Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Δύο ομάδες μαθητών/-τριών τής Β΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης συμμετείχαν, με ιδιαίτερη επιτυχία, στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο, που διοργανώθηκε από την Elemasyn στην Πράγα, 1-5 Μαρτίου 2024, με θέμα «Ο θεσμός τής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας τής Ευρώπης». Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα τού Συμβουλίου τής Ευρώπης και τού Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Και οι δύο ομάδες, που απαρτίζονταν συνολικά από 45 μαθητές/-τριες επέλεξαν να ασχοληθούν με τη θεματική ενότητα «Πολιτιστική κληρονομιά». Προετοιμάστηκαν μεθοδικά, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, και με την προσεγμένη παρουσία τους την ημέρα του συνεδρίου απέσπασαν πολλούς επαίνους.

Η εργασία τής μιας ομάδας με τίτλο «Ένα ρολόι μετράει αιώνες» είχε τη μορφή αναρτημένης ερευνητικής εργασίας (poster) και συνοδευόταν από βίντεο. Αφορούσε σε ένα γνωστό αρχαίο ελληνικό μνημείο, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο τής Αθήνας και ονομάζεται Ωρολόγιον Ανδρονίκου Κυρρήστου ή αλλιώς Αέρηδες.

Οι μαθητές/-τριες δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά και, με την καθοδήγηση των καθηγητριών τους κ. Αναστασίας Ανέστη, θεολόγου, και Πολυξένης Κουτσιλιέρη, καθηγήτριας αγγλικής γλώσσας, μελέτησαν τη σχετική βιβλιογραφία και αναζήτησαν πληροφορίες για την κατασκευή και την αρχιτεκτονική τού μνημείου, τη χρήση του κατά την αρχαιότητα, την επίδρασή του σε άλλα κτίσματα ανά τον κόσμο αλλά και τη σημερινή του κατάσταση μετά από το πρόσφατο πρόγραμμα συντήρησης. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το μνημείο, ξεναγήθηκαν σε αυτό από τον αρχαιολόγο και επικεφαλής τού προγράμματος συντήρησής του κ. Νικόλαο Τσονιώτη, ο οποίος, μάλιστα, τους παραχώρησε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Στην τελική φάση τής εργασίας και με το υλικό που η ομάδα είχε συγκεντρώσει δημιουργήθηκε μια αφίσα, η οποία εκτυπώθηκε από τους διοργανωτές και παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο τού συνεδρίου. Ήταν, μάλιστα, τέτοια η εντύπωση που προκάλεσε η ποιότητα τής εργασίας και τού τελικού προϊόντος που οι διοργανωτές ζήτησαν να κρατήσουν ένα αντίγραφο, ώστε να βρίσκεται στα μόνιμα εκθέματα των μαθητικών συνεδρίων τής Elemasyn.

Για την πολύ αξιόλογη δουλειά αξίζουν συγχαρητήρια στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς που τα καθοδήγησαν καθ΄ όλη τη διάρκεια των εργασιών τους. Θερμές ευχαριστίες και στην κ. Μαριλένα Καραμπατέα για την πολύτιμη βοήθειά της.

Η εργασία τής άλλης ομάδας με τίτλο «Έστησ’ ο Έρωτας χορό… » είχε τη μορφή χοροδράματος και παρουσιάστηκε στον χώρο των εκδηλώσεων τού συνεδρίου. Οι μαθητές/-τριές μας ξεκινώντας από το χορικό τής Αντιγόνης τού Σοφοκλή, το οποίο απήγγειλαν στα Ελληνικά και στα Αγγλικά, επιχείρησαν να προσεγγίσουν το θέμα τού έρωτα, όπως αυτό αποτυπώθηκε διαχρονικά στην ποίηση, τη μουσική και τον χορό. Συγκεκριμένα, επέλεξαν το «Βαλς των χαμένων ονείρων» τού Μάνου Χατζιδάκι για να επενδύσουν μια χορογραφία μοντέρνου χορού που δημιουργήθηκε από τις ίδιες τις μαθήτριες, ενώ αναφορές στην λαϊκή μας παράδοση έγιναν με τον Μπάλο, αντικρυστό χορό των Κυκλάδων, που αντλεί έμπνευση από την ιδιαίτερη επικοινωνία ανάμεσα στους ερωτευμένους. και τον Ικαριώτικο, με θέμα τον ξενιτεμένο που νοσταλγεί τον τόπο του και την αγαπημένη του.
Η εργασία πλαισιώθηκε από μια λιτή, δίγλωσση παρουσίαση. Και αυτή η ομάδα κέρδισε τις εντυπώσεις χάρη στην ομορφιά και την ευγένεια τού πολιτισμού μας που αναδείχτηκε με τόσο άμεσο και πρωτότυπο τρόπο από τα παιδιά μας!

Την πολυπληθή ομάδα καθοδήγησαν οι κ. Νέλλη Ηλιού και  Ιωάννα Καρελιώτου, φιλόλογοι, και ο κ. Βασίλης Νικολακόπουλος, βιολόγος. Τις μεταφράσεις ανέλαβε και σε αυτήν την περίπτωση η κ. Πολυξένη Κουτσιλιέρη, καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας. Ευχαριστούμε, επίσης, την κ. Μαριλένα Γιαννάκη, καθηγήτρια γαλλικής γλώσσας, η οποία με την εμπειρία της στους παραδοσιακούς χορούς βοήθησε σημαντικά τους μαθητές στην προσπάθειά τους. Τέλος, συγχαίρουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τον τρόπο που εργάστηκαν και για την υψηλού επιπέδου παρουσία τους στο συνέδριο!