Αρσάκεια Ιωαννίνων

Την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021 οι καθηγητές τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού παρακολούθησαν διαδικτυακά το επιμορφωτικό σεμινάριο τής ψυχολόγου, Υπεύθυνης Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής κ. Ε. Κουκούλη, με θέμα «Η διαχείριση τής τάξης μετά τον κορωνοϊό».

Το σεμινάριο διοργανώθηκε με πρωτοβουλία τής Διευθύντριας τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Σ. Γρατσία, σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Ε. Ταμπακάκη και τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού κ. Μ. Δουζίνα.

Η κ. Ε. Κουκούλη αναφέρθηκε στις δυσκολίες για τους εφήβους σε επίπεδο γνωστικό, ψυχολογικό και κοινωνικό που πολλαπλασίασε η καραντίνα, και η συνακόλουθη τηλεκπαίδευση, καθώς και στα συμπτώματα στη συμπεριφορά και στην ψυχολογία τους που εμφανίζουν έξαρση: αποδιοργάνωση ως προς τον ύπνο και τη μελέτη, κατάχρηση τού διαδικτύου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, επιθετικότητα, δυσανεξία τού άλλου, σχολική φοβία, απόγνωση, αίσθηση ότι «χάθηκε το τρένο», σχολικός εκφοβισμός κ.ά.

Αναφέρθηκε, επίσης, σε τύπους σχολείου, όπως το σχολείο τής αυθεντίας και το σχολείο τής εντατικοποίησης τής γνώσης που λειτουργούν επιβαρυντικά για τους εφήβους, και στην ανάγκη ο εκπαιδευτικός να διατηρήσει ζωντανή στην επιθυμία τού παιδιού για γνώση, ενεργοποιώντας τη δική του επιθυμία να μεταφέρει στο παιδί αυτό που ο ίδιος γνωρίζει, και καταπολεμώντας έτσι την «πνευματική αναστολή» στην οποία φαίνεται να έχουν περιέλθει ορισμένοι μαθητές.

Η κ. Κουκούλη επεσήμανε ακατάλληλους χειρισμούς τους οποίους ενεργοποιούν εκπαιδευτικοί και γονείς απέναντι στα παιδιά και τόνισε πως «εκπαιδεύω σημαίνει οδηγώ στην αυτονομία».

Πρότεινε δράσεις και τρόπους που μπορούν να συμβάλουν στην ομαλή επανένταξη των μαθητών στους ρυθμούς και τις απαιτήσεις (γνωστικές, κοινωνικές κ.ά.) τού σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν πως η συνάντηση αυτή τους βοήθησε πολύ να ερμηνεύσουν συμπεριφορές των εφήβων μαθητών στον σχολικό χώρο και, παράλληλα, τους έδωσε ιδέες προκειμένου να διαχειριστούν τα προβλήματα που αναφύονται στην τάξη μετά τον κορωνοϊό.