Αρσάκεια Ιωαννίνων
Οι μαθητές της Β΄ Τάξης του Αρσακείου Γυμνασίου Ιωαννίνων  κατά τη σχολική χρονιά 2014-2015 θα εκπονήσουν ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο: «Ασκητισμός και Διατροφή: Ένας αγώνας σώματος και πνεύματος»

Ο ασκητισμός ως απάρνηση και φυγή από τον κόσμο είναι αγώνας άσκησης και εκούσιας στέρησης, εγκράτειας και κάθαρσης. Είναι μια μορφή αγώνα του «όλου ανθρώπου» σώματος και ψυχής αποκλίνουσα των φυσικών «κανόνων» της επιστήμης της Βιολογίας και άρα είναι μια αντιστασιακή κίνηση ενάντια στις βιολογικές ανάγκες του ανθρώπου.

Οι βιολογικές ή φυσικές ανάγκες περιλαμβάνουν όλες τις ανάγκες που συνδέονται με την ύπαρξη του ανθρώπου ως βιολογικού οργανισμού δηλαδή οξυγόνο, νερό, τροφή, ένδυση και στέγαση. Πρόκειται για βασικές ανάγκες οι οποίες είναι οι πρώτες που πρέπει να ικανοποιηθούν καθώς μιλάμε για την επιβίωση του ανθρώπου. Στην περίπτωση των ασκητών παρατηρείται μικρή πρόσληψη τροφής, τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποικιλία, ουσιαστικά μόνο για συντήρηση της ζωής και των σωματικών τους δυνάμεων.

Γενικός σκοπός του προγράμματος:

Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι ο ασκητισμός ως απάρνηση και φυγή από τον κόσμο είναι αγώνας άσκησης και εκούσιας στέρησης, εγκράτειας και κάθαρσης. Ως εκ τούτου εκφράζει έναν άλλο τρόπο διαχείρισης των προσφορών της καταναλωτικής κοινωνίας χωρίς φυσικά να απορρίπτει  τον πολιτισμό και τα αγαθά του. Απορρίπτει την εμπαθή σχέση με τα υλικά αγαθά χωρίς να τα θεωρεί αμαρτία.

Επιπλέον στόχοι:

1.     Να μάθουν οι μαθητές να εργάζονται σύμφωνα με τους στόχους και τις διαθέσιμες πηγές πληροφοριών που τους δίνονται.

2.     Να αντιληφθούν τη σημασία του εντοπισμού , της αποδελτίωσης,  της ερμηνείας, της αξιολόγησης, της αναδιατύπωσης των πηγών και φυσικά της εξαγωγής συμπερασμάτων.

3.     Να εξασκηθούν στη χρήση των ΤΠΕ και στη γραπτή και προφορική παρουσίαση εργασιών

Παράλληλες δραστηριότητες:

Συμμετοχή με το ίδιο θέμα στο 4ο Παναρσακειακό Συνέδριο στην Αθήνα στις 25-26 Απριλίου 2015.

Υπεύθυνοι καθηγητές:

Σγουρίδης Μιλτιάδης, Θεολόγος (ΠΕ01 )

Τάτση Αικατερίνη, Φυσικός (ΠΕ04.1) 

askhtismos