Αρσάκεια Ιωαννίνων
Τη Δευτέρα 29 Μαΐου 2017 οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού παρουσίασαν το διαθεματικό - πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν με θέμα «Ένα ταξίδι από την αισθητική τής Τέχνης στη λογική των Μαθηματικών».
Σκοπός τού προγράμματος ήταν να ανακαλύψουν οι μαθητές βασικές έννοιες των Μαθηματικών και τής Γεωμετρίας μέσω τής Τέχνης, ώστε να καταλάβουν την άμεση επίδραση των Μαθηματικών στην Τέχνη. Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού προγράμματος εκπόνησαν εργασίες και σε ποικίλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα:
• Διάβασαν διάφορα λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα.
• Επεξεργάστηκαν τα βιβλία «Τέχνη και Μαθηματικά» των Άρη Μαυρομμάτη, Αποστόλη Παπανικολάου και Σοφίας Σταθοπούλου, «Ο κήπος τού Ματίς» τής Σαμάνθα Φρίντμαν και «Ένα τρίγωνο στη χώρα των κύκλων» τού Γιώργου Σακελλαρίδη.
• Συμπλήρωσαν διάφορες ασκήσεις Γεωμετρίας στο διαθεματικό τους τετράδιο αλλά και ασκήσεις δημιουργικής γραφής και έκφρασης. Ακόμη, επεξεργάστηκαν φύλλα εργασίας σχετικά με τη γεωμετρία στη φύση.
• Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Η μορφή των κρυστάλλων στη φύση».
• Στο εργαστήρι Φυσικής των Σχολείων, μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, έμαθαν πώς από τον κύλινδρο φτάσαμε στον τροχό και στα σύγχρονα μέσα μεταφοράς.
• Στο Μουσείο Ηρακλειδών παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο κόσμος των σχημάτων». Πλακοστρώσεις, γεωπίνακες, συμμετρίες, ρομποτική, οφθαλμαπάτες και φωτοσκιάσεις κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών.
• Στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο παρατήρησαν γεωμετρικά σχέδια, συμμετρικές αναπαραστάσεις και μοτίβα στη ζωγραφική των αγγείων.
• Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Πληροφορικής ανακάλυψαν τις βασικές αρχές τής ρομποτικής και έπαιξαν με την έξυπνη μελισσούλα, το ρομπότ δαπέδου, στη χώρα των σχημάτων. Επίσης, έπαιξαν διαδραστικά μαθηματικά παιχνίδια στην αίθουσα tablet των Σχολείων.
• Έπαιξαν διάφορα μαθηματικά παιχνίδια, όπως το τάγκραμ και τις πλακοστρώσεις, και κατασκεύασαν γεωμετρικά στερεά.
• Φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες εμπνεόμενοι από πίνακες διάσημων ζωγράφων.
• Μελέτησαν διάφορα ρυθμικά μοτίβα και έμαθαν να τραγουδούν τραγούδια βασισμένα σε αυτά.
Την ημέρα τής παρουσίασης, οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες υποδέχθηκαν τους γονείς στις αίθουσες διδασκαλίας τους και έπαιξαν μαζί τους διαδραστικά παιχνίδια γνώσεων και παρατηρητικότητας. Παρουσίασαν πρωτότυπα μαθηματικά παιχνίδια, έδειξαν τη σχέση των Μαθηματικών με την Τέχνη, την επίδραση τής Γεωμετρίας στη διακόσμηση των αγγείων και τις βασικές αρχές τής Ρομποτικής. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με την ξενάγηση στην έκθεση με τις καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών και ολοκληρώθηκε στον αύλειο χώρο τού Σχολείου, όπου, μέσα από ένα διαδραστικό μουσικοκινητικό δρώμενο, γονείς και παιδιά τραγούδησαν και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς.
Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής Γ΄ τάξης κ. Δ. Σασσάλου, Α. Γιαννάκη και Ε. Ζαρκάδα, σε συνεργασία με τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων. Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε η Διευθύντρια τού Σχολείου κ. Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.