Η Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό
Θα πρέπει να σημειωθεί πως σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά και την προσέγγιση των Σχολείων μας στις Α΄ και Β΄ τάξεις τού Δημοτικού δίνεται έμφαση στην ψυχοκινητική ανάπτυξη, στη βελτίωση τής νευρομυϊκής συναρμογής και των κινητικών δεξιοτήτων, μέσω κυρίως των παιδαγωγικών παιχνιδιών και συγκεκριμένων κινητικών προτύπων. Καλλιεργείται η ακουστική αντίληψη, ο ρυθμός, η ελεύθερη έκφραση, η κινητική δημιουργικότητα και η συνεργασία με την ομάδα στο πλαίσιο των μουσικοκινητικών δρώμενων.
Στις Γ΄ και Δ΄ τάξεις εισάγονται απλές μορφές κίνησης και τεχνικές των αθλοπαιδιών (μίνι καλαθοσφαίριση, μίνι πετοσφαίριση, ποδόσφαιρο, χειροσφαίριση), αγωνισμάτων τού στίβου καθώς και τής κολύμβησης. Χρησιμοποιούνται απλές ασκήσεις, με στόχο την ανάπτυξη των φυσικών ικανοτήτων τής ευλυγισίας, τής ταχύτητας και τού ελέγχου και συντονισμού των κινήσεων. Επίσης, σημαντικούς διδακτικούς στόχους αποτελούν η ανάπτυξη τής ομαδικότητας και τής συνεργασίας, καθώς και η χαρά και ψυχαγωγία που προσφέρει το παιχνίδι.
Στις Ε΄ και Στ΄ τάξεις οι μαθητές καλλιεργούν τις ιδιαίτερες δεξιότητες των ομαδικών αθλημάτων και τις φυσικές ικανότητες με παιγνιώδη τρόπο. Αναγνωρίζουν τις θετικές συνέπειες τής συνεργασίας και τού πνεύματος ομαδικότητας, αναπτύσσουν αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση. Κυρίαρχα διδακτικά σημεία παραμένουν η αναγνώριση των αξιών τής προσπάθειας, τού σεβασμού τού αντιπάλου και τού δίκαιου αγώνα.
Σε όλες τις τάξεις διδάσκονται στοιχεία κινητικής έκφρασης και ρυθμού, εμπλέκονται σε διαδικασίες διαμόρφωσης δυναμικής τής ομάδας και τής επικοινωνίας, έρχονται σε επαφή με πολιτιστικά και ιστορικά στοιχεία, μέσα από την εκμάθηση ελληνικών παραδοσιακών χορών.
Στα Δημοτικά Σχολεία τής Φ.Ε. διατίθενται ώρες για τη Φυσική Αγωγή πέραν των ωρών τού αναλυτικού προγράμματος τού ΥΠ.Ε.Π.Θ. Επιπλέον, αντικείμενα τής Φυσικής Αγωγής διδάσκονται στο πλαίσιο των μαθημάτων τής Ελληνικής Παράδοσης και των πολιτιστικών προγραμμάτων. Με αυτό τον τρόπο παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές μας να αθληθούν περισσότερο, να συμμετέχουν με κινητικά δρώμενα σε διαθεματικές δράσεις, να παρουσιάζουν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς σε εορταστικές εκδηλώσεις των Σχολείων.
Τέλος για τους μαθητές και τις μαθήτριες των Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων διοργανώνονται αγώνες, είτε στο πλαίσιο τού σχολικού προγράμματος είτε με τη μορφή ημερίδων εκτός αυτού. Κατά τις συναντήσεις αυτές οι μαθητές γνωρίζουν και αγωνίζονται σε διάφορα ομαδικά αθλήματα, όπως μίνι καλαθοσφαίριση, μίνι πετοσφαίριση, χειροσφαίριση και ποδόσφαιρο, καθώς και σε αγωνίσματα τού στίβου και κολύμβησης. Επίσης οι αντιπροσωπευτικές ομάδες των Σχολείων μας λαμβάνουν μέρος στις αθλητικές δραστηριότητες και τους αγώνες Α.Σ.Ι.Σ. (Αθλητικές Συναντήσεις Ιδιωτικών Σχολείων )
Προπονήσεις αθλητικών ομάδων Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων
Η προετοιμασία των αθλητικών ομάδων που εκπροσωπούν τα Αρσάκεια Δημοτικά Σχολεία Ψυχικού και Εκάλης σε αγώνες στο πλαίσιο των ΑΣΙΣ, θα πραγματοποιείται τόσο κατά τη διάρκεια του πρωινού προγράμματος (Φυσική αγωγή, οριζόντιο πρόγραμμα αθλητικών κλπ ), όσο και μετά το τέλος του ημερήσιου διδακτικού ωραρίου ( ώρες 15.00-16.25 ).
Οι μαθητές-τριες που θα επιλεγούν να στελεχώσουν την κάθε ομάδα, θα κληθούν να παραμένουν για προπόνηση, στις ώρες που αναφέρθηκαν, μία φορά την εβδομάδα, με μοναδική οικονομική επιβάρυνση τα κόμιστρα του απογευματινού σχολικού λεωφορείου.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικές με τα αθλήματα που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα, τις ημέρες προπονήσεων κάθε ομάδας και τις διαδικασίες λειτουργίας θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση στην αρχή του νέου σχολικού έτους.
Στελέχωση σχολικών ομάδων
Η επιλογή των μαθητών, -τριών που θα εκπροσωπούν τα Σχολεία μας τόσο σε ομαδικά αθλήματα όσο και σε ατομικά αγωνίσματα στο πλαίσιο των αγώνων ΑΣΙΣ, γίνεται αυστηρά με ευθύνη των καθηγητών Φυσικής Αγωγής.
Οι μαθητές που θα κληθούν να συμμετέχουν σε κάθε ομάδα, επιλέγονται με κριτήρια την απόδοσή τους και τις μετρήσεις που διενεργούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τις επιδόσεις τους στους εσωτερικούς αγώνες και πάντα με γνώμονα την καλύτερη εκπροσώπηση των Σχολείων μας.