Παραθέτουμε εντυπώσεις τελειοφοίτων μας από την επίσκεψή τους στη Ρόδο και κυρίως την Χάλκη στο πλαίσιο της πενθήμερης εκδρομής της Γ’ λυκείου (12-16 Δεκεμβρίου 2022):
«Τα παιδιά στη Χάλκη ζούνε μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα από εμάς. Είναι σίγουρα μια εμπειρία που θα θυμάμαι σε όλη μου τη ζωή.»
Ανδριάνα Μ.
«Η Ρόδος ήταν ένας ξεχωριστός προορισμός. Επισκεφτήκαμε ιδιαίτερα μέρη που μου έκαναν εντύπωση. Ειδικότερα με την επίσκεψη μας στη Χάλκη, όπου αντικρίσαμε μια άλλη πραγματικότητα, είμαι εντυπωσιασμένη.»
Αθηνά Σ.
«Η αγαπημένη μου δραστηριότητα ήταν η επίσκεψη στη Χάλκη. Το περιβάλλον εκεί ήταν υπέροχο, ξέφευγε από την πραγματικότητα. Γενικά η Ρόδος μου άρεσε πολύ και πέρασα τέλεια.»
Ντέσυ Π.
«Πολύ καλός προορισμός (η Ρόδος) ακόμα και τον χειμώνα. Τα μέρη που επισκεφτήκαμε ξεχωριστά και η παρέα ακόμα καλύτερη! Μια από τις καλύτερες εμπειρίες της ζωής μου!»
Έλενα Τζ.
«Η εκδρομή αυτή θα μείνει σίγουρα αξέχαστη λόγω των δραστηριοτήτων που κάναμε και των περιοχών που επισκεφθήκαμε. Ειδικότερα, η Χάλκη μου άρεσε περισσότερο γιατί είδαμε έναν διαφορετικό τρόπο ζωής από αυτόν που έχουμε συνηθίσει.»
Μυλωνάς Κυριάκος
Με πρωτοβουλία τής Διευθύντριας τού Β΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού κ. Νέλλης Παππά, φιλολόγου PhD, και τού Διευθυντή τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών και Συντονιστή Φυσικών Επιστημών τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Μάνου Πετράκη, Φυσικού PhD, και σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Επαγγελματικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Δυτικής Ελλάδος, διοργανώθηκαν τρία δίωρα επιμορφωτικά διαδικτυακά σεμινάρια με θέμα «Ανεστραμμένη τάξη: δίδαξε με αναστροφή - μάθε με συμμετοχή», στις 23 Νοεμβρίου, στις 14 Δεκεμβρίου 2022 και στις 11 Ιανουαρίου 2023.
Τα σεμινάρια αυτά, τα οποία παρακολούθησαν πάνω από 600 εκπαιδευτικοί διαφόρων βαθμίδων και ειδικοτήτων από όλη την Ελλάδα (μέχρι και από την ακριτική Χάλκη), συνιστούν ολοκληρωμένη πρόταση διαφοροποιημένης μάθησης σχετικά με το μοντέλο τής ανεστραμμένης τάξης.
Αρχικά ο δρ Σπυρίδων Παπαδάκης, Οργανωτικός Συντονιστής ΣΕΕ Πληροφορικής, έθεσε το θεωρητικό πλαίσιο και μίλησε αναλυτικά για τα στάδια εφαρμογής τού μοντέλου.
Κατόπιν, τη σκυτάλη πήραν οι εισηγητές κ. Νικόλαος Μακροδήμος, ΠΕ70, MΕd, με θέμα «Τεχνολογία και Ανεστραμμένη Τάξη» και «Εκπαιδευτικά Σενάρια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», Θεοδοσία Κλουκίνα, ΠΕ02, και Νικόλαος Γιαννακόπουλος, ΠΕ04.02, MSc, MΕd, εκπαιδευτικός στο Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, με θέμα «Εκπαιδευτικά σενάρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», καθώς και η δρ Αγγελική Γαριού, ΣΕΕ Φυσικών Επιστημών, με θέμα «Η πρόκληση τής Ανεστραμμένης τάξης: πλεονεκτήματα και προβληματισμοί».
Οι εισηγητές και εισηγήτριες, με διαφάνειες, βίντεο και πλούσιο εποπτικό υλικό, ανέπτυξαν πλήρως το καινοτόμο μοντέλο τής ανεστραμμένης τάξης για όλες τις βαθμίδες και τα διδακτικά αντικείμενα.
Μέσα από συγκεκριμένα διδακτικά σενάρια, ερωτήσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, εκτενή βιβλιογραφική τεκμηρίωση, τροφοδότηση από εφαρμογές τού μοντέλου σε σχολεία εντός και εκτός Ελλάδος, προτάσεις για δοκιμή στη σχολική πράξη, με σχεδιασμό και ανατροφοδότηση μαθήματος, αναφορά σε ποικίλα τεχνολογικά εργαλεία, έδωσαν σαφή και πλήρη εικόνα για τα πλεονεκτήματα από την εφαρμογή τού μοντέλου στην εκπαιδευτική πραγματικότητα.