Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Οι μαθητές μας κατασκευάζουν ρομποτικό όχημα, στο πλαίσιο του προγράμματος ARTEMIS της NASA.

Η Φ.Ε. την τρέχουσα σχολική χρονιά εισήγαγε στο μάθημα της «Ζώνης Πολιτισμού και Επιστημών» της Α΄ τάξης του Β’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης το πρόγραμμα διαστημικής ARTEMIS της NASA, προσαρμόζοντάς το στα ΑΠΣ της χώρας μας. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος οι μαθητές του Σχολείου μας, Έκτορας Νανόπουλος και Ιάσονας Χατζηορφανός, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών, Ανδρέα Χατζηορφανού, καθηγητή Πληροφορικής MSc και Μαργαρίτας Μεταξά, Φυσικού - Αστροφυσικού PhD, σχεδίασαν και κατασκεύασαν στο εργαστήριο ρομποτικής και αυτοματισμών των Σχολείων μας, αυτόνομο ρομποτικό ομοίωμα του οχήματος Crawler. Το όχημα αυτό το χρησιμοποιεί η NASA για να μετακινεί τον πύραυλο ARTEMIS από τον χώρο κατασκευής του προς την πλατφόρμα εκτόξευσης. Το όχημα που κατασκευάστηκε ελέγχεται από μικροελεγκτή Arduino, και διαθέτει οπτικούς αισθητήρες για την ακριβή μετακίνησή του.
Με το έργο αυτό οι μαθητές μας έλαβαν μέρος στο Α΄ Μαθητικό Συνέδριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής με έκθεμα και αναρτημένη ανακοίνωση (Poster) με τίτλο: «Κατασκευή Αυτόνομου Ρομποτικού Οχήματος με χρήση μικροελεγκτή Arduino, για τη μεταφορά ομοιώματος του Πυραύλου SLS των αποστολών Artemis από το χώρο κατασκευής στο χώρο εκτόξευσής του». Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για την εξαιρετική εργασία τους!

«Αγωγή στη συγχώρηση: σύγκρουση και συνύπαρξη στο σχολείο και στην κοινότητα»

Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες του Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης παρακολούθησαν στο θέατρο των Σχολείων παρουσίαση σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, «Αγωγή στη συγχώρηση», που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2023-2024 σε όλα τα τμήματα της Α΄ Λυκείου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Αναστασία Ανέστη, θεολόγο του Β' Λυκείου.

Οι μαθητές/-τριες παρουσίασαν ένα μικρό δρώμενο, το οποίο μέσα από μια περίπτωση σχολικού εκφοβισμού, αναφερόταν στην αντιμετώπιση του προβλήματος από την πρωταγωνίστρια-αποδέκτη του εκφοβισμού. Η αντιμετώπιση αυτή δεν εστίαζε στην ανταπόδοση ή την διαιώνιση του προβλήματος, αλλά στη θεραπεία του. Στο να καταφέρει, δηλαδή, το θύμα να περάσει από το νοσηρό θυμό και τον φαύλο κύκλο της εκδίκησης και της ανταπόδοσης στον υγιή θυμό του δικαίου και της συγχώρησης.
Το μήνυμα του δρώμενου ενισχύθηκε από την προβολή ενός σύντομου βίντεο, που αναδείκνυε με εύγλωττο τρόπο την αναγκαιότητα της συγχώρησης στο σχολείο, αλλά και στην οικογένεια και την κοινότητα.
Παράλληλα, εκτέθηκαν σε ταμπλό τα εικαστικά έργα που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς στο πλαίσιο του εν λόγω προγράμματος.
Με την εκδήλωση αυτή η εκπαιδευτικός και οι μαθητές/-τριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα θέλησαν να μεταδώσουν σε εμάς ένα πολύτιμο μήνυμα: όλοι μας μπορούμε σιγά σιγά, με υπομονή και αποφασιστικότητα να επιλέγουμε το δώρο της συγχώρησης, ώστε να σταματήσουμε επιτέλους τον κύκλο του μίσους και του νοσηρού θυμού, που δυστυχώς βλέπουμε πολύ κοντά μας. Ας κρατήσουμε μέσα μας τα λόγια του Άγγλου ποιητή, Alexander Pope: «το να σφάλλεις είναι ανθρώπινο, το να συγχωρείς είναι θεϊκό».

Δείτε την εργασία εδώ.

image003Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε ο επίσημος εορτασμός της εθνικής επετείου στο θέατρο των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης, με την παρουσία μαθητών/-τριών, εκπαιδευτικών και γονέων. Η εκδήλωση έφερε τον τίτλο «Η Ιστορία κρίνει, η εθνική μνήμη εμπνέει» και περιλάμβανε ομιλία από τον φιλόλογο του Β΄ Λυκείου, κ. Ηλία Ανδροβιτσανέα, δραματοποιήσεις κειμένων από μαθητές/-τριες της Α΄τάξης σε σκηνοθεσία του κ. Κώστα Θεοδώρου, θεατρολόγου, ερμηνεία τραγουδιών από μικρό φωνητικό σύνολο υπό τη διεύθυνση της κ. Χριστίνας Βαρσάμη, υπεύθυνης του μουσικού ομίλου και συντονίστριας μουσικής των Σχολείων της Φ.Ε., καθώς και παραδοσιακούς χορούς από τις Κυκλάδες και την Κρήτη, τους οποίους δίδαξε στους μαθητές και τις μαθήτριες η κ. Ελένη Παραβατού, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής. Τα κείμενα, το θεατρικό δρώμενο, τα τραγούδια και οι χοροί πλαισιώθηκαν από την πλούσια παρουσίαση που δημιούργησε η κ. Στέλλα Κουλάδη, φιλόλογος του Β΄Λυκείου.
Το θέμα που αναδείχθηκε μέσω των αναφορών σε κορυφαίες στιγμές της Επανάστασης αλλά και σε ξεχωριστές μορφές της, επώνυμες και ανώνυμες, ήταν ο ηρωισμός. Στόχος των συμμετεχόντων ήταν να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους με το κοινό γύρω από θέματα όπως η αξία της εθνικής μνήμης, ο ρόλος των εθνικών ηρώων ως προτύπων, η σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν και το μέλλον, καθώς και το περιεχόμενο που μπορεί να λάβει στην εποχή μας η έννοια του ηρωισμού. Οι μαθητές/-τριες συνεργάστηκαν με υπευθυνότητα, επιδεικνύοντας ιδιαίτερο ζήλο. Υποστήριξαν με ευαισθησία το περιεχόμενο των κειμένων, συγκίνησαν αρθρώνοντας έναν λόγο υψηλών απαιτήσεων και ανέδειξαν την ομορφιά της παράδοσής μας χορεύοντας με περηφάνεια! Γονείς και εκπαιδευτικοί καμαρώσαμε τα παιδιά μας και αισθανθήκαμε ότι αυτά τα νιάτα μπορούν να τιμήσουν την εθνική μας κληρονομιά, χτίζοντας ένα καλύτερο αύριο για την Ελλάδα!