Ημερολόγιο

Ιούνιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 22 1
week 23 2 3 4 5 6 7 8
week 24 9 10 11 12 13 14 15
week 25 16 17 18 19 20 21 22
week 26 23 24 25 26 27 28 29
week 27 30
4η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης!!

Ο μαθητής Αλέξανδρος Λιαρόπουλος της Β’ Τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών διακρίθηκε στον διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras 2019-2020, καταλαμβάνοντας την 4η θέση σε Πανελλήνιο επίπεδο στην Κατηγορία Α’ - Β’ Λυκείου.
Ο διαγωνισμός Bebras αποτελεί διεθνή πρωτοβουλία με σκοπό την προώθηση των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων των μαθητών, όπως επίσης και εννοιών πληροφορικής, που έχουν να κάνουν με την ικανότητα ανάλυσης σύνθετων διαδικασιών σε απλούστερες επιμέρους, τη σχεδίαση αλγορίθμων, αλλά και με τον εντοπισμό και τη γενίκευση μοτίβων. Οργανώνεται τα τελευταία χρόνια σε περισσότερες από 70 χώρες, με την Ελλάδα να έχει φέτος τη δεύτερη συμμετοχή της.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό Χρήστο Ζώτο, καθηγητή πληροφορικής, που τον καθοδήγησε.
Συγχαρητήρια Αλέξανδρε!

"Κλιματική Κρίση: Συνθέτοντας το παζλ"
Το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ατμοσφαίρας του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών διοργανώνουν στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Μετεωρολογίας μαθητική ημερίδα με τίτλο «Κλιματική Κρίση: Συνθέτοντας το παζλ», η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Εστία Επιστημών στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών την Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020 και μπορούν να συμμετάσχουν:
Μαθητές και μαθήτριες της Β΄ & Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και της Α΄ και Β΄ τάξης του Λυκείου από όλα τα Σχολεία της Δυτικής Ελλάδας, που υπάγονται στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Η αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων ως προς την ψηφιακή τεχνολογία

Το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πάτρας διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση με θέμα:
«SELFIE: Εργαλείο Αυτοαξιολόγησης και Αναστοχασμού Σχολικών Μονάδων για την Ψηφιακή Τεχνολογία».

Το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεότητας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, στο πλαίσιο τού Ψηφιακού Σχεδίου Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέπτυξε το πρόγραμμα SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) με σκοπό τον αναστοχασμό για αποτελεσματικότερη μάθηση με ενίσχυση της χρήσης καινοτόμων εκπαιδευτικών τεχνολογιών.

SELFIE 2019-2020

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν στη διαδικασία αναστοχασμού "SELFIE 2019-2020, session 1" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το SELFIE είναι ένα δωρεάν, εύχρηστο, προσαρμόσιμο εργαλείο που βοηθά τα σχολεία να αναστοχαστούν ως προς την πρόοδό τους τους για τη μάθηση στην ψηφιακή εποχή.
Τα αποτελέσματα της διαδικασίας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν στο έπακρο τις ψηφιακές τεχνολογίες στον τομέα της διδασκαλίας και της μάθησης με περιθώρια εξέλιξης στον τομέα της αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης των μαθητών τους.
Οι ίδιοι οι μαθητές είναι ικανοποιημένοι από τη χρήση των ψηφιακών μέσων στη διαδικασία μάθησης. Ένα μεγάλο ποσοστό αυτών χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου από το σπίτι τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών συνεργάζονται για την αειφορία

Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019 δέκα εκπαιδευτικοί από τρεις ευρωπαϊκές χώρες συμμετείχαν σε μια επιμορφωτική/εκπαιδευτική συνάντηση στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών τού Πανεπιστημίου Πατρών, με συντονιστή καθηγητή τον κ. Μιχαήλ Κορνάρο.

G-Guidance Erasmus+ Project
Εξαιρετικά επιτυχημένη η πρώτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο ISMAI στην ΜΑΙΑ, στο Πόρτο της Πορτογαλίας, 22-23 Νοεμβρίου 2019, στο πλαίσιο του ERASMUS+ προγράμματος G-Guidance. Ένα φιλόδοξο πρόγραμμα που στοχεύει στη δημιουργία ενός ψηφιακού εργαλείου για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων, μέσω του οποίου θα μπορούν να διαμορφώσουν ασφαλή κριτήρια για τις μελλοντικές τους επιλογές. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από σχολεία και πανεπιστήμια, μαθητές και γονείς από τις χώρες: Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Βουλγαρία και Ελλάδα.
Το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πατρών εκπροσωπήθηκε από τον Διευθυντή κ. Εμμανουήλ Πετράκη, Φυσικό PhD.

450 μαθητές σε ρόλο "διπλωμάτη" στο 5ο ATSMUN

Τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών διοργανώνουν το 5ο Διεθνές Μαθητικό Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, ένα τριήμερο Συνέδριο Προσομοίωσης των Συνεδριάσεων τού ΟΗΕ - MODEL UNITED NATIONS (MUN), το ATSMUN. Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα, το προσεχές τριήμερο 7-10 Νοεμβρίου 2019, στον χώρο των Αρσακείων Σχολείων, στο Πλατάνι.
Στο Συνέδριο θα συμμετάσχουν 450 μαθητές και μαθήτριες, σε ρόλο διπλωματών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με τη συνοδεία 35 καθηγητών τους (MUN advisors)! Η τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στο Royal