Ημερολόγιο

Ιούλιος 2019
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 27 1 2 3 4 5 6
week 28 7 8 9 10 11 12 13
week 29 14 15 16 17 18 19 20
week 30 21 22 23 24 25 26 27
week 31 28 29 30 31

Έχετε αναλογιστεί πόσο πιο αποτελεσματική γίνεται η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας σε μικρούς μαθητές όταν αναλαμβάνουν οι ίδιοι να διαμορφώσουν το περιεχόμενο του μαθήματος;

Όταν, μάλιστα, για τη δημιουργία του περιεχομένου χρησιμοποιούν τη φωτογραφία, την ηχογράφηση, την αναζήτηση ψηφιακών και έντυπων πηγών, τον προγραμματισμό και ποικίλα υλικά κατασκευών, τότε η χαρά της δημιουργίας και η βιωματική γνώση συνδέονται άρρηκτα και το αποτέλεσμα είναι μόνιμο.

Ίσως να φαντάζεστε ότι τα παραπάνω περιγράφουν σχολικές πρακτικές κάποιων φημισμένων για το εκπαιδευτικό τους σύστημα χωρών, π.χ. της Φινλανδίας, της Δανίας ή του Καναδά.

Κι όμως!

Αυτό που μόλις διαβάσατε είναι ένα πρότζεκτ που υλοποιήθηκε στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης με άξονα ιστορικά μνημεία της πόλης από μαθητές της Ε' Δημοτικού! Αυτά τα 11χρονα παιδιά κατάφεραν να κατασκευάσουν μια εκπληκτική διαδραστική μακέτα για το Γαλεριανό Συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, επίτευγμα που θα το θαύμαζαν πολλοί ειδικοί!

Αφού διαβάσετε στη συνέχεια τις λεπτομέρειες και δείτε το σχετικό βίντεο, είναι σίγουρο ότι θα αναπολήσετε τα δικά σας μαθητικά χρόνια και θα σκεφτείτε σε πόσο καλύτερη μοίρα είναι οι σημερινοί μαθητές του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης που έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν την ιστορία της πόλης τους με τόσο δημιουργικό τρόπο υπό την καθοδήγηση εμπνευσμένων εκπαιδευτικών (εν προκειμένω του Γιώργου Πέικου, της Ευδοκίας Διβανέ και της Γεωργίας Γιάγκου).

Διαβάστε τη συνέχεια