Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018, οι μαθητές των δύο τμημάτων τής Στ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους κ. Κατερίνας Ταταράκη και κ. Νάσιας Παπαφιτσώρου, προετοίμασαν και δέχθηκαν την επίσκεψη τής αναλύτριας κ. Άννας-Μαρίας Βλάσση.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο τής διαθεματικής εργασίας δεύτερου τριμήνου με τίτλο «Ιστορία και Τέχνη: Συναντώντας τον καλλιτέχνη Λεονάρντο Ντα Βίντσι» κατά την οποία οι μαθητές μελετούν τόσο τις τάσεις και τις τεχνοτροπίες των βασικών εκπροσώπων των καλλιτεχνικών ρευμάτων όσο και τον συσχετισμό τους με τα αντίστοιχα κοινωνικά και φιλοσοφικά ρεύματα που καθόρισαν την ιστορική εξέλιξη.
Κατά την προετοιμασία τής επίσκεψης, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζεύγη και κλήθηκαν να αναλύσουν συγκεκριμένα μέρη τού βιβλίου «Συναντώντας τον καλλιτέχνη Λεονάρντο Ντα Βίντσι»  τής Πατρίθια Χέις (εκδόσεις Μέλισσα). Το φιλικό, διαδραστικό και καλαίσθητο υλικό αποτέλεσε προτροπή διεύρυνσης και απάντησης των διαφορετικών ερωτημάτων που τους είχαν τεθεί. Έτσι, όταν έφτασε η μέρα τής επίσκεψης, η κ. Βλάσση είχε την ευκαιρία να συμπαρουσιάζει κάθε θέμα με τα παιδιά, με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική αυτή διαδικασία να μην περιορίζεται στο πλαίσιο τής οριοθετημένης σχέσης διδασκάλου – διδασκομένων. Σε πολλά σημεία, τα ίδια τα παιδιά στρέφονταν στους συμμαθητές τους, θέλοντας να μοιραστούν την εμπειρία τής γνώσης. Μιας γνώσης που, ειδικά σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη προσωπικότητα τού Λεονάρντο Ντα Βίντσι, είναι πράγματι τόσο ιδιαίτερη που προκαλεί τη διάθεση σε κάθε μικρό ή μεγάλο ακροατή ή αναγνώστη για περαιτέρω διερεύνηση.
Με αυτό το ισχυρό πλεονέκτημα, οι προτάσεις της κ. Βλάσση έγινε δεκτές με ενθουσιασμό. Σε σειρά ομαδοσυνεργατικών δράσεων, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακατασκευάσουν τους γνωστότερους πίνακες, συνθέτοντας τα κομμάτια από τα σχετικά παζλ και να δημιουργήσουν ένα κολλάζ στο οποίο υπογραμμίζονταν οι τόσες διαφορετικές πλευρές τής εξέχουσας αυτής ιστορικής προσωπικότητας, όπως οι εφευρέσεις, η γλυπτική, η αρχιτεκτονική, η επιστήμη, η μουσική, τα μαθηματικά, η αστρονομία, η βοτανική, η ιστορία, η χαρτογραφία και βεβαίως, πριν και πάνω απ’ όλα η ζωγραφική.
Παράλληλα, η παρουσίαση διανθίστηκε με ποικίλες ενδιαφέρουσες βιογραφικές πληροφορίες, δίνοντας έμφαση στην παρατήρηση και την ανάλυση τής τέλειας μαθηματικής αναλογίας τού ανθρώπου τού Βιτρουβίου (1490) και τής αμφίσημης ερμηνείας τού χαμόγελου τής Μόνα Λίζα (1503-1506).