Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Τις δράσεις που πραγματοποίησαν από την έναρξη τής σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων παρουσίασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Ε΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, την Τετάρτη 3 Μαΐου 2023.

«Προλαμβάνω… Απολαμβάνω!» ήταν ο τίτλος τού πρώτου εργαστηρίου με θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον». Οι μαθητές ασχολήθηκαν με την πρόληψη για την προστασία τού περιβάλλοντος, τον εθελοντισμό, τους εθνικούς δρυμούς και τους μεγάλους υγροβιότοπους τής πατρίδας μας, την κλιματική αλλαγή και τα ακραία φυσικά φαινόμενα, που μπορούν να προκαλέσουν καταστροφές, ενώ υιοθέτησαν την ανακύκλωση χαρτιού, πλαστικού και μπαταριών, παράλληλα με τη συγκέντρωση μεγάλου αριθμού από  πλαστικά  καπάκια, με στόχο την ανταλλαγή τους με ένα αναπηρικό αμαξίδιο για κάποιον συνάνθρωπό μας που το έχει ανάγκη.

Στο δεύτερο εργαστήριο «Ενδιαφέρομαι κι Ενεργώ - Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη» επεξεργάστηκαν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, ως δύο όψεις τού ίδιου νομίσματος. Τίτλος τού εργαστηρίου: «Δικαίωμά σου… Υποχρέωσή μου». Σ΄αυτό οι μαθητές ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με τα δικαιώματα των παιδιών και των γυναικών ανά τον κόσμο, τα δικαιώματα όσων βιώνουν πόλεμο και καταστροφές αλλά και δικαιώματα ανθρώπων με αναπηρίες.
Γνώρισαν, επίσης, τον κώδικα Braille και έγραψαν τα δικά τους μηνύματα σε αυτόν.

Στο τρίτο εργαστήριο «Δημιουργώ και Καινοτομώ - Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» κεντρικό τους θέμα ήταν ο άνεμος. Με τίτλο τής θεματικής τους ενότητας «Όπου φυσάει ο άνεμος» οι μαθητές επεξεργάστηκαν λεξιλόγιο, φράσεις, παροιμίες και αινίγματα για τον άνεμο, ενώ είχαν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν τους δικούς τους ανεμόμυλους από ανακυκλώσιμα υλικά.

Επιστέγασμα όλων των δράσεων ήταν το τέταρτο εργαστήριο «Ζω καλύτερα» με τίτλο «Νοιάζομαι, συνεργάζομαι… αυτοεκφράζομαι!», με το οποίο ανέδειξαν την αξία τής συνεργασίας και τής σύμπραξης στην επίτευξη κοινών στόχων μιας ομάδας, με σημαντικότερο εκείνον τής αυτοέκφρασης.

Οι μαθητές ενθουσίασαν το κοινό με τον πλούτο των δράσεών τους και την ποικιλία των αντικειμένων που επεξεργάστηκαν, ενώ συγκίνησαν ιδιαίτερα με τα τραγούδια που πλαισίωναν την παρουσίασή τους.
Το πιο δυνατό, ωστόσο, χειροκρότημα απέσπασαν, όταν τραγούδησαν ταυτόχρονα στη νοηματική και στην ομιλούσα γλώσσα.

Έτσι, οι γονείς τους είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα έργα που φιλοτέχνησαν στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και να διαπιστώσουν πως η βιωματική εμπειρία, που αποκτούν τα παιδιά τους μέσα από αυτά, αφήνει ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ψυχή τους, ενδυναμώνει την πρωτοβουλία και εδραιώνει τις γνώσεις που αποκτούν.