Συνεργασία, Αυτοπεποίθηση, Γνώση, Εμπειρία και Καινοτομία: σε αυτές τις λέξεις συνοψίζουν οι μαθητές των τμημάτων Β3 και Β4 του Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού τα οφέλη που αποκόμισαν από τις πολύμορφες εκπαιδευτικές δραστηριότητες «Μαθητική Προσομοίωση Συνέντευξης Τύπου» με συνακόλουθη «Σύνταξη Δελτίου Τύπου» και «Συγγραφή άρθρων για την Οικονομία», με επιστέγασμα τη δημοσίευσή τους στην «Οικονομική Εφημερίδα για μια Βιώσιμη Οικονομία», που επιμελείται η Συντονίστρια Οικονομίας κ. Δ. Μακρή.

Οι μαθήτριες Κ. Σαραντοπούλου, Μ. Συρίου και Π.-Δ. Σταυροπούλου, αφού ενημερώθηκαν σχετικά με το έργο των Φορέων που θα συμμετείχαν στην 3η Προσομοίωση Συνέντευξης Τύπου με θέμα «Οικονομία και Πανδημία», μελέτησαν άρθρα του καθηγητή Χρηματοοικονομικής του ΠΑ.ΠΕΙ. και προέδρου του Ελληνικού Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού Ν. Φίλιππα, όπως «Το μέλλον του χρήματος είναι ψηφιακό. Η πανδημία θα φέρει πιο γρήγορα τη νέα πραγματικότητα», «Ο κορωνοϊός - ο νέος “μαύρος κύκνος” και οι επιπτώσεις του στην οικονομία», «Personal Finance. Ποιος είναι ο βασικός σκοπός του». Την ημέρα της «Προσομοίωσης Συνέντευξης Τύπου», αφού οι εκπρόσωποι των φορέων εκφώνησαν τους λόγους τους, οι μαθήτριες τούς έθεσαν ποικίλες ερωτήσεις. Από τις απαντήσεις που έλαβαν, εκμαίευσαν σημαντικές ειδήσεις με βάση τις οποίες συνέταξαν το «Δελτίο Τύπου» που δημοσιεύθηκε στην εν λόγω Εφημερίδα. Ταυτόχρονα άλλη ομάδα μαθητών, αφού μελέτησε πλούσια αρθρογραφία σχετικά με την έννοια του Ενεργού – Ψηφιακού Πολίτη και τα Κρυπτονομίσματα, συγκεκριμένα το Bitcoin, συνέταξε σε συνεργασία άρθρα, τα οποία δημοσιεύθηκαν ομοίως στη συγκεκριμένη «Οικονομική Εφημερίδα».

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενθουσιασμένοι/ες μετά την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους.

Η ομάδα -που απαρτίζεται από τις μαθήτριες Καλλιρρόη Σαραντοπούλου, Μαρκέλλα Συρίου και Παρασκευή-Δανάη Σταυροπούλου τού τμήματος Α΄4- σημειώνει τα εξής:

«Διδαχτήκαμε τεχνικές και τρόπους επικοινωνίας, την πολύπλευρη έννοια του Μάρκετινγκ και των Δημοσίων Σχέσεων και εντρυφήσαμε υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς μας στον κόσμο της Οικονομίας. Δεν κατανοήσαμε απλώς τους στόχους μιας Συνέντευξης Τύπου, αλλά γνωρίσαμε επιστήμονες και επαγγελματίες του είδους, καθώς και το έργο τους και αντιληφθήκαμε τις προεκτάσεις της πανδημίας του COVID 19. Η εκπρόσωπος του DOCK μίλησε για την κοινωνικές δράσεις που πραγματοποιεί για την αντιμετώπισή του (πχ. δημιουργία κοινωνικών φαρμακείων), η εκπρόσωπος του Ινστιτούτου ΠΑΣΤΕΡ αναφέρθηκε στις έρευνες που διεξάγει για την πολυπόθητη εύρεση εμβολίου και φαρμάκου και ο κ. πρόεδρος του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού τόνισε την ανάγκη οικονομικού εγγραμματισμού των νέων, ήδη από τη μαθητική ηλικία, με την εισαγωγή αντίστοιχων μαθημάτων στο σχολείο, προκειμένου να γνωρίζουν πώς θα αντιμετωπίζουν στη ζωή τους «μαύρους κύκνους», δηλαδή τα απρόβλεπτα γεγονότα, όπως για παράδειγμα, την οικονομική κρίση του 2008 ή την Πανδημία του COVID 19.   Ήρθαμε σε επαφή με τον πραγματικό κόσμο της αγοράς, της επιστήμης και της τεχνολογίας, μάθαμε να συμπεριφερόμαστε ανάλογα με τις περιστάσεις, να αντιμετωπίζουμε τα απρόοπτα με ελιγμούς. Η Συνέντευξη πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, λόγω της πανδημίας και μεταδόθηκε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Έτσι, νιώσαμε τη χαρά και τη συγκίνηση της δημοσιότητας. Είμαστε πολύ χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι για τα εφόδια που αποκομίσαμε για το μέλλον μας.»

