Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Στις 24 Νοεμβρίου οι μαθητές/-τριες τής Α΄τάξης τού Β΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα τού Διεθνούς Παιδικού και Εφηβικού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθηνών, που υλοποιήθηκε στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με τίτλο «Καλύτερο Μέλλον».

Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί την πρώτη από μια σειρά πρωτοβουλιών τού Σχολείου μας, που στοχεύουν στην ουσιαστική βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μέσα στη σχολική κοινότητα, την πρόληψη-αντιμετώπιση τού σχολικού εκφοβισμού και κάθε μορφής βίας, καθώς και τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού κλίματος στο σχολείο και την κοινωνία.

Με τη συνδρομή τής 7ης τέχνης, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι στην προσπάθειά τους για την επίτευξη των στόχων τους σημαντικό στήριγμα αποτελούν οι ισχυροί προσωπικοί δεσμοί.

Την ίδια ημέρα οι μαθητές/-τριες τής Β΄τάξης επισκέφθηκαν το Μουσείο Πληροφορικής.
Ξεναγήθηκαν στους χώρους τού μουσείου με τρόπο διαδραστικό και μέσω των εκθεμάτων παρακολούθησαν την εξέλιξη τής Πληροφορικής.

Ομάδα μαθητών/-τριών τής Β΄τάξης, επίσης, παρακολούθησε πρόγραμμα τού Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λαυρίου, με τίτλο «Ο δρόμος έχει τη δική του ιστορία», και μελέτησε την αρχιτεκτονική των νεοκλασικών κτηρίων σε αστικό-περιβαλλοντικό μονοπάτι.

Διδακτικές επισκέψεις πραγματοποίησαν και τα τμήματα τής Γ΄τάξης.

Τα τμήματα Γ΄1 και Γ΄3 επισκέφθηκαν το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά.
Αφού περιηγήθηκαν στους χώρους τού μουσείου, συνειδητοποίησαν ότι η τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων, λίγο πριν το τέλος τού αρχαίου ελληνικού κόσμου, είχε εξαιρετικές ομοιότητες με τις απαρχές τής σύγχρονης τεχνολογίας.

Το Ιατρικό Τμήμα (Γ΄2) πήγε στην Ιατρική Σχολή τού Πανεπιστημίου Αθηνών, στην έδρα τής Φυσιολογίας. Εκεί, μεταξύ άλλων, οι υποψήφιοι γιατροί μας παρακολούθησαν τη διαδικασία παρασκευής κυτταροκαλλιεργειών, την τεχνική τού PCR, εξοικειώθηκαν με τις τεχνικές ανοσοφθορισμού, ήρθαν σε επαφή με πειραματόζωα και γνώρισαν με βιωματικό τρόπο πώς λειτουργούν τα επείγοντα περιστατικά, στην καινούργια, ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα, με τα ανθρώπινα ομοιώματα (κούκλες).

Η εμπειρία ενθουσίασε τους μαθητές και τις μαθήτριες, ενώ τα παιδιά ικανοποιήθηκαν ιδιαίτερα από τη συζήτηση που ακολούθησε με τους πανεπιστημιακούς καθηγητές.

Το Οικονομικό Τμήμα (Γ΄4) ξεναγήθηκε στους χώρους τής Attica bank, όπου οι μαθητές/-τριες ενημερώθηκαν για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας ενός τραπεζικού καταστήματος.
Έμαθαν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το άνοιγμα λογαριασμών, την έκδοση και διαχείριση πιστωτικών/ χρεωστικών καρτών και τη σύναψη δανείων.
Ανακάλυψαν, επίσης, τον μηχανισμό που κρύβεται πίσω από ένα ΑΤΜ και έλυσαν πολλές σχετικές απορίες τους.

Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν ιδιαιτέρως από τα τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση των διεθνών αγορών, καθώς και από την οργάνωση τού αντίστοιχου τμήματος τής τράπεζας.
Οι ιθύνοντες ανέδειξαν τον τρόπο με τον οποίο η ψηφιακή εποχή θα επηρεάσει την παροχή υπηρεσιών των τραπεζών στο μέλλον, συμβούλευσαν τα παιδιά και τους προσέφεραν πλούσιο και ενδιαφέρον υλικό για περαιτέρω μελέτη.