Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Την Εβδομάδα Βιβλίου, από 4 έως 8 Απριλίου 2016 οι μαθητές τής Στ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης έφεραν από τη βιβλιοθήκη τού σπιτιού τους ένα δικό τους βιβλίο και ανέπτυξαν τη δράση «δανείζω και δανείζομαι».
Συμπλήρωσαν ένα ειδικό φυλλάδιο με το οποίο έκαναν σύντομη παρουσίαση τού βιβλίου και το αξιολόγησαν. Στη συνέχεια οργάνωσαν μια μικρή έκθεση των βιβλίων τους στην τάξη και κάθε παιδί δανειζόταν από ένα άλλο. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές έκαναν όχι μόνο μια απλή ανταλλαγή βιβλίων, αλλά και ανταλλαγή απόψεων και κρίσεων μεταξύ τους σχετικά με τα βιβλία που τους αρέσουν.
Ακόμη, οι μαθητές τής Στ΄ τάξης έκαναν συνανάγνωση με τους μαθητές τής Α΄ τάξης. Χέρι-χέρι, μικρά και μεγάλα παιδιά, βγήκαν στο δάσος τού Σχολείου και αφού κάθισαν κάτω από τα δέντρα, τα μεγάλα παιδιά διάβασαν στους μικρούς τους φίλους ένα αγαπημένο βιβλίο που το διάλεξαν τα πρωτάκια.
Επίσης συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Η ιστορική διαδρομή τής βιβλιοδεσίας». Στο εργαστήριο αυτό τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν παλαιότερους και νεότερους τύπους βιβλιοδεσίας. Ξεκινώντας από το ράψιμο των φύλλων στο παραδοσιακό τεζάκι, παρακολούθησαν τη γοητευτική διαδικασία τής βιβλιοδέτησης, μέσα από την οποία μεμονωμένα χαρτιά μεταμορφώθηκαν σε βιβλίο. Οι μαθητές, με την καθοδήγηση και τη βοήθεια τού βιβλιοδέτη, χρησιμοποίησαν  εργαλεία και μηχανήματα τής βιβλιοδετικής τέχνης, ήρθαν σε επαφή με διάφορα είδη δέρματος και χαρτιού, έφτιαξαν το εξώφυλλο τού βιβλίου και τέλος το διακόσμησαν. Με το εργαστήρι αυτό τα παιδιά ανακάλυψαν ότι το βιβλίο δεν είναι μόνο ένα μέσο για να ταξιδεύουν οι ιστορίες και οι σκέψεις μας, αλλά μπορεί να αποτελέσει και έργο τέχνης!
Η τέταρτη δράση φιλαναγνωσίας ήταν η συμμετοχή των μαθητών τής Στ΄ τάξης στο παιχνίδι τού «χαμένου θησαυρού», στον αίθριο χώρο τής βιβλιοθήκης των Σχολείων. Τα παιδιά, αφού χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, έψαξαν να βρουν τα βιβλία που τους υποδείκνυε κάθε φορά ένας σχετικός γρίφος. Η ομάδα που έλυσε πρώτη τους γρίφους και ανακάλυψε γρηγορότερα τα σχετικά βιβλία ανακηρύχθηκε νικήτρια. Ο διαγωνισμός ήταν πολύ ενδιαφέρων γιατί συνδύαζε τη γνώση, τη χαρά τής ανακάλυψης και το παιχνίδι, γι’ αυτό και ενθουσίασε τα παιδιά.
Με αυτές τις τέσσερεις παράλληλες δράσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Στ΄ τάξης τίμησαν και εφέτος με τον καλύτερο τρόπο τον εορτασμό τής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, δείχνοντας και αυτή τη φορά έμπρακτα την αγάπη τους για το παιδικό και εξωσχολικό βιβλίο.