Την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017 οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού παρουσίασαν το διαθεματικό-πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν, με θέμα «Πλέοντας στη νησιωτική Ελλάδα των αρχαίων και νεότερων χρόνων».
Σκοπός τού προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τα διάφορα ελληνικά νησιά, προσεγγίζοντάς τα διαθεματικά, μέσα από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.
Παράλληλα, έκαναν ένα ταξίδι στον χρόνο, από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, γνώρισαν τον κυκλαδίτικο και τον μινωικό πολιτισμό, αλλά και τη συνεισφορά των νησιών μας στην ελληνική επανάσταση.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού προγράμματος οι μαθητές εκπόνησαν ποικίλες δραστηριότητες.
Συγκεκριμένα:

• Διάβασαν διάφορα λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα.

• Επεξεργάστηκαν τα βιβλία:
α) «Η ιστορία μιας παραλίας», πάνω στο οποίο δημιούργησαν το πρώτο δικό τους βιβλίο.
β) «Η πασχαλινή περιπέτεια τού Λαζαράκου στις Κυκλάδες».

• Στο διαθεματικό τους τετράδιο συμπλήρωσαν πολλές και διαφορετικές λεξιλογικές ασκήσεις, αλλά και ασκήσεις δημιουργικής γραφής και έκφρασης.

• Παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Βαδίζοντας στα μονοπάτια τής γεωλογικής μας κληρονομιάς», στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού.

• Επισκέφθηκαν το Μουσείο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών και ήρθαν σε επαφή με ηφαιστειογενή πετρώματα από το ηφαίστειο τής Σαντορίνης.

• Φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες.

• Έμαθαν να χορεύουν και να τραγουδούν παραδοσιακούς νησιώτικους χορούς και τραγούδια.

• Έπαιξαν ομαδικά επιτραπέζια παιχνίδια.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες διδασκαλίας τους και στον αύλειο χώρο τού Σχολείου.
Την ημέρα τής παρουσίασης οι μαθητές ξενάγησαν τους γονείς τους στην έκθεση με τις γνωστικές και εικαστικές τους δημιουργίες.
Χωρισμένοι σε ομάδες βοήθησαν τους γονείς τους να «περιπλανηθούν» στα νησιωτικά συμπλέγματα τής Ελλάδας και τους μίλησαν για τη μυθολογία, την ιστορία, τον πολιτισμό, τη λαογραφία και τη γεωλογία τού κάθε νησιού. Στη συνέχεια έπαιξαν μαζί τους διαδραστικά χειροποίητα παιχνίδια γνώσεων και παρατηρητικότητας, πραγματοποιώντας έτσι μια πρωτότυπη και επικοινωνιακή παρουσίαση στις αίθουσες διδασκαλίας τους.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στον αύλειο χώρο τού Σχολείου, όπου οι μαθητές κέρασαν τους γονείς παραδοσιακές νησιώτικες λιχουδιές, ερμήνευσαν διάφορα παραδοσιακά τραγούδια και χόρεψαν μαζί τους ελληνικούς παραδοσιακούς νησιώτικους χορούς.

Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής Δ΄ τάξης κ. Μ. Μυλωνά και Αιμ. Καραντζούλη, σε συνεργασία με τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων.
Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε η Διευθύντρια τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου κ. Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.