Αρσάκεια Πατρών

Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τού 8ου Παναρσακειακού Μαθητικού Συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, από 4 έως 6 Απριλίου 2022.

Την έναρξη των εργασιών τού συνεδρίου κήρυξε ο Πρόεδρος τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας καθηγητής κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης και ακολούθησε ομιλία τού καθηγητή κ. Κώστα Βαρώτσου, γλύπτη και καθηγητή στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών τής Πολυτεχνικής Σχολής τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με τίτλο: «Κυνηγώντας το αδύνατο».

Στις Συνεδρίες προήδρευσαν οι :

κ. Γιάννης Μετζικώφ, ζωγράφος, σκηνογράφος, ενδυματολόγος, Βασίλειος Λαμπρινουδάκης, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μέλος τού Διοικητικού Συμβουλίου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Κωνσταντίνος Αμπελιώτης, αντιπρύτανης τού Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, καθηγητής Διαχείρισης Περιβάλλοντος - Υπολογιστικών Συστημάτων Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας τού Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης τού Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Ειρήνη Κλαμπατσέα, αν. καθηγήτρια Χωρικού Σχεδιασμού, Δομημένου Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης τής Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών τού Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Δημήτριος Μούρτζης, καθηγητής Μεθόδων Προγραμματισμού και Ελέγχου Συστημάτων Παραγωγής τού Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών τού Πανεπιστημίου Πατρών, διευθυντής Εργαστηρίου Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού/Δυναμικής Μηχανών, Τάσης Παπαϊωάννου, καθηγητής Αρχιτεκτονικών Συνθέσεων τής Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών τού Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Χρυσή Χατζηχρήστου, καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θούλη Μισιρλόγλου, αν.. διευθύντρια MOMus - Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δημήτριος Φράγκος, καθηγητής Εικαστικών Τεχνών-Ζωγραφικής τού Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών τής Πολυτεχνικής Σχολής τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Κατά τη φετινή διοργάνωση οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε βιωματικά εργαστήρια με τέσσερεις θεματικές:

Εργαστήριο Πολεοδομίας: «Η πόλη είμαστε εμείς!»

Εργαστήριο Αρχιτεκτονικής: «Η γεωμετρία τού χώρου. Ελάτε να προσεγγίσουμε μαζί τους χώρους ζωής! Και να βρούμε τις ποιότητές τους!»

Εργαστήριο Πληροφορικής: «Ρινόκεροι και ακρίδες»

Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής: «Πού θα ζήσει η γενιά μας;»

Τα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών συντονίστηκαν από τους καθηγητές κ. Δημήτριο Ησαΐα, ομότιμο καθηγητή τού ΕΜΠ, Μέλος τού Διοικητικού Συμβουλίου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, και τους καθηγητές από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών τής Πολυτεχνικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Πατρών, Άλκηστη Ρόδη, αν. καθηγήτρια Αστικού και Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Δήμητρα Κατσώτα, καθηγήτρια Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, Κωνσταντίνο Πετράκο, εντεταλμένο επίκ. καθηγητή, Δημήτριο Γιαννίση, αν. καθηγητή Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, Βασίλη Στρουμπάκο, επίκ. καθηγητή Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού.

Στα εργαστήρια επικουρικό έργο προσέφεραν και συνεργάτες και φοιτητές τού Τμήματος Αρχιτεκτονικής τής Πολυτεχνικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Πατρών και οι εκπαιδευτικοί των Αρσακείων Σχολείων Πατρών: κ. Κανέλλα Στασινοπούλου, εικαστικός, Χρήστος Ζώτος, Πληροφορικής, Όλγα Σταυρουλοπούλου, Πληροφορικής, Ρεγγίνα Δημητροπούλου, φιλόλογος, Σταματία Ανδρωνά, φιλόλογος, Κωνσταντίνα Κωστοπούλου, θεατρολόγος, Χαρίκλεια Λυμπεροπούλου, μουσικός, Ανδρεάνα Παπαντωνίου, τεχνολόγος.

Οι μαθητές τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών που συμμετείχαν στα εργαστήρια είναι οι:
Παπαζαφείρη Λουκιανή, Μπρμπίλη Εριφύλη, Λιάτσικου Χριστίνα, Χελάς Κωνσταντίνος, Κτιστάκης Νικόλας, Αναγνωστόπουλος Γρηγόρης, Βολουδάκης Παύλος, Αποστολοπούλου Αγγελική, Θανόπουλος Ηλίας, Δευτεραίος Πάρης, Ζαβού Ελένη, Ζαμπάκης Βαγγέλης, Γαλιώτου Παρασκευή, Παΐζη Κλειώ, Κορδάς Θεόδωρος, Μπλέτσος Θεμιστοκλής και Σκούρα Σεραφείμα.

