Γράφουν οι μαθήτριες Ιωάννα Καλλιακμάνη, Κατωπόδη Ευγενία και Κωτσιαγκέλη Αθηνά (από το τμήμα Γ΄2) του Α΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης:

"Μπορεί ο Χρυσός Αιώνας των Αθηνών να έχει περάσει στην ιστορία, αλλά χάρη στον φωτογράφο και animator Δημήτρη Τσαλκάνη μπορεί κανείς «να περιηγηθεί» στην αρχαία πόλη, τουλάχιστον στην ψηφιακή της μορφή! Όλοι γνωρίζουμε πως τον 5ο αιώνα π.Χ. η πόλη των Αθηνών αναπτύσσεται ραγδαία και θα καταφέρει, υπό την αρχηγία τού περίφημου ρήτορα Περικλή, να γνωρίσει τη μεγαλύτερη δόξα που θα γνώριζε ποτέ πόλη! Ο Περικλής ήταν αυτός που την ανέδειξε και μέσα από την πολιτική του, η Αθήνα εισήλθε στον λεγόμενο «Χρυσό Αιώνα».

Ο Δημήτρης Τσαλκάνης χρειάστηκε 13 χρόνια, προκειμένου να αναδημιουργήσει μέσω προγραμμάτων τρισδιάστατων απεικονίσεων το σημαντικό αυτό κεφάλαιο στην ιστορία τής πόλης των Αθηνών. Ο ιστότοπος με τίτλο «Αρχαία Αθήνα 3D» αποτελεί μια εντυπωσιακή εμπειρία, διότι ο καλλιτέχνης παρουσιάζει τα σπουδαία μνημεία τής πόλης μέσα από επτά περιόδους, που χρονολογούνται από το 1600 π.Χ. και τη Μυκηναϊκή περίοδο μέχρι τα νεότερα χρόνια (1833 μ.Χ.).

Η επιλογή μιας από τις περιόδους, από τον ιστότοπο, οδηγεί τον χρήστη σε μια σελίδα με ένα σύντομο μάθημα ιστορίας και συνδέσμους με μεμονωμένα μνημεία, τα οποία παρουσιάζονται με τις αρχιτεκτονικές προσθήκες κάθε εποχής. Επίσης, ο ιστότοπος, που είναι δομημένος σε ανοιχτό κώδικα, προσθέτει ενημερώσεις κάθε φορά που υπάρχουν νέα δεδομένα σχετικά με τις αρχαιολογικές επιφάνειες τής Αθήνας, ώστε να παρέχεται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια. Μπορείτε, επίσης, να περιηγηθείτε επιλέγοντας συγκεκριμένα μνημεία από το «Ευρετήριο Κτηρίων» στο κεντρικό μενού, να παρακολουθήσετε εκπαιδευτικά βίντεο και να ανατρέξετε στο χρονολόγιο τής Αθήνας.

Το έργο ξεκίνησε και παραμένει μια «προσωπική δημιουργία, χωρίς καμία επίσημη στήριξη», όπως δηλώνει ο Δημήτρης Τσαλκάνης:
Το 3-D είναι ένα απίστευτο εργαλείο για να οραματιστεί κανείς το παρελθόν και να προσομοιάσει τον τρόπο με τον οποίο πριν από 2.500 χρόνια οι άνθρωποι ζούσαν στην Αθήνα», λέει, και προσθέτει: "Μας δίνεται η ευκαιρία να πειραματιστούμε με κάθε δυνατό τρόπο χωρίς να βλάψουμε τα πραγματικά μνημεία".