Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Οι μαθητές/-τριες τής Στ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, που διδάσκονται τα Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Σωτηροπούλου Γιούλης, δημιούργησαν το δικό τους γαλλικό περιοδικό, για δεύτερη χρονιά!

Το ψηφιακό περιοδικό περιλαμβάνει άρθρα, καθώς και ζωγραφιές που δημιούργησαν οι μαθητές/-τριες, από τις αρχές τού Δεκεμβρίου 2022 μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2023, με θέμα το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα.

Αφορμή για την επιλογή τού θέματος αποτέλεσε η ενότητα τού 3ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο «Η επίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης σε παιδιά και εφήβους».

Είναι γεγονός ότι το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει δραστικά την έννοια τής επικοινωνίας στη σύγχρονη εποχή και η χρήση τους αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι τής ζωής των παιδιών.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών έχει πρόσβαση και χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η καθηγήτρια καθόρισε τις ομάδες, καθώς και τη θεματολογία των άρθρων.
Οι μαθητές/-τριες, αφού διδάχτηκαν το απαραίτητο λεξιλόγιο, εργάστηκαν σε ζευγάρια αλλά και ατομικά γράφοντας άρθρα για τη σχέση των νέων με την τεχνολογία.

Ειδικότερα, παρουσίασαν τα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα στους νέους και μίλησαν για την ασφαλή χρήση τού διαδικτύου, δίνοντας συμβουλές για την ασφάλεια στα κοινωνικά δίκτυα.
Επίσης, μίλησαν για τα ενδιαφέροντά τους και τα χόμπι τους και δημιούργησαν τον εικονικό τους χαρακτήρα ή αλλιώς άβαταρ, παρουσιάζοντας τη φανταστική τους προσωπικότητα.

Στόχος τού περιοδικού είναι αφενός η παραγωγή κειμένων στη γαλλική γλώσσα, που θα βελτιώσουν τις δεξιότητες των μαθητών στην παραγωγή γραπτού λόγου, τόσο σε επίπεδο λεξιλογίου όσο και σε επίπεδο γραμματικής, και αφετέρου η κατανόηση των πλεονεκτημάτων αλλά ταυτόχρονα και των κινδύνων τής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. 

Ως επέκταση-συμπλήρωση τού περιοδικού αποφασίστηκε η δραματοποίηση τού υλικού του περιοδικού ως μια απολαυστική δράση προφορικού λόγου.

Η καθηγήτρια ολοκλήρωσε τη συγγραφή πρόσθετων κειμένων και διένειμε ρόλους.
Στη συνέχεια οι μαθητές/-τριες δημιούργησαν αφίσες και παρουσίασαν το περιοδικό τους παριστάνοντας τους δημοσιογράφους στην αίθουσα διδασκαλίας τους.

Έτσι, τους δόθηκε η δυνατότητα να εκφραστούν, να απελευθερώσουν το δημιουργικό τους δυναμικό, να ασκηθούν στην παραγωγή προφορικού λόγου και να αισθανθούν τη χαρά τής δημιουργίας.

Μπορείται να δείτε το περιοδικό εδώ.

{gallery}EK/2022-23/CDHME/19827:::0:0{/gallery}