Ακολουθούν οι εντυπώσεις των μαθητών από το Εργαστήριο Αρχιτεκτονικής:

«Μέσω τής εμπειρίας τού συνεδρίου και ειδικά τού εργαστηρίου τής αρχιτεκτονικής βλέπω το αντικείμενο τής αρχιτεκτονικής πιο καθαρά. Αποκόμισα ιδέες και γνώσεις, είδα μια πλευρά αλλιώτικη από αυτή που είχα συνηθίσει να βλέπω μέχρι τώρα. Εκτός από μια μοναδική εμπειρία θα χαρακτήριζα το εργαστήριο τής αρχιτεκτονικής ως ένα κίνητρο, για να αρχίσω να μετατρέπω τις ιδέες μου σε πράξεις. Κατά τη διάρκεια τής κατασκευής βρήκα την ευκαιρία να εκφραστώ δημιουργώντας κάτι δικό μου και εκτίμησα την ελευθερία που μας είχε δοθεί ως προς το θέμα. Συμπέρανα ότι υπάρχουν άπειρες πτυχές αυτού τού τομέα και είμαι πλέον σίγουρη για την μελλοντική μου ενασχόληση με την αρχιτεκτονική.
»
Γαλιώτου Ήβη, Α΄τάξη

«Το εργαστήριο τής αρχιτεκτονικής μού κίνησε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον, επειδή πήρα μια γεύση από τη διαδικασία τής κατασκευής ενός κτηρίου, και κατανόησα πόση λεπτομέρεια περιλαμβάνεται σ ’αυτήν. Μου δόθηκε η ευκαιρία τής δημιουργίας, και μπόρεσα να σχεδιάσω και να κατασκευάσω ό,τι ήθελα. Θα μπορούσα να πω πως το θέμα που πραγματευόταν το συνέδριο στάθηκε αντάξιο των προσδοκιών που είχα στον συγκεκριμένο τομέα. Η αρχιτεκτονική τώρα πια αποτελεί βασικό κομμάτι των επαγγελματικών μου επιλογών.
»
Παύλος Βολουδάκης, Α΄τάξη

«Η δυνατότητα που το σχολείο μου μού παρείχε, δηλαδή τής συμμετοχής στο εργαστήριο τής αρχιτεκτονικής ήταν καθοριστική για εμένα. Στο παρελθόν είχα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις επιστήμες που περιλάμβαναν την κατασκευή κτηρίων και η αρχιτεκτονική ήταν μια από τις βασικότερες επιλογές για την σταδιοδρομία μου. Όμως αυτό το σεμινάριο έδρασε καταλυτικά στην επιλογή μου, καθώς αντιλήφθηκα το πόσο δύσκολο αλλά και δημιουργικό είναι να κατασκευάσει κανείς μακέτες. Τέλος, μέσω του σεμιναρίου αυτού απέκτησα σημαντικά καλύτερη αντίληψη τού χώρου και τής γεωμετρίας των πράγματων.
»
Βαγγέλης Ζαμπάκης, Α΄ τάξη

«Η συμμετοχή στο εργαστήριο επηρέασε σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνομαι τον χώρο. Με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι ο χώρος είναι μια αόριστη έννοια με την οποία μπορεί κανείς να πειραματιστεί και να θέσει τα δικά του όρια .Παράλληλα η συνεργασία με καθηγητές υψηλού επιπέδου μου προσέφερε μια γεύση από την εμπειρία τού πανεπιστημίου και με ώθησε να σκεφτώ την αρχιτεκτονική ως μια πιθανή επαγγελματική επιλογή για το μέλλον μου.
»
Αναγνωστόπουλος Γρηγόρης, Α΄τάξη

