Την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024, αντιπροσωπία από το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού παρακολούθησε τις εργασίες τής 14ς Ημερίδας Ψηφιακής Παιδείας – ορθής χρήσης τής Τεχνολογίας από τα παιδιά και τους νέους, με τίτλο: «Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται…». Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα τού Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.). Την ίδια ημέρα διεξήχθη και η τελική φάση τού 7ου Πανελλήνιου Σχολικού Διαγωνισμού “Hackathon SELMA” 2024 τού Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (για να δείτε την έγκριση από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. πατήστε εδώ).
O διαγωνισμός Hackathon υπάγεται στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα SELMA (Social and Emotional Learning Mutual Awareness), το οποίο στοχεύει στην αντιμετώπιση τού εκφοβισμού και συμβάλλει στην ευημερία των εφήβων μέσω τής κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης, καθώς και τής βιωματικής εκπαίδευσης, μέσα από την ομάδα των συνομηλίκων τους. Μάλιστα, ο όρος «Hackathon» (που απαρτίζεται από τις λέξεις hack, που αφορά ενέργειες που σχετίζονται με την παραβίαση των δικαιωμάτων που αφορούν στην ηλεκτρονική δραστηριότητα και marathon, που σχετίζεται με την έννοια τής αντοχής) είναι η αφύπνιση των εφήβων προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρητορική τού μίσους διαδικτυακά (για να δείτε πληροφορίες για τον διαγωνισμό πατήστε εδώ).
Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην κεντρική αίθουσα τελετών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (για να δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης πατήστε εδώ).
Το θέμα τού φετινού διαγωνισμού HACKATHON 2024 ήταν: «Προτάσεις των μαθητών μέσω εφαρμογών των μέσων και τής τεχνολογίας για την Προσβασιμότητα για τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)».
Με αφορμή τον Διαγωνισμό, οι μαθήτριες τού Σχολείου μας Άννα Αλεξανδρή (Βα), Αναστασία Γαρδικιώτη (Βα), Ίριδα Καραγιάννη(Ββ) και ο μαθητής Στυλιανός Κερκουλάς (Ββ) υπέβαλαν την πρότασή τους κι αφού διακρίθηκαν μέσα στις 10 καλύτερες εργασίες από όλη την Ελλάδα, παρουσίασαν σε πεντάλεπτη παρουσίαση την ιδέα τους που ήταν μία αφίσα με τίτλο «Κάθε μαθητής μπορεί..» ( για να δείτε την αφίσα πατήστε εδώ). Οι 10 ομάδες, με βάση την ανωτέρω παρουσίαση, και με την περαιτέρω εξέλιξη των ιδεών τους θα διεκδικήσουν διάκριση (3 βραβεία).


Η συμμετοχή των μαθητριών και τού μαθητή έγινε με πρωτοβουλία της Διευθύντριας τού Σχολείου μας κ. Ευδοκίας Πατσιλινάκου, ενώ υπεύθυνη για την υλοποίηση του ήταν η καθηγήτρια Τεχνολογίας κυρία Ελένη Γαλιάνδρα. Για την δημιουργία τής αφίσας έδωσε κατευθυντήριες γραμμές για το εικαστικό κομμάτι η καθηγήτρια καλλιτεχνικών κ. Ελένη Τσοτσορού.
Στην αφίσα που δημιούργησαν οι μαθήτριες και ο μαθητής μας απεικονίζεται η ράμπα πρόσβασης για μαθητές με κινητικά προβλήματα που υπάρχει στο σχολείο μας. Ένας μαθητής με τεχνητό μέλος – πόδι συνοδεύεται από ένα κορίτσι και στο πάνω μέρος υπάρχει ένας μαθητής σε αναπηρικό αμαξίδιο λέγοντας τη φράση «Δεν διαφέρω» και τοποθετήθηκαν φράσεις ευαισθητοποίησης και αποδοχής.
Σκοπός τής αφίσας είναι να τονιστεί ότι τεχνολογικά μέσα όπως το τεχνητό πόδι και το αναπηρικό αμαξίδιο μπορούν να βοηθήσουν ένα άτομο με αναπηρία. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε και την απαραίτητη προσβασιμότητα. Στο Σχολείο μας υπάρχει ράμπα στον χώρο, όπως φαίνεται και στην αφίσα και σίγουρα πρέπει να υπάρχει παντού και πάντα! Σε επίπεδο γενικότερης φιλοσοφίας, η συμπερίληψη αφορά την ισότιμη συμμετοχή όλων στη σχολική ζωή και στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών. Στην αφίσα το κορίτσι συνοδεύει και κάνει παρέα με το αγόρι.
Ο χώρος τού σχολείου που επέλεξαν οι μαθήτριες και ο μαθητής δεν έγινε τυχαία, καθώς είναι το μέρος όπου τα παιδιά περνάνε τις περισσότερες ώρες των διαλειμμάτων τους, αλλά είναι και ο χώρος όπου όλα τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να αντιμετωπίζονται μεταξύ τους ως ισότιμα μέλη τής μαθητικής κοινότητας, να σέβονται τη διαφορετικότητα και να μην υποτιμούν κανέναν και καμία.
Για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της αφίσας έγινε χρήση την εφαρμογής noteshelf (εφαρμογή στο tablet) προκειμένου να χρωματιστούν οι ζωγραφιές των μαθητριών. Έγινε επεξεργασία της φωτογραφίας που φαίνεται η ράμπα στο χώρο του σχολείου, σε σχέση με το αρχικό χρώμα, για να τονιστούν κυρίως το παιδί με το τεχνητό μέλος-πόδι και το κορίτσι, καθώς και να τονιστούν οι ταμπέλες σήμανσης. Τέλος, χρησιμοποιήθηκε το Power Point για την εισαγωγή σχημάτων με τις φράσεις και την τελική διάταξη.
Για τη δημιουργία τής αφίσας οι μαθήτριες και ο μαθητής εργάστηκαν ως εξής: η Άννα Αλεξανδρή ζωγράφισε το αγόρι στο αμαξίδιο, η Ίρις Καραγιάννη επεξεργάστηκε την εικόνα με το κτήριο, το παιδί με το τεχνητό πόδι και το κορίτσι, που σχεδιάστηκε με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κυρίας Ελένης Τσοτσορού, η Αναστασία Γαρδικιώτη και ο Στέλιος Κερκουλάς εισήγαγαν τα σχήματα με τις φράσεις και διαμόρφωσαν την τελική διάταξη.
Οι μαθητές μας στο κλείσιμο τής παρουσίασής τους είπαν το εξής: «Ήταν μια διαδικασία που μας ευαισθητοποίησε και μας έδωσε την ευκαιρία να εξοικειωθούμε και με πολύ ενδιαφέροντα ψηφιακά μέσα».
Την ομάδα τού σχολείου μας, στον χώρο τής εκδήλωσης, συνόδευσαν η Διευθύντρια τού Σχολείου μας κυρία Ευδοκία Πατσιλινάκου και η καθηγήτρια Τεχνολογίας κυρία Ελένη Γαλιάνδρα.