Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Με αφορμή την Ημέρα κατά τής Σχολικής Βίας και τού Σχολικού Εκφοβισμού οι μαθητές όλων των τάξεων τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, το διάστημα από 6 έως 10 Μαρτίου 2023, συζήτησαν με τους εκπαιδευτικούς, παρακολούθησαν παρουσιάσεις, συμμετείχαν σε δράσεις για τα χαρακτηριστικά τού καλού συμμαθητή και τού καλού φίλου.

Έμαθαν ότι ως μαθητές πρέπει να εκφράσουν τις επιθυμίες και τα "θέλω" τους με τρόπο ειρηνικό και μέσα από τον διάλογο, να ακούν πριν μιλήσουν, να περιμένουν και να μη διακόπτουν το συνομιλητή. Επίσης να σέβονται τις απόψεις των άλλων, ακόμα και αν δεν συμφωνούν με αυτές.

Ως σχολική τάξη να εργάζονται σαν μια ομάδα, να θέτουν κανόνες συμπεριφοράς και να τους τηρούν. Τέλος να στηρίζουν ο ένας στον άλλον.

Συγκεκριμένα:

Οι μαθητές τής Α΄ τάξης θέλησαν να περάσει το σημαντικό μήνυμα «Όχι στη βία! Ναι στη φιλία!». Τα παιδιά εργάστηκαν σε δυάδες και ζωγράφισαν ένα απαγορευτικό σήμα με τη φράση «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ» και σχεδίασαν έναν κύκλο αγάπης γράφοντας «ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ».
Κατόπιν μαζί με τους μαθητές τής Ε΄ τάξης ζωγράφισαν πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στον συμμαθητή τους καθώς και τη συμπεριφορά που πρέπει να αποφεύγουν.

Οι μαθητές τής Β΄ τάξης παρακολούθησαν παρουσιάσεις για τον καλό φίλο και συμμαθητή και ζωγράφισαν σχετικά. Πρώτα διάβασαν στην τάξη το βιβλίο τού Β. Ηλιόπουλου «Ο αληθινός Τρικεράτωψ φοβάται;» και στη συνέχεια, αφού συζήτησαν αρκετά, έγραψαν τα δικά τους συνθήματα κατά τής βίας και δημιούργησαν τη δική τους κατασκευή. Τέλος άκουσαν και σιγοτραγούδησαν το τραγούδι «Χέρια σαν κι αυτά» τού συγκροτήματος Locomondo.

Τα παιδιά τής Γ΄ τάξης αρχικά παρακολούθησαν βίντεο με θέμα τη φιλία. Ακολούθησε συζήτηση και κατανόησαν την ανάγκη τής ενσυναίσθησης στη σχολική ζωή, αλλά και την αποφυγή κάθε είδους βίας (σωματικής ή λεκτικής) για να απολαμβάνουν όμορφες και χαρούμενες στιγμές με τους συμμαθητές τους. Στο τέλος δημιούργησαν ομαδικές κατασκευές, όπου αναδείχθηκαν συνθήματα υπέρ τής φιλίας και κατά τής βίας.

Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης αποσαφήνισαν τον όρο τού σχολικού εκφοβισμού και προσδιόρισαν την ψυχολογία τού θύτη, του θύματος και των μαρτύρων. Παρακολούθησαν παρουσιάσεις και βίντεο συναφούς θεματολογίας, ζωγράφισαν και φιλοτέχνησαν αφίσες κατά τού σχολικού εκφοβισμού. Κατόπιν επινόησαν συνθήματα και συνέγραψαν σύντομο κόμικ με σχετικό θέμα.