Το σχολικό έτος 2023-2024 το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning "Exploring AI in the classroom" (στα ελληνικά: «Εξερευνώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη»).
Σήμερα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), συχνά χωρίς να το συνειδητοποιούν. Οι μηχανές αναζήτησης, έξυπνοι βοηθοί, chatbots, μεταφραστικά προγράμματα, εφαρμογές πλοήγησης, διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια και πολλές άλλες εφαρμογές χρησιμοποιούν συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης, τα οποία εξαρτώνται από δεδομένα που συλλέγονται σε διάφορες μορφές (π.χ. ήχος, εικόνες, κείμενα, αναρτήσεις, κλικ) και όλα αυτά συνθέτουν τα ψηφιακά μας ίχνη. Τα επαγγέλματα του μέλλοντος θα απαιτούν όλο και περισσότερο γνώση σχετικά με το πώς να χρησιμοποιήσουν και να συνεργαστούν με την ΤΝ ως εργαλείο για την επίλυση προβλημάτων. Καθώς τα συστήματα ΤΝ συνεχίζουν να εξελίσσονται και η χρήση δεδομένων αυξάνεται, είναι εξαιρετικά σημαντικό να αναπτύξουμε μια καλύτερη κατανόηση της επίδρασής τους στον κόσμο γύρω μας. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι πρέπει να χτίσουν μια στέρεα γνώση αναφορικά με την αξιοποίηση της ΤΝ και της χρήσης δεδομένων και να κατανοήσουν τις επιπτώσεις, τις εφαρμογές και τις μεθόδους δημιουργίας πίσω από την ΤΝ, προκειμένου να είναι σε θέση να αλληλεπιδρούν θετικά, κριτικά και ηθικά με την ΤΝ και να τη χρησιμοποιούν σωστά.
Σκοπός του έργου eTwinning "Exploring AI in the classroom" είναι να προωθήσει τη γνώση, τις δεξιότητες και τις στάσεις σχετικά με την ορθή χρήση της ΤΝ και να ανταλλάξει καλές εκπαιδευτικές πρακτικές στην εκπαίδευση STEAM, προετοιμάζοντας τη νέα γενιά μαθητών, εκπαιδευτικών, σημερινών και αυριανών πολιτών εξοικειωμένων με την ΤΝ.
Οι μαθητές θα εξερευνήσουν τα συστήματα ΤΝ, θα εργαστούν σε συνεργατικά έργα με συμμαθητές από άλλες χώρες, θα αναπτύξουν υπολογιστική σκέψη και στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων και θα δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιακά τεχνουργήματα.
Aν η λήθη είναι αρετή η μνήμη είναι χρέος…
Δευτέρα 28η Οκτωβρίου 1940. Κοιμήθηκα δύο το πρωί, διαβάζοντας Μακρυγιάννη. Στις τρεις και μισή, μια φωνή μέσα από το τηλέφωνο με ξύπνησε: «Έχουμε πόλεμο». Τίποτε άλλο, ο κόσμος είχε αλλάξει. Η αυγή, που λίγο αργότερα είδα να χαράζει πίσω από τον Υμηττό, ήταν άλλη αυγή: άγνωστη. Περιμένει ακόμη εκεί που την άφησαν. Δεν ξέρω πόσο θα περιμένει, αλλά ξέρω πώς θα φέρει το μεγάλο μεσημέρι. (Γ. Σεφέρης)
- Η εύρυθμη συλλειτουργία Σχολείου-Οικογένειας έχει πολλαπλασιαστικά θετικά αποτελέσματα.
- Οι συναντήσεις του γονέα με τον εκπαιδευτικό του σχολείου αποτελούν χρυσή ευκαιρία για τη διαμόρφωση της αναγκαίας συναντίληψης και εμπιστοσύνης.
- Κάθε βοήθεια που χρειάζεται το παιδί θα πρέπει να του παρέχεται μέσα στο φυσικό του χώρο: στο σχολείο & στην οικογένεια. Έτσι τόσο ο γονέας όσο και ο εκπαιδευτικός μπορεί να κληθούν να συλλειτουργήσουν ως συνθεραπευτές.
Το σχολείο μας στις 25 Σεπτεμβρίου ημέρα Δευτέρα, στο θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού προσκάλεσε τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και των τριών τάξεων για έναν «ανοιχτό διάλογο» αλληλοενημέρωσης και αλληλοσυμβουλευτικής μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την όλη λειτουργία του παιδιού στο σχολείο και στο σπίτι.
Η Διευθύντρια του σχολείου κ. Μαυροειδή Αμαλία και ο Υποδιευθυντής κ. Κατσιαδράμης Κωνσταντίνος μαζί με τους εκλεκτούς συναδέλφους από την Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία του σχολείου μας, κ. Κούκνη Μαρία και κ. Κατηνιώτη Παντελή, υποδέχτηκαν τους γονείς-κηδεμόνες ως «ισότιμους συνομιλητές» σε κλίμα ψυχολογικής-παιδαγωγικής συμβουλευτικής.
Στην ομιλία της η Διευθύντρια αρχικά τόνισε ότι καθοριστικός συντελεστής στη λειτουργία κάθε συλλογικής δομής, όπως το σχολείο, είναι το ψυχολογικό κλίμα. Υπογράμμισε, επίσης, ότι για τη βιώσιμη επιτυχή συλλειτουργία σχολείου-οικογένειας πρέπει να εξασφαλίζονται οι παρακάτω τουλάχιστον προϋποθέσεις:
1) Αμοιβαία αποδοχή της αναγκαιότητας για συνεργασία
2) Προγραμματισμός για τις εκατέρωθεν υποχρεώσεις
3) Επιβεβλημένη η πιστή τήρηση των κανόνων λειτουργίας της σχολικής κοινότητας και από τις δύο πλευρές
4) Παροχή ευκαιριών στους γονείς για να γνωρίσουν και να συμμετάσχουν στις λειτουργίες του σχολείου
Ακολούθως οι γονείς ενημερώθηκαν για:
1. Το προφίλ του σχολείου μας
2. Τα μαθήματα των τριών τάξεων
3. Το όριο των απουσιών
4. Τα τετραμηνιαία διαγωνίσματα
5. Τις ενδοσχολικές εξετάσεις
6. Την τράπεζα θεμάτων
7. Τους προσανατολισμούς της Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
«Η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό όπλο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αλλάξετε τον κόσμο» Νέλσον Μαντέλα
Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου και καθιερώθηκε το 1994 μετά από την απόφαση της UNESCO. Η καθιέρωσή της στοχεύει στο να συμβάλει στην εκτίμηση, αξιολόγηση και βελτίωση των εκπαιδευτικών του κόσμου και να δώσει την ευκαιρία να εξεταστούν τα ζητήματα που σχετίζονται με τους εκπαιδευτικούς και την διδασκαλία.
Το όνειρο να αλλάξει ο κόσμος, να γίνεται καλύτερος, όσο και αν φαίνεται ουτοπικό, είναι χρέος όλων μας και κυρίως των εκπαιδευτικών να το κρατάμε ζωντανό.
Σήμερα τιμούμε τους ανθρώπους που με τη συνέπεια, τον επαγγελματισμό και το όραμά τους αλλάζουν καθημερινά τις ζωές των παιδιών ανοίγοντας δρόμους, προσφέροντας ελπίδα και δείχνοντας στην πράξη αλληλεγγύη. Η ευθύνη για την εκπαίδευση των μελλοντικών γενεών δεν είναι εύκολη υπόθεση. Γι’ αυτό πρέπει να υποστηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς όχι μόνο την ημέρα του δασκάλου αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
«Μαζί θα κοπιάσουμε, μαζί θα μάθουμε, μαζί θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες, μαζί θα νιώσουμε την ευτυχία της επιτυχίας.»
Κάθε χρόνο αυτές τις μέρες η πραγματική δημόσια εικόνα της κοινωνίας μας «σκηνοθετείται» από τη σύγκλιση των δρόμων χιλιάδων παιδιών προς τις εστίες μάθησης, στις κυψέλες της γνώσης και της αγωγής. Ποια εικόνα μπορεί να είναι πιο όμορφη και πιο ελπιδοφόρα από το άνοιγμα των σχολείων, από το καινούριο εκπαιδευτικό ξεκίνημα; Η εικόνα αυτή ποτέ δεν κουράζει, ποτέ δεν πειράζει. Υπάρχει κάποιος που δεν νοσταλγεί έστω και μια σκηνή της σχολικής ζωής του; Η επαναληψιμότητά της χάνεται από τη γλυκιά προαναγγελία του μέλλοντος, ενός καλύτερου μέλλοντος, γιατί στη μόρφωση της νέας γενιάς χτίζεται το μέλλον κάθε κοινωνίας. Αυτές οι αμέτρητες καθημερινές πορείες προς τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα είναι οι γέφυρες για την κατάκτηση του μέλλοντος μας, για την καλυτέρευση της κοινωνίας, για την ομορφιά της ζωής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είναι η ζωντανή ελπίδα μας, η μαγιά της μεγάλης προσδοκίας και η αταλάντευτη βεβαιότητά μας.