναφορές τού κοινού του, για να μπορέσει ο θεατής ή ο ακροατής ή ο αναγνώστης να διαμορφώσει στο μυαλό του μια παράσταση. Ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους τού σύγχρονου θεάτρου που κατανόησε αυτή τη λειτουργία ήταν ο Βρετανός σκηνοθέτης, σκηνογράφος και θεωρητικός τού θεάτρου Eduard Gordon Craig.

Με αφορμή αυτόν τον άξονα μελέτης και στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού, η θεατρική ομάδα μαθητών τής Α΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης συνεργάστηκε με παιδιά τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης. Αρχικά, οι μεγάλοι μαθητές ενθάρρυναν τους μαθητές τού Δημοτικού να ζωγραφίσουν θέματα με τη φαντασία τους και να συνθέσουν ιστορίες γι' αυτά. Ύστερα, συνέθεσαν τις ζωγραφιές και τις ιστορίες τους σε ένα θεατρικό κείμενο, που αποτέλεσε τη βάση για το δρώμενο που παρουσίασαν στην τάξη τους, την Τρίτη 23 Απριλίου 2024.

Η παράσταση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους μικρούς θεατές-συνδημιουργούς, ενώ χάρισε μεγάλη ικανοποίηση και στα παιδιά τού Λυκείου. Τους ζητήθηκε μάλιστα να την επαναλάβουν, ώστε να την παρακολουθήσουν και μαθητές άλλων τμημάτων.

Στη δράση αυτή συμμετείχαν οι μαθητές: Χρυσάνθη Δεσύπρη, Μιχαέλα Βοσκάκη, Χάρις Βρυώνη, Γιάννης Γιαμπουράς, Βασιλική Πατεροπούλου και Μαρέβα Χριστοδουλίδη. Υπεύθυνος ήταν ο θεατρολόγος κ. Κώστας Θεοδώρου.

«Χημικές Αντιδράσεις σε Μικροκλίμακα»

Οι μαθητές/-τριες τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης Γεράσιμος Αλιγιζάκης, Φωτεινή Αρμενιάκου, Μιχαέλα Βοσκάκη, Χάρις- Μαρία Βρυώνη, Ιωάννης Γιαμπουράς, Ελισάβετ Ζαννή, Σοφία Ζεϊμπέογλου και Παρασκευή Μαλάμου, υπό την επίβλεψη τής καθηγήτριας Χημείας Κ. Πάολας Μπούζη, συμμετείχαν στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο τής Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, στις 12-14 Απριλίου 2024, με θέμα «Ερευνητικές Διαδρομές στον Πολιτισμό και στις Επιστήμες».

Εισήγηση σε συνέδριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 
Οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου ΕκάληςΒασιλική-Δέσποινα Βασιλείου, Μιχαέλα Βοσκάκη, Αναστασία Γαντέ, Ηλέκτρα-Στυλιανή Δεληγιαννάκη, Μελίτη-Ελένη Δεληγιαννάκη, Τατιάνα Λάμπρου και Κωνσταντίνα-Μαριάννα Σουρίδη συμμετείχαν με γραπτή εργασία και εισήγηση στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 12-14 Απριλίου 2024, στο Μουσικό Σχολείο Παλλήνης.

Εκπαιδευτική εκδρομή CERN

Εκπαιδευτική εκδρομή στις εγκαταστάσεις τού CERN πραγματοποιήθηκε για τους μαθητές και τις μαθήτριες Θετικού Προσανατολισμού Β΄ και Γ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης, την περίοδο 26-29 Φεβρουαρίου 2024. Στο πλαίσιο τής επίσκεψής τους οι μαθητές/-τριες παρακολούθησαν διάλεξη από τον καθηγητή Σωματιδιακής Φυσικής τού ΕΜΠ, και μέλος τής επιστημονικής επιτροπής τού CERN, κ. Ευάγγελο Γαζή.

Συμμετοχή μαθητών/-τριών σε διεθνές μαθητικό συνέδριο στην Πράγα 

Δύο ομάδες μαθητών/-τριών τής Β΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης συμμετείχαν, με ιδιαίτερη επιτυχία, στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο, που διοργανώθηκε από την Elemasyn στην Πράγα, 1-5 Μαρτίου 2024, με θέμα «Ο θεσμός τής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας τής Ευρώπης». Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα τού Συμβουλίου τής Ευρώπης και τού Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Συμμετοχή στο 23ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών ΑΣΙΣ

Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησαν οι μαθητές/-τριες τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης στο 23ο Φεστιβάλ Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών Γυμνασίων-Λυκείων ΑΣΙΣ, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Μαρτίου στο Βυζαντινό Αθλητικό Κέντρο, στον Άλιμο. Την ευθύνη τής διοργάνωσης είχαν τα Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα και στο φεστιβάλ συμμετείχαν συνολικά δώδεκα σχολεία.

Επίσημος εορτασμός εθνικής επετείου

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε ο επίσημος εορτασμός της εθνικής επετείου στο θέατρο των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης, με την παρουσία μαθητών/-τριών, εκπαιδευτικών και γονέων.