«Μέσω τού εργαστηρίου αρχιτεκτονικής στο οποίο συμμετείχα, μου δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστώ με καθηγητές και φοιτητές τής αρχιτεκτονικής σχολής τού Πανεπιστημίου Πατρών. Προσωπικά, η αρχιτεκτονική αποτελεί κομμάτι των επαγγελματικών μου επιλογών, και το εργαστήριο αλλά και η καθοδήγηση των καθηγητών επιβεβαίωσαν την επιλογή μου αυτή.
Καθώς έχω παρακολουθήσει μαθήματα γραμμικού σχεδίου, η δυνατότητα να υλοποιήσω ένα σχέδιο σε τρισδιάστατη μορφή με έκανε να αντιληφθώ καλύτερα την έννοια τού χώρου. Πειραματίστηκα με τον τρόπο με τον οποίο εισέρχεται το φως μέσα σε τρισδιάστατα σχήματα, κάτι πρωτόγνωρο για εμένα. Τέλος, είχα την ευκαιρία να παρατηρήσω όλες τις διαφορετικές οπτικές και τα διαφορετικά αποτελέσματα που δημιούργησε ο κάθε ένας από τους συμμετέχοντες στο εργαστήριο γύρω από τον ίδιο θεματικό άξονα.
»
Εριφύλη Μπιρμπίλη, Β΄ τάξη


Επίσης ομάδες μαθητών συμμετείχαν:
με εισηγήσεις:

«#MετάΜορφώσεις: μια πατρινή ιστορία" , Αρσάκειο Γυμνάσιο και Λύκειο Πατρών: Παϊζη Κλειώ, Κρεμμύδα Ελπίδα, Νταβλούρος Παναγιώτης, Παπαδάκης Γεώργιος, Παντελής Γεώργιος και Βολουδάκης Παύλος

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Σ. Ανδρωνά

«Οι έξυπνες πόλεις τού μέλλοντος»,
Αρσάκειο Λύκειο Πατρών: Μαρία Ζωή Αντωνοπούλου, Μαρία Κρυσταλλένια Γιαννακοπούλου, Γεωργία Ελισάβετ Μαρούδα και Κωνσταντίνος Χελάς

Υπεύθυνοι καθηγητές: κ. Α. Ψήνας και Η. Καραδήμας

«Η αξιολόγηση τού επιπέδου βιωσιμότητας των αστικών περιοχών με τη μέθοδο τού οικολογικού αποτυπώματος», Αρσάκειο Λύκειο Πατρών: Μαρούδα Ελισάβετ-Γεωργία, Περδίκη Άννα και Πετροπούλου Σπυριδούλα

Υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ν. Ηλιοπούλου

Με poster:

«Πρακτικές στην καθημερινή σχολική πράξη για ένα βιώσιμο περιβάλλον», Παναγοπούλου Μαρία-Ελένη, Σκιαδαρέση Σοφία, Μιχαλοπούλου Σοφία, Γεωργαντά Αναστασία

Υπεύθυνοι καθηγητές: κ. Α. Γιαννακόπουλος, Ν. Ηλιοπούλου, Ν. Γιαννακόπουλος

Οι «4 εποχές» στην Άνω Πόλη των Πατρών,
Β΄ τάξη Αρσάκειο Λύκειο Πατρών: Θεμιστοκλής Μπλέτσος, Μαρία-Ελένη Παρασκευοπούλου, Βασιλική Σαράντη και Ιωάννης Τσομαρίδης

Υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Χ. Λυμπεροπούλου, μουσικός, Β. Παναγοπούλου, Φιλόλογος.

Με δραματοποίηση:

«Η γη των ξεριζωμένων» Αρσάκειο Λύκειο Πατρών: Αβραμίδη Μαρία, Βολουδάκης Παύλος, Γαλιώτου Παρασκευή, Γεωργαντά Αναστασία, Καμπέρου Ελένη-Φερενίκη, Κατσάμπας- Παπαγεωργακόπουλος Σωτήριος-Μάριος, Παπανικολάου Μάρθα-Ευαγγελία, Παναγοπούλου Μαρία- Ελένη, Παπαθεοδώρου Αναστασία και Τσομαρίδης Ιωάννης

Υπεύθυνοι Καθηγητές: κ. Χ. Λυμπεροπούλου, Χ. Ζώτος και Β. Παναγοπούλου

Οι εργασίες των μαθητών μεταδόθηκαν διαδικτυακά σε όλους τους μαθητές των Αρσακείων - Τοσιτσείων Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Στις επιμέρους συνεδρίες προήδρευσαν καθηγητές.


Εκ μέρους τού Συλλόγου Εκπαιδευτικών και τής Διεύθυνσης τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών πολλά συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικούς!