Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Οι μαθητές τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης από το τμήμα-μάθημα «Μηδενικά απορρίμματα – Zero waste» τής Ζώνης Αθλητισμού και Πολιτισμού τής Α΄ τάξης και από το τμήμα-μάθημα «Δημιουργώ έναν καλύτερο κόσμο: Προσφέρω και ενεργώ» τής Ζώνης Επιστημών και Πολιτισμού τής Β΄ τάξης συμμετείχαν, στις 23 Απριλίου 2021, στον 4ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό με τίτλο «BravoSchools - Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο» (πατήστε εδώ). Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται με την έγκριση τού Υπουργείου Παιδείας (Φ15/162831/Δ2) και στοχεύει στην προώθηση των 17 στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης τού ΟΗΕ στην ελληνική κοινωνία.

Οι μαθητές τής Α΄ τάξης, με την καθοδήγηση τής υπεύθυνης καθηγήτριάς τους κ. Λουκίας Σπυράτου, υλοποίησαν δράσεις σχετικές με την επίτευξη τού 12ου παγκόσμιου στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης τού ΟΗΕ, που αφορά στην βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή αγαθών

Καλλιέργησαν τα δικά τους λαχανικά, τα οποία θα προσφέρουν σε κοινωφελή ιδρύματα μέσω τής ΜΚΟ «Μπορούμε», έφτιαξαν το δικό τους λίπασμα (με κομποστοποίηση) και ετοίμασαν κουπόνια δώρων «φιλικά προς το περιβάλλον», τα οποία χάρισαν τις ημέρες των Χριστουγέννων στα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Επίσης, δημιούργησαν αφίσα, η οποία αποτελεί έναν χρήσιμο και πρακτικό οδηγό με προτάσεις για μηδενικά απορρίμματα (Zero waste).

Μέσα από τις παραπάνω δράσεις τα παιδιά έμαθαν για τον βιώσιμο τρόπο παραγωγής και κατανάλωσης, που βασίζεται στην πρόληψη και τη μείωση των απορριμμάτων, στην ανακύκλωση και στην επαναχρησιμοποίηση υλικών.

Σε μια εποχή που τα κοινωνικά, τα οικονομικά και τα περιβαλλοντικά προβλήματα πληθαίνουν, αυτό που πρέπει να διδαχθούν τα παιδιά είναι ότι η πραγματική ανάπτυξη και η ευημερία επιτυγχάνονται μέσα από μικρές καθημερινές αλλαγές που ο καθένας οφείλει στον εαυτό του, στους συνανθρώπους του αλλά και στις επόμενες γενιές.

Οι μαθητές τής Β΄ τάξης, με την καθοδήγηση τής υπεύθυνης καθηγήτριάς τους κ. Κατερίνας Ζαχαροπούλου, επικεντρώθηκαν στον 10ο στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης τού ΟΗΕ, ο οποίος επιδιώκει την επίτευξη λιγότερων ανισοτήτων εντός και εκτός των χωρών σε τομείς όπως η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης και σε άλλα αγαθά.

Αρχικά ενημερώθηκαν για την απόλυτη και τη σχετική φτώχια, τους δείκτες υλικής αποστέρησης, τη σπατάλη τροφίμων στις ανεπτυγμένες χώρες, τη σύνδεση τού καταναλωτισμού με τη φτώχια και τη λειτουργία τού κοινωνικού κράτους.

Στη συνέχεια επεξεργάστηκαν το υλικό που υπάρχει στην ιστοσελίδα (πατήστε εδώ) και ανά ομάδες ανέλαβαν να μελετήσουν τις συνθήκες ζωής των οικογενειών σε μια χώρα που επέλεξαν οι ίδιοι.

Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία ενός αρχείου powerpoint με πληροφορίες για τις συνθήκες ζωής 3 οικογενειών ανά χώραχαμηλού, μεσαίου και υψηλού εισοδήματος, για τις ακόλουθες χώρες: Γαλλία, Καμπότζη, Κίνα, Πακιστάν και Τανζανία.