Ημερολόγιο

Ιούλιος 2019
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 27 1 2 3 4 5 6
week 28 7 8 9 10 11 12 13
week 29 14 15 16 17 18 19 20
week 30 21 22 23 24 25 26 27
week 31 28 29 30 31

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε  την Τετάρτη 17 Απριλίου και την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019, στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία της Εκάλης, το 7ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Σύγχρονος άνθρωπος και ψηφιακή τεχνολογία: προκλήσεις και προβληματισμοί».

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, καθηγητής τού Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών τού Massachusetts Institute of Technology (MIT), ο οποίος τιμήθηκε το 2018 με την κορυφαία διάκριση Rolf Nevanlinna Prize  για τη συμβολή του στα μαθηματικά των ηλεκτρονικών υπολογιστών.


Daskalakis paidia 1

Οι εργασίες του Συνεδρίου άρχισαν με χαιρετισμό της Επόπτριας των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Βασιλικής Παπαπέτρου-Μουρσελά, η οποία συνέδεσε το θέμα του Συνεδρίου με τα διαχρονικά ερωτήματα για τη δύναμη, την εξέλιξη, την εφευρετικότητα και τα όρια του ανθρώπινου πνεύματος, όπως αυτά αποτυπώνονται στο γνωστό απόσπασμα της Αντιγόνης του Σοφοκλή: πολλά γεννούν το δέος, το μέγα δέος ο άνθρωπος γεννά.

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης, αφού καλωσόρισε τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη στα Αρσάκεια Σχολεία, αναφέρθηκε στις δυνατότητες που οι ψηφιακές τεχνολογίες ανοίγουν για την ενδυνάμωση του ανθρώπινου πνεύματος, αλλά και τις προκλήσεις που δημιουργούν για την ανθρώπινη σκέψη και, ιδιαίτερα, για τη γλώσσα και την ανθρώπινη επικοινωνία.

Στη συνέχεια, ακολούθησε η ομιλία του Κωνσταντίνου Δασκαλάκη με θέμα «Πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν τον κόσμο γύρω μας;». Ο κ. Δασκαλάκης  αναφέρθηκε διεξοδικά στην υπολογιστική επανάσταση που έχει σημειωθεί κατά τα τελευταία χρόνια αλλά και στις εξελίξεις που αναμένεται να σημειωθούν στο μέλλον, ενώ εστίασε ιδιαίτερα στους προβληματισμούς που προκύπτουν από την επανάσταση αυτή τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε ηθικό, νομικό και φιλοσοφικό επίπεδο. «Είναι σημαντικό να βρίσκομαι σε ένα τέτοιο μαθητικό συνέδριο, γιατί ακριβώς η επανάσταση αρχίζει στο σχολείο. Στα πρόσωπα των μαθητών βλέπω τους δημιουργούς του ψηφιακού μέλλοντος» τόνισε, μεταξύ άλλων ο κ. Δασκαλάκης.

Daskalakis 1 1
Μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του κ. Δασκαλάκη, δύο μαθητές (Χρήστος Τσιτσιριδάκης, Ελίνα Κοντομηνά) και ένας απόφοιτος (Φίλιππος Χαρλαύτης) των Αρσακείων Σχολείων διατύπωσαν προβληματισμούς και απηύθυναν ερωτήσεις εκ μέρους όλων των νέων παιδιών που παρακολούθησαν την ομιλία, οι οποίες, μαζί με τις απαντήσεις που δόθηκαν από τον κ. Δασκαλάκη, αποτέλεσαν έναυσμα για περαιτέρω προβληματισμό σχετικά με πτυχές που αναδείχθηκαν κατά την ομιλία του. 
Η επικοινωνία μεταξύ του κ. Δασκαλάκη και των μαθητών ανέδειξε τη βαθιά επίδραση που έχει επάνω στους νέους ανθρώπους η προσωπικότητα ενός επιστήμονα που διακρίνεται όχι μόνο για τη γνώση αλλά και για τη σεμνότητα και το ήθος του.

Η ομιλία του καθηγητή Κωνσταντίνου Δασκαλάκη μεταδόθηκε ζωντανά μέσω της ιστοσελίδας των Αρσακείων Σχολείων www.arsakeio.gr και της σελίδας τους στο facebook.

Στο Συνέδριο παρουσιάστηκαν (ως εισηγήσεις, δρώμενα, poster, εκθέσεις έργων) συνολικά 130 εργασίες που εκπονήθηκαν από τους μαθητές υπό την επίβλεψη 120 εκπαιδευτικών (Πληροφορικής, Μαθηματικών, Φυσικών, Βιολόγων, Χημικών, Φιλολόγων, Θεολόγων, Αγγλικής και Γερμανικής Γλώσσας, Κοινωνιολόγων, Οικονομίας, Καλλιτεχνικών, Θεατρολόγων).

Στο Συνέδριο συμμετείχαν ως εισηγητές 700 μαθητές από:

  • 17 Αρσάκεια-Τοσίτσεια Γυμνάσια και Λύκεια Αθηνών (Ψυχικού και Εκάλης), Θεσσαλονίκης, Πατρών, Ιωαννίνων και Τιράνων.
  • 4 δημόσια και ιδιωτικά γενικά και επαγγελματικά Λύκεια της Αττικής (1ο ΕΠΑΛ Διονύσου «ΖΗΝΩΝ», Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος, Κολλέγιο Αθηνών, Λύκειο Φιλοθέης).

Το Συνέδριο παρακολούθησαν 1800 μαθητές και μαθήτριες, καθηγητές, γονείς και προσκεκλημένοι.

Το τίμησαν με την συμμετοχή τους ως Προεδρεύοντες των  Συνεδριών 12 Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, άνθρωποι της τέχνης και των γραμμάτων, εκπρόσωποι κοινωνικών φορέων από:

  • Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Πανεπιστήμιο Πατρών
  • Πανεπιστήμιο Πειραιώς
  • Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής.

Συγκεκριμένα, προήδρευσαν οι:

  1. Θεόδωρος Αντωνακόπουλος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τομέας Τηλεπικοινωνιών και Τεχνολογίας Πληροφορίας
  2. Δημήτριος Ασκούνης, Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων
  3. Σταύρος Γιαγκάζογλου, Επίκουρος Καθηγητής Δογματικής, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Θεολογίας
  4. Γεώργιος Καλκάνης, Ομότιμος Καθηγητής Φυσικής και Εκπαιδευτικών Ψηφιακών Τεχνολογιών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
  5. Βασίλειος Λαμπρινουδάκης, Ομότιμος Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας (Αρσακείων ‒ Τοσιτσείων Σχολείων)
  6. Δημήτριος Μούρτζης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών, Διευθυντής Εργαστηρίου Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού / Δυναμικής Μηχανών
  7. Θεμιστοκλής Παναγιωτόπουλος, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Τμήμα Πληροφορικής
  8. Μάκης Προβατάς, Δημοσιογράφος, Συγγραφέας
  9. Διομήδης Σπινέλλης, Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤμήμαΔιοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Διευθυντής του ΕργαστηρίουΕπιχειρηματικής Αναλυτικής (BALab)
  10. Δαμιανός Χατζηαντωνίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
  11. Νικόλαος (Χατζηνικολάου), Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής
  12. Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε  με μορφή παράλληλων συνεδριών στο Θέατρο, το Αμφιθέατρο Α΄, το Αμφιθέατρο Β΄ και το Σπουδαστήριο της Εκάλης, καθώς και με βιωματικά εργαστήρια και εκθέσεις εικαστικών. Τις συνεδρίες και τα εργαστήρια παρακολούθησαν μαθητές από όλα τα σχολεία της Φ.Ε. και τα φιλοξενούμενα σχολεία, γονείς καθώς και το σύνολο των εκπαιδευτικών των σχολείων μας.

Την γενική εποπτεία του Συνεδρίου είχε ο πρόεδρος της Φ.Ε., Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης και το Διοικητικό Συμβούλιο της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Συμμετείχαν, επίσης, όλα τα μέλη της Εποπτείας (Η Επόπτρια και οι συντονιστές ειδικοτήτων) και της Διοίκησης των Σχολείων (Διευθυντές, Υποδιευθυντές), μέλη της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων, του Τμήματος Προγραμμάτων Ανάπτυξης, του Τμήματος Απογευματινών Ομίλων, της Υπηρεσίας Ηλεκτρονικής και Έντυπης Ενημέρωσης και του Τμήματος Μηχανογράφησης της Φ.Ε., καθώς, φυσικά, και το σύνολο του εργατοτεχνικού προσωπικού των Σχολείων μας.

Το 7ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο, με την παρουσία του διακεκριμένου νέου επιστήμονα κ. Κωνσταντίνου Δασκαλάκη καθώς και την υψηλού επιπέδου συμμετοχή των εκατοντάδων μαθητών και μαθητριών των Αρσακείων από όλη την Ελλάδα αλλά και δημοσίων και ιδιωτικών Σχολείων της Αττικής, αποτέλεσε μια ακόμη δυναμική παρέμβαση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας στην ποιοτική εκπαίδευση του νέου Έλληνα πολίτη. Το Συνέδριο ολοκληρώθηκε με την καθηλωτική παρουσία του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, ο οποίος, αφού παρακολούθησε τις εισηγήσεις των μαθητών, αναφέρθηκε στη Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» που αξιοποιώντας τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, φροντίζει σωματικά, ψυχικά, κοινωνικά και πνευματικά ασθενείς με καρκίνο και νόσο του κινητικού νευρώνα και τις οικογένειες τους, εξασφαλίζοντάς τους την ικανότητα και τη δυνατότητα να ανακαλύψουν πόσο περισσότερη ζωή μπορεί να υπάρχει σε κάθε στιγμή της.

Η ομιλία του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου μεταδόθηκε ζωντανά μέσω της ιστοσελίδας των Αρσακείων Σχολείων www.arsakeio.gr  και της σελίδας τους στο facebook.


Όλες οι ομιλίες και οι εργασίες τού συνεδρίου θα είναι προσβάσιμες μετά τη λήξη του στη σελίδα των συνεδρίων https://synedria.arsakeio.gr/ .


Mesogaias