Διακρίσεις στην ερμηνευτική ανάγνωση

Μεταξύ 76 μαθητών από 21 σχολεία, που έλαβαν μέρος στον Διαγωνισμό Ερμηνευτικής Ανάγνωσης* αφιερωμένο στην ποίηση τής αείμνηστης Κικής Δημουλάη μαθήτρια τής Β΄ τάξης τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού Σταματίνα Ευαγγελίδη, με την άρτια παρουσία, την ευαισθησία και την πολύ προσεγμένη επιλογή και προσέγγιση των ποιημάτων τής ποιήτριας, κατέκτησε το Β΄ βραβείο.

Ο Δ. Σολωμός στο Ευρωπαϊκό Σχολικό Ραδιόφωνο

Οι μαθητές τής Α΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Ιωαννίνων, συνδυάζοντας την ποίηση με τον εορτασμό των 200 χρόνων από την ανεξαρτησία μας, παρουσίασαν στους Ευρωπαίους μαθητές την 25η Μαρτίου στο European School Radio ραδιοφωνική εκπομπή αφιερωμένη σε ένα από τα κορυφαία έργα τού εθνικού μας ποιητή. τους «Ελεύθερους Πολιορκημένους» τού Διονύσιου Σολωμού, σε μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου! https://shar.es/ao8vgA Η εκπομπή βρίσκεται και εδώ: https://bit.ly/3lzhyCy

Ο «λοιμωξιολόγος» της εποχής του, μέλος της ΦΕ, που προώθησε τον Φιλελληνισμό

Άλλος ένας σημαντικός Ηπειρώτης ιδρυτικό μέλος της Φ.Ε. – Γιατρός, ειδικός στις επιδημίες, έδρασε κατά της πανούκλας του 1837 – Απεσταλμένος του Αλ. Υψηλάντη στην Ευρώπη καλλιέργησε τον Φιλελληνισμό – Η οικία του στέγασε το Σχολείο τής Φ.Ε. από το 1844 μέχρι το 1855!

Διαβάστε εδώ περισσότερα για τον Πέτρο Ηπίτη με αφορμή και την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας (7 Απριλίου)

Νεογράφημα: Η πανδημία μέσα από το βλέμμα των παιδιών

Στο 22ο τεύχος του περιοδικού «Νεογράφημα», οι μαθητές κλήθηκαν από τους φιλολόγους τους να αποτυπώσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας και του συνακόλουθου εγκλεισμού στην καθημερινότητά τους, επιλέγοντας να συντάξουν μία ημερολογιακή καταγραφή, ένα άρθρο, ένα διήγημα ή ένα ποίημα.

Διδάσκοντας γεωμετρικά σχήματα στο δημοτικό με τον... Πικάσο!

Οι μικροί μαθητές της Β' δημοτικού του Αρσακείου Δημοτικού Πατρών, στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, προσέγγισαν με διαθεματικό τρόπο το μάθημα για τα γεωμετρικά σχήματα. Εμπνεύστηκαν από τους πίνακες ζωγραφικής του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso και μέσω μιας δυναμικής ψηφιακής εφαρμογής έγιναν κι εκείνοι καλλιτέχνες δημιουργώντας με γεωμετρικά σχήματα τα δικούς τους "ψηφιακούς" πίνακες!

Β’ βραβείο επιχειρηματικότητας στο Αρσάκειο Λύκειο Ιωαννίνων!

Με ένα οικολογικό σχέδιο η ομάδα τού Αρσακείου Λυκείου Ιωαννίνων κέρδισε το Β΄ βραβείο στην τελική φάση τού Μαθητικού Διαγωνισμού Επιχειρηματικότητας. Η ομάδα συμμετείχε με το επιχειρηματικό σχέδιο «Eco-charge» για τη φόρτιση κινητών συσκευών σε δημόσιους χώρους. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος στο πλαίσιο τού ευρωπαϊκού έργου Young Entrepreneurs Startup School – YESS, που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Επιχειρηματικών Οικονομικών και Αποφάσεων τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Διαδικτυακή εκδήλωση για τις σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 

Εξαιρετική επιτυχία σημείωσε η διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο «Σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» που διοργανώθηκε από τη Συμβουλευτική Υπηρεσία Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού τής Φ.Ε. σε συνεργασία με τις Διευθύντριες των Αρσακείων Λυκείων Ψυχικού.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 24 και την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021, διαδικτυακά, μέσω τής πλατφόρμας Cisco Webex Meetings, και την παρακολούθησαν οι μαθητές τής Γ΄ τάξης των τριών Λυκείων.
Σε αυτή τη διαδικτυακή εκδήλωση προσκλήθηκαν 12 διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές.
Στους μαθητές τής καθεμίας από τις τέσσερεις ομάδες Προσανατολισμού μίλησαν 3 πανεπιστημιακοί καθηγητές, οι εισηγήσεις των οποίων αφορούσαν στις σπουδές και στις κατευθύνσεις των Τμημάτων που εκπροσωπούν, καθώς και στις προοπτικές και στις διεξόδους που προσφέρει η επιστήμη τους.
Μετά το πέρας τής κάθε παρουσίασης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν σε κάθε ομιλητή τις απορίες τους.

