Αρσάκεια Πατρών

Η εκπαιδευτικός τού Αρσακείου Δημοτικού Πατρών κ. Ευγενία Μπουραζέρη συμμετείχε με εργαστηριακή παρουσίαση, συνοδευόμενη και από άρθρο που συμπεριλήφθηκε στα πρακτικά κατόπιν τυφλής κρίσης, στις εργασίες τού 9ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση τής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας.

Το συνέδριο διοργάνωσε με υβριδικό τρόπο, από τις 20-22 Οκτωβρίου 2023, η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση τής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΕΚΠΑ, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Διεθνές Πανεπιστήμιο τής Ελλάδας.

Η εκπαιδευτικού-διδακτικού περιεχομένου εργασία, που παρουσιάστηκε από την εκπαιδευτικό, είχε τίτλο «Βιωματικό εργαστήριο: Αξιοποιώντας τα αφηγηματικά εργαλεία τού Erasmus+ προγράμματος “Storias” για την ενίσχυση των δεξιοτήτων γραμματισμού μαθητών τού νηπιαγωγείου και τού δημοτικού».

Στο διάρκειας δύο ωρών εργαστήριο παρουσιάστηκε το δημιουργικό υλικό και η παιγνιώδης προσέγγιση του ερωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ «Storias», που στοχεύει στην ενίσχυση τής αφηγηματικής ικανότητας των μαθητών. Το υλικό αυτό αξιοποιείται εδώ και δύο χρόνια από ομάδα δασκάλων τού Αρσακείου Δημοτικού Πατρών στο πλαίσιο τού μαθήματος των Ελληνικών, τής Ιστορίας, τής Φιλαναγνωσίας κ.ά.

Στο βιωματικό εργαστήριο οι συμμετέχοντες δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, καθηγητές Αγγλικών και Γαλλικών, φοιτητές αλλά και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, αφού ενημερώθηκαν για τον σκοπό και τη φιλοσοφία πίσω από το εκπονούμενο Erasmus+ project «Storias», είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα έτοιμα κι ελεύθερα προς χρήση από κάθε εκπαιδευτικό κι ενδιαφερόμενο αφηγηματικά εργαλεία του, να κατανοήσουν τον τρόπο αξιοποίησής τους στη σχολική τάξη, να δουν παραδείγματα κι εναλλακτικούς τρόπους χρήσης τους και, γενικότερα, να εμπλουτίσουν τη διδακτική τους φαρέτρα με δημιουργικές ιδέες και πιο ελκυστικές για τους μαθητές μεθόδους διδασκαλίας τής αφήγησης, οι οποίες κάνουν το μάθημα να μοιάζει με θεατρικό παιχνίδι και ενισχύουν την εμπλοκή κάθε μαθητή και μαθήτριας.

Στο τέλος, με αφορμή ένα φύλλο εργασίας, οι συμμετέχοντες συζήτησαν πάνω σε ένα εκπαιδευτικό σενάριο αξιοποίησης τής διδακτικής αυτής μεθόδου.