Οι μαθήτριες-δημοσιογράφοι, προσεγγίζοντας το θέμα από την πλευρά τής Οικονομίας, μελέτησαν το άρθρο τού καθηγητή Χρηματοοικονομικής και ιδρυτή-προέδρου τού Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού κ. Ν. Φίλιππα με τίτλο «Το μέλλον του χρήματος είναι ψηφιακό - Η πανδημία θα φέρει γρήγορα τη νέα πραγματικότητα» και την ημέρα τής συνέντευξης δύο εκπρόσωποί τους έθεσαν ερωτήσεις επί τού θέματος, τις οποίες θα αναγνώσετε στις σελίδες 23, 24, 26.

Στη συνέχεια οι μαθήτριες συνέταξαν Δελτίο Τύπου, το οποίο θα αναγνώσετε στη σελίδα 29.
Να σημειωθεί ότι οι μαθητές με την καθηγήτριά τους επέλεξαν το παρόν άρθρο από τη Βιβλιοθήκη τής ιστοσελίδας τού Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού (www.gfli.gr).

Η δεύτερη ομάδα που απαρτίζεται από τους μαθητές/τριες Παναγιώτη Ρηγόπουλο, Αικατερίνη Μπαλτά, Ανδριάνα-Βιολέτα Β. Μουρατάι, Χρυσούλα-Δέσποινα Παρίση, Σοφία Πατσούρη, Μαρία Σαλτέλλη σημειώνει τα εξής:

«Μέσω της μελέτης υλικού που επιλέχθηκε από το πρόγραμμα “Personal Finance” του καθηγητή κ. Ν. Φίλιππα και της συγγραφής άρθρων για την Οικονομία, μυηθήκαμε στον κόσμο της Ψηφιακής Εποχής και Τεχνολογίας. Tεχνητή νοημοσύνη, robots, machine learning, virtual reality, digital wallet, Fintech, Blockchain και κρυπτονομίσματα αποτελούν ορισμένες από τις εκδηλώσεις της ψηφιακής εποχής, στην οποία συνειδητοποιήσαμε ότι οφείλουμε να προσαρμοστούμε αναπτύσσοντας νέες δεξιότητες, ώστε να ενταχθούμε μελλοντικά στην αγορά εργασίας. Μέσω της εκπαιδευτικής αυτής δραστηριότητας μάθαμε να συνεργαζόμαστε, ενισχύσαμε την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή μας, επικοινωνήσαμε με το κοινό για θέματα Βιώσιμης Οικονομίας, νιώσαμε ότι γίναμε ενεργοί οικονομικά πολίτες. Η θεματολογία της Μαθητικής Εφημερίδας, στην οποία δημοσιεύτηκαν τα άρθρα μας περιστρέφεται γύρω από την Οικονομία και τον Ενεργό Πολίτη, την Οικιακή Οικονομία και το Επιχειρείν και την επιχειρηματικότητα. Καθώς ήταν η πρώτη φορά που συντάξαμε άρθρα που δημοσιεύθηκαν σε εφημερίδα, νιώσαμε περηφάνια και μεγάλη χαρά.»

Στη σελίδα 29 τής εφημερίδας θα αναγνώσετε απόσπασμα άρθρου τής υπεύθυνης τού συγγραφικού αυτού εγχειρήματος δρος Δήμητρας Χατζηαγγελάκη, με τον τίτλο «Οι επιπτώσεις του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού», που έχει δημοσιευθεί στο οικονομικό φύλλο τής εφημερίδας «Καθημερινή τής Κυριακής», στις 25 Ιουλίου 2021.

Διαβάστε την εφημερίδα εδώ.

Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2020-21, στο πλαίσιο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας, υπό την καθοδήγηση της κ. Δ. Χατζηαγγελάκη, καθηγήτριας Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών, η οποία ήταν μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής της «3ης Προσομοίωσης Συνέντευξης Τύπου», καθώς και της Συντακτικής Επιτροπής της Εφημερίδας.