Οι ομιλίες για τους μαθητές των ομάδων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Οικονομικών διεξήχθησαν παράλληλα τις 3η, 4η και 5η διδακτική ώρα τής Τετάρτης 24 Φεβρουαρίου 2021 και οι εισηγήσεις για τους μαθητές των ομάδων Προσανατολισμού Θετικών-Πολυτεχνικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας έλαβαν χώρα τις ίδιες ώρες την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021.

Την ευθύνη για την οργάνωση και την πραγματοποίηση τής εκδήλωσης είχαν εκ μέρους των Σχολείων η Διευθύντρια τού Κλασικού Λυκείου κ. Μαρία Θεοδωρέλου, η Διευθύντρια τού Α΄ Λυκείου κ. Αμαλία Μαυροειδή και η Διευθύντρια τού Β΄ Λυκείου δρ Νέλλη Παππά, ενώ εκ μέρους τής Συμβουλευτικής Υπηρεσίας ο κ.Παντελής Κατηνιώτης, καθηγητής-Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, MSc, PhD, και η κ. Κατερίνα Σουφλιά, καθηγήτρια-Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, MSc, οι οποίοι υπήρξαν και Συντονιστές των ομιλιών σε συνεργασία με τους Σχολικούς Ψυχολόγους των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών κ. Γεώργιο Γεωργουλέα και Μαρία Κούκνη.

Συγκεκριμένα:

Α.  Στην ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ:


• Ο κ. Βάγιας Παναγιωτόπουλος, επίκουρος καθηγητής τής Νομικής Σχολής τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσίασε διεξοδικώς όλα τα επαγγέλματα στα οποία οδηγούν οι σπουδές στη Νομική και ανέλυσε τόσο τα τυπικά προσόντα όσο και τις ικανότητες και τα στοιχεία προσωπικότητας που απαιτούνται για την επιτυχή άσκηση τού δικηγορικού επαγγέλματος.

• Ο κ. Ανδρέας Λιαρόπουλος, επίκουρος καθηγητής τού Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών τού Πανεπιστημίου Πειραιώς, μίλησε στους μαθητές σχετικά με το επάγγελμα τού διεθνολόγου και τις ποικίλες εξειδικεύσεις που προσφέρει το τμήμα του, όπως τα Διεθνή Οικονομικά, η Εξωτερική Πολιτική, η Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση, η Διπλωματία και οι Διεθνείς Σχέσεις.

• Η κ. Λίζα Τσαλίκη, αναπληρώτρια πρόεδρος τού Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και καθηγήτρια Τομέα Κοινωνικής και Πολιτικής Ανάλυσης τής Επικοινωνίας, παρουσίασε αναλυτικά τις σπουδές που προσφέρει το ίδρυμα στο οποίο διδάσκει, καθώς και παραδείγματα αποφοίτων τού Τμήματος που σταδιοδρομούν με επιτυχία στους τομείς τής επικοινωνίας, τής ενημέρωσης και τής ψυχαγωγίας.

Β. Στην ομάδα προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ και ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ:

• Η κ. Ευαγγελία Παυλάτου, καθηγήτρια τής Σχολής Χημικών Μηχανικών τού Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, έκανε μια λεπτομερή παρουσίαση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, καθώς και των εξειδικεύσεων και των ευκαιριών σταδιοδρομίας που προσφέρει η Σχολή στην οποία διδάσκει.

• Ο κ. Νικόλαος Νικολής, αναπληρωτής καθηγητής τού Τμήματος Φυσικής τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ανέλυσε διεξοδικά τις πολλαπλές εκφάνσεις τής επιστήμης τής Φυσικής και τις εφαρμογές της στον επιστημονικό και κοινωνικό τομέα, με έμφαση στις κατευθύνσεις τής Ατομικής-Μοριακής Φυσικής και τής Πυρηνικής Φυσικής.

• Ο κ. Δημήτριος Ασκούνης, καθηγητής τής Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, περιέγραψε αδρομερώς τα πεδία ενασχόλησης των Μηχανικών που αποφοιτούν από τις διάφορες σχολές τού Ε.Μ.Π. και ανέλυσε τις δυναμικές προοπτικές και εξειδικεύσεις τού επαγγέλματος τού Ηλεκτρολόγου Μηχανικού.

Γ. Στην ομάδα προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ:

• Η κ. Ουρανία Τσιτσιλώνη, αναπληρώτρια Πρόεδρος τού Τμήματος Βιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών και αναπληρώτρια καθηγήτρια Ανοσολογίας, παρουσίασε ενδελεχώς στους ενδιαφερόμενους μαθητές τις σπουδές, τα γνωστικά αντικείμενα των τομέων τού τμήματός της, καθώς και την πολύτιμη συνεισφορά τής Βιολογίας στην ανάπτυξη και εξέλιξη τής ιατρικής και φαρμακευτικής επιστήμης.

• Η κ. Ιόλη Αρτοπούλου, οδοντίατρος, γναθοπροσωπικός προσθετολόγος, επίκουρη καθηγήτρια τής Οδοντιατρικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανέλυσε λεπτομερώς τις ειδικεύσεις τού οδοντιατρικού επαγγέλματος, καθώς και τις ευκαιρίες εκπαιδευτικής και επαγγελματικής εξέλιξης που προσφέρει η οδοντιατρική επιστήμη.

• Η κ. Γεωργία Βρυώνη, γιατρός, μικροβιολόγος, αναπληρώτρια καθηγήτρια τής Ιατρικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Αθηνών, μίλησε με εύληπτο τρόπο για τη φύση τού ιατρικού επαγγέλματος, τις ειδικότητες, τις εξειδικεύσεις και τη συνάφεια τής ιατρικής επιστήμης με τις άλλες επιστήμες υγείας.

Δ. Στην ομάδα προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ:

• Ο κ. Νικόλαος Φίλιππας, καθηγητής τού Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων τού Πανεπιστημίου Πειραιώς, παρουσίασε ενδελεχώς στους ενδιαφερόμενους μαθητές τις σπουδές και τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματός του, με έμφαση στον τομέα τής Χρηματοοικονομικής Διοικητικής.

• Η κ. Αφροδίτη Παπαδάκη, καθηγήτρια τού Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, ενημέρωσε διεξοδικά τους μαθητές αναφορικά με το περιεχόμενο των σπουδών στα διάφορα τμήματα τού Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και εν συνεχεία έδωσε αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τη φοίτηση και τις ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης που προσφέρει το τμήμα της.

• Ο κ. Σεραφείμ Κάπρος, καθηγητής τού Τμήματος Ναυτιλιακών και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών τού Πανεπιστημίου Αιγαίου, αφού εξήγησε στους μαθητές τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η εμπορική ναυτιλία στην οικονομία τής χώρας μας, παρουσίασε διεξοδικά τα ναυτιλιακά επαγγέλματα και τις σπουδές στα τμήματα Ναυτιλιακών Σπουδών των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Αδιαμφισβήτητα η διαδικτυακή αυτή εκδήλωση συνέβαλε ευεργετικά στον εκπαιδευτικό και επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών μας, καθώς και στην ενίσχυση τής μαθησιακής τους προσπάθειας μέσα στην εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία τής πανδημίας που αυτοί βιώνουν πιο έντονα από όλους μας.

View the embedded image gallery online at:
https://www.arsakeio.gr/gr/epilogi-thematon#sigProId7b161425ef

Οι δράσεις των Αρσακείων για την Ημέρα κατά τής Σχολικής Βίας

6η Μαρτίου: Τα Αρσάκεια συμμετέχουν στην Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της σχολικής Βίας από την καθιέρωσή της, ενώ ήδη μια δεκαετία πριν, από το 2003, συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την πολυπολιτισμικότητα «Συμμετέχω – Δημιουργώ – Προσφέρω» ή τη διαφορετικότητα «Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

Πανδημία: Παιδιά & γονείς σε πρωτόγνωρες συνθήκες

Σε ατμόσφαιρα βαθιάς και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, πάνω από 1.000 γονείς μαθητών των Αρσακείων Σχολείων συμμετείχαν στις διαδικτυακές συναντήσεις που οργάνωσαν οι Συμβουλευτικές Υπηρεσίες τής Φ.Ε. κατά την παρατεινόμενη περίοδο τής υγειονομικής κρίσης που ζούμε.

Εκδήλωση με τις Συμβουλευτικές Υπηρεσίες
Οι Συμβουλευτικές Υπηρεσίες της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας προσκαλούν τους γονείς των μαθητών των Αρσακείων Σχολείων σε διαδικτυακή εκδήλωση-συζήτηση με θέμα:
"Πανδημία: Παιδιά και γονείς σε πρωτόγνωρες συνθήκες"
Θα διεξαχθούν τρεις διαφορετικές διαδικτυακές συναντήσεις ανάλογα με την ηλικία και την τάξη φοίτησης των παιδιών: