Ημερολόγιο

Ιούλιος 2019
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 27 1 2 3 4 5 6
week 28 7 8 9 10 11 12 13
week 29 14 15 16 17 18 19 20
week 30 21 22 23 24 25 26 27
week 31 28 29 30 31

Θρίαμβος στον εθνικό διαγωνισμό της Παγκόσμιας Ολυμπιάδας Ρομποτικής (WRO). Με project κοινωνικής ευαισθησίας και προσφοράς κέρδισε το χρυσό μετάλλιο η ομάδα από τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης. 
Ας σημειωθεί ότι τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία είχαν πάρει χρυσό μετάλλιο και στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Ρομποτικής, όπου οι 8 από τις 15 ομάδες του τελικού προέρχονταν από τα Αρσάκεια! 


Την Κυριακή 30 Ιουνίου 2019 πραγματοποιήθηκε ο Εθνικός Τελικός της 11ης Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου. Αυτή τη χρονιά το θέμα της Ολυμπιάδας ήταν Smart Cities (Έξυπνες Πόλεις). Τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Δημοτικά Εκάλης είχαν άριστη παρουσία, κατακτώντας δύο από τις τρεις θέσεις του βάθρου.

Συγκεκριμένα, η ομάδα Infinite Code, η οποία απαρτίζεται από τους μαθητές Καστρίτη Γιώργο και Σίνγκερ Φίλιππο, με προπονήτρια την καθηγήτρια Πληροφορικής-Ρομποτικής κ. Πλουμιδάκη Πωλίνα, κατέκτησε την 1η θέση (χρυσό μετάλλιο), παίρνοντας έτσι το εισιτήριο για να εκπροσωπήσει τη χώρα και τα σχολεία μας στη φετινή Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Γκιουρ της Ουγγαρίας. Το θέμα του project ήταν ένα έξυπνο χνουδωτό αρκουδάκι, που ονομάζεται Alex Bear, το οποίο προορίζεται για παιδάκια που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο.

Επιπρόσθετα, η ομάδα Master Builders, αποτελούμενη από τους μαθητές Ζέβου Νικόλ, Πέτρου Κωνσταντίνο και Χατζηορφανό Ιάσονα, με προπονήτρια την καθηγήτρια Πληροφορικής-Ρομποτικής κ. Πλουμιδάκη Πωλίνα, κατέλαβε την 3η θέση (χάλκινο μετάλλιο), με θέμα την έξυπνη διαχείριση απορριμμάτων.

Λίγα λόγια για το Project που κατέλαβε την 1η θέση:

Ο Alex το έξυπνο χνουδωτό αρκουδάκι, έχει πάνω του βιομετρικούς αισθητήρες, οι οποίοι μετρούν τη θερμοκρασία του σώματος του ασθενούς, καθώς και τους καρδιακούς του παλμούς. Ακόμη, το αρκουδάκι αντιλαμβάνεται το χάδι στο κεφαλάκι του και ανταποκρίνεται κάνοντας μια αγκαλιά. Επιπρόσθετα, το παιδάκι μπορεί να αποτυπώνει τα συναισθήματά του στο αρκουδάκι του (π.χ. εάν νιώθει χαρούμενο ή λυπημένο), καθώς επίσης μπορεί να παίζει με τη βοήθεια του Alex ένα παιχνίδι με τον γιατρό, τη νοσοκόμα ή τους δικούς του ανθρώπους ή ακόμη να αποτελεί joystick για να παίξει ένα παιχνίδι στον υπολογιστή ή στο tablet, στο περιβάλλον Kodu. Εάν κάποια στιγμή το παιδάκι νιώσει αιφνίδια άσχημα, μέσα από το αρκουδάκι μπορεί να στείλει μήνυμα στον γιατρό του. Η μυτούλα του Alex ανάβει όταν το παιδάκι πιέζει το αυτάκι του, υπάρχει η δυνατότητα να αναπαράγει κάποιους ήχους μέσω ηχείου, στα συναισθήματα θυμού και λύπης το αρκουδάκι «μιλά» στο παιδάκι και γενικότερα ο Alex αποτελεί μια ευχάριστη συντροφιά. Στην πλάτη του έχει ένα μικρό σακίδιο στο οποίο το άρρωστο παιδάκι μπορεί να βάλει προσωπικά αντικείμενα με τα οποία νιώθει ασφάλεια. Μαζί με τον Alex κατασκευάστηκε και προγραμματίστηκε ένα wearable για τον γιατρό ή τη νοσοκόμα που επιβλέπει το άρρωστο παιδάκι, ώστε να λαμβάνει άμεσα και έγκαιρα τις εκάστοτε ειδοποιήσεις.

Επιπλέον, σε κάθε ασθενή που κάνει εισαγωγή στο παιδιατρικό νοσοκομείο μαζί με τον Alex δίνεται και μια χρωματιστή καρέκλα με ροδάκια, την οποία κατασκεύασαν οι μαθητές από μεγάλα τουβλάκια και ονομάζεται Blocky. Στο κάτω μέρος υπάρχει ένα ντουλάπι, το οποίο ξεκλειδώνει εισάγοντας έναν κωδικό σε ένα EV3 brick και πατώντας έναν αισθητήρα αφής. Μέσα στο ντουλάπι παρέχονται στο παιδάκι παιδικά ιατρικά εργαλεία, με τα οποία μπορεί να προσομοιώνει στο αρκουδάκι του τις διάφορες ιατρικές διαδικασίες (π.χ. εμβόλιο) και έτσι να τις οικειοποιείται και να μην φοβάται. Επίσης, στο ντουλάπι υπάρχει αρκετός χώρος για προσωπικά αντικείμενα του παιδιού. Τέλος, ένας αισθητήρας θερμοκρασίας περιβάλλοντος είναι ενσωματωμένος στην καρέκλα, ο οποίος ελέγχει εάν η θερμοκρασία του δωματίου υπερβεί ένα επιτρεπτό όριο για την ομαλή κατάσταση του ασθενούς. Εάν αυτό συμβεί, τότε ενεργοποιείται ένα ανεμιστηράκι το οποίο είναι τοποθετημένο στην καρέκλα.

Το συγκεκριμένο project συμβάλλει στον τομέα των έξυπνων χώρων εργασίας (Smart workplaces), όπως είναι τα παιδιατρικά νοσοκομεία και συνάδει με τους στόχους 3 και 5, από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.