Στην αρχή τής ομιλίας του ο κ. Λαμπρινουδάκης αναφέρθηκε στη σημασία των μνημείων για τη διαμόρφωση τού πολιτισμού, την ανάπτυξη τής έννοιας τής «πόλης» και τού «πολίτη» στην αρχαία Ελλάδα. Στη συνέχεια παρουσίασε στους μαθητές τούς βασικούς ορισμούς που αφορούν στη διαχείριση των μνημείων, στα στάδια που απαιτούνται για την αποκατάσταση των μνημειακών καταλοίπων και επικεντρώθηκε στην αξία των μνημείων για τον σύγχρονο άνθρωπο και στη δυνατότητα επανένταξής τους στην πολιτιστική και την κοινωνική ζωή και δραστηριότητα (Πατήστε εδώ για να δείτε την παρουσίαση τής ομιλίας τού καθηγητή κ. Β. Λαμπρινουδάκη).
Στη συζήτηση που ακολούθησε, οι ερωτήσεις των μαθητών προς τον κ. Λαμπρινουδάκη αφορούσαν κυρίως στα προβλήματα που συνήθως αντιμετωπίζονται κατά τη διαχείριση ενός μνημείου και πιο συγκεκριμένα στις δυνατότητες που υπάρχουν για τη διαχείριση τού αρχαίου θεάτρου στον Διόνυσο (αρχαία Ικαρία), η ανάδειξη τού οποίου αποτελεί και τον βασικό στόχο τού εκπαιδευτικού προγράμματος.
Ο κ. Λαμπρινουδάκης ενημερώθηκε για την πορεία υλοποίησης των ερευνητικών εργασιών και των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται από τους μαθητές των Σχολείων και παρακολούθησε τα αποτελέσματα τής στατιστικής έρευνας που είχαν διεξαγάγει κατά τη διάρκεια τής ενημερωτικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στις 19 Νοεμβρίου 2012 στο θέατρο των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης από τέσσερεις συνεργαζόμενους φορείς: τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, τη Β΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων τής Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού τού Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., τον Δήμο Διονύσου και το ΔΙΑΖΩΜΑ (εθελοντική κίνηση πολιτών για την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων).
Η επόμενη συνάντηση τού κ. Λαμπρινουδάκη με τους μαθητές θα πραγματοποιηθεί στον αρχαιολογικό χώρο τού θεάτρου στον Διόνυσο. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος τής σχολικής χρονιάς με την παρουσίαση των ερευνητικών εργασιών των μαθητών και την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων τόσο στον χώρο των Σχολείων Εκάλης όσο και στον αρχαιολογικό χώρο τού αρχαίου θεάτρου στον Διόνυσο.
Στο πλαίσιο τού προγράμματος οι μαθητές των Σχολείων υλοποιούν τις ακόλουθες δραστηριότητες:
Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης
• Στατιστική έρευνα για την ενημέρωση των δημοτών σχετικά με την ιστορική σημασία τού τόπου και τις προοπτικές αξιοποίησης των μνημείων του.
Πατήστε εδώ για να δείτε τα αποτελέσματα τής στατιστικής έρευνας.
• Εικαστικές δραστηριότητες: Κατασκευή μάσκας αρχαίου θεάτρου, αναπαράσταση αγγειογραφίας με λαδοπαστέλ και τέμπερες.
Πατήστε εδώ για αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τις εικαστικές δραστηριότητες.
• Εκπόνηση εργασιών για τα εξής θέματα: Τοπογραφία, Ιστορία, Θρησκεία – Μυθολογία, Θέσπις και θέατρο, Το ιερό τού Διονύσου και η διαχείριση τού αρχαιολογικού χώρου.
• Διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων εμπνευσμένων από τους μύθους τού Διονύσου και παρουσίαση αποσπασμάτων.
• Τοπογραφική αποτύπωση τού χώρου και κατασκευή ψηφιακής μακέτας.
Υπεύθυνοι για την υλοποίηση τού προγράμματος είναι οι εκπαιδευτικοί κ. Μ. Μαγκλάρα (Υποδιευθύντρια), Ι. Τσεκούρα, Ι. Παπαβασιλοπούλου, Κ. Πρεβενιού, Η. Ανδροβιτσανέας, Λ. Ιατρόπουλος
Β΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης:
• Παρουσίαση τής γένεσης τού αρχαίου δράματος επί σκηνής. Συγκεκριμένα, η μαθητική παράσταση αποδίδει τη στιγμή τής μετάβασης από τον διθύραμβο στο δράμα, δηλαδή την καινοτομία τού Θέσπιδος να εισαγάγει τον πρώτο υποκριτή, η οποία συντελέστηκε στα μέσα περίπου τού 6ου αι. π.Χ. στον αγροτικό δήμο Ικαρίας τής Αττικής, στον σημερινό Διόνυσο.
• Εκπόνηση αρχαιολογικού οδηγού για τους επισκέπτες στα Ελληνικά, τα Αγγλικά και τα Γερμανικά. Ο Οδηγός περιλαμβάνει χάρτη πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο και πληροφορίες για τα εκεί αρχαία μνημεία.
Υπεύθυνοι για την υλοποίηση τού προγράμματος και την καθοδήγηση των μαθητών είναι οι κ. Ευδοκία Γιαννικοπούλου (Διευθύντρια), Γιάννης Βογιατζής και Μιχάλης Καπετανής. Τη μετάφραση τού Οδηγού για τον επισκέπτη θα επιμεληθούν οι καθηγήτριες κ. Αθηνά Γκαρμπολά (Αγγλικών) και Μαρία Μπούσκου (Γερμανικά). Τα προσωπεία για το μαθητικό δρώμενο επιμελείται η κ. Ζηνοβία Κωτσοπούλου.
https://www.arsakeio.gr/gr/activities/14521-h-axia-ths-politistikhs-klhronomias-kai-h-shmasia-ths-prostasias-ths-3#sigProIdfea74dd89a