Αρσάκεια Ιωαννίνων
Η καθηγήτρια Πληροφορικής - Φυσικών Επιστημών τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού δρ Κατερίνα Γλέζου συμμετείχε στο 5ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία» ως μέλος τής επιστημονικής επιτροπής, ως σύνεδρος και εισηγήτρια.
Το 5ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία» (http://etpe2017.aspete.gr) διοργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα τής Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) και την Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) και πραγματοποιήθηκε από 21 έως 23 Απριλίου 2017 στους χώρους τής Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) στο Μαρούσι.
Σκοπός του ήταν να προσφέρει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών κοινοτήτων που δραστηριοποιούνται ενεργά στη σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιοποίηση των Τεχνολογιών τής Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση και τη μάθηση.
Ιδιαίτερη αξία έχει η σύνθεση θεωρίας και πράξης στο πλαίσιο τού συνεδρίου μέσα από την ανοιχτή επικοινωνία ερευνητών και εκπαιδευτικών που συνέβαλε:
• στην αναγνώριση των απαιτήσεων σχεδιασμού, αξιοποίησης και αξιολόγησης μαθησιακών περιβαλλόντων που ενσωματώνουν ψηφιακές τεχνολογίες, καθώς και
• στην οικοδόμηση του προφίλ τού εκπαιδευτικού-ερευνητή ικανού να επιλέγει, να αξιοποιεί ψηφιακές τεχνολογίες και να αποτιμά την αποτελεσματικότητά τους καθώς και να μαθαίνει διά βίου συμμετέχοντας σε κοινότητες, σχεδιάζοντας, κατασκευάζοντας και διαμοιράζοντας καλές πρακτικές, σενάρια και εκπαιδευτικό περιεχόμενο.
Η κ. Γλέζου, την Παρασκευή 21 Απριλίου 2017, παρουσίασε ως διοργανώτρια-εισηγήτρια το workshop-βιωματικό εργαστήριο "Εισαγωγή στο σύστημα εκπαιδευτικής ρομποτικής Edison - Ελέγχω, προγραμματίζω, κατασκευάζω ρομπότ" στο εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Το εργαστήριο αποσκοπούσε στην ανάπτυξη διαλόγου και συνεργασίας ανάμεσα στους ερευνητές και τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αξιοποιούν ή επιθυμούν να αξιοποιήσουν το ρομποτικό σύστημα Edison στη διδακτική πράξη.
Στο πλαίσιο τού βιωματικού εργαστηρίου οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το ρομποτικό σύστημα Edison, να αναπτύξουν ικανότητες ένταξης δραστηριοτήτων ρομποτικής στη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία και να συζητήσουν για εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις.