Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Στο ψηφιακό περιβάλλον τής εποχής μας, όπου όλα εξελίσσονται ταχύτατα, η συγγραφή κώδικα συμβάλλει στο να κατανοήσουμε καλύτερα το νέο περιβάλλον, να αναπτύξουμε νέες ψηφιακές δεξιότητες και να ανακαλύψουμε καινοτόμες ιδέες.

Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, μια πρωτοβουλία τής Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύει να μεταφέρει την κωδικοποίηση και την ψηφιακή γνώση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, με έναν διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο.

Για τη σημασία τού προγραμματισμού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της:
“Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια, αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι η τεχνολογία είναι μέρος τής καθημερινότητάς μας.”

Kαι φέτος, λοιπόν, το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης έλαβε μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (code week) με δραστηριότητες που σκοπό έχουν να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες τού νου, όπως η υπολογιστική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων, με διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο.

Οι μαθητές τής Α΄ τάξης, στο πλαίσιο τού ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning "POSITIVE VIBES" πραγματοποίησαν δραστηριότητες για το δυαδικό σύστημα.

Το δυαδικό σύστημα (binary system) είναι ο τρόπος αναγνώρισης και αναπαράστασης τής πληροφορίας από τους Η/Υ.
Γράμματα, αριθμοί και σύμβολα, στην πραγματικότητα όλα όσα βλέπουμε στον υπολογιστή, αποτελούνται από διαφορετικούς συνδυασμούς 0 και 1.
Έτσι, χρησιμοποιώντας αυτά τα δύο ψηφία τα παιδιά προσπάθησαν να κωδικοποιήσουν μια εικόνα σε ένα πλέγμα.

Συγκεκριμένα, αφού ζωγράφισαν με μαύρο μαρκαδόρο μια εικόνα σε πλέγμα, την κωδικοποίησαν, χρησιμοποιώντας το 1 για κάθε μαύρο τετράγωνο και το 0 για κάθε λευκό.
Έγραψαν με αυτό τον τρόπο τον κώδικα τής κάθε σειράς.

Οι μαθητές τής Β΄ τάξης στο πλαίσιο τού ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning "GEN Z SCHOOLS" πραγματοποίησαν δραστηριότητες επαυξημένης πραγματικότητας.
Η επαυξημένη πραγματικότητα (Ε.Π. - Augmented Reality) είναι μια τεχνολογία που έχει στόχο τον εμπλουτισμό τού φυσικού κόσμου με ψηφιακές πληροφορίες και ψηφιακά αντικείμενα.
Το αποτέλεσμα είναι τα ψηφιακά αντικείμενα να δίνουν την εντύπωση ότι συνυπάρχουν με τον πραγματικό κόσμο.

Τελευταία η επαυξημένη πραγματικότητα εφαρμόζεται και στην εκπαιδευτική διαδικασία με σημαντικά παιδαγωγικά οφέλη.

Συγκεκριμένα, η χρήση έξυπνων κινητών συσκευών, π.χ. tablets και smart phones, σε συνδυασμό με το δίκτυο και τις τηλεπικοινωνίες μπορεί να οδηγήσει στην παιγνιώδη μάθηση και σε έννοιες, όπως "κινητή μάθηση" ή
"μάθηση χωρίς όρια".

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποίησαν την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας Quiver και σχεδίασαν τη σημαία τού "GEN Z SCHOOL". Στη συνέχεια, χρησιμοποίησαν το tablet και "ζωντάνεψαν" τη ζωγραφιά τους.

Όλα τα παιδιά πήραν πιστοποιητικό για τη συμμετοχή τους στη δράση.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: η κ. Αθηνά Γκαρμπολά

Για να δείτε τις δράσεις πατήστε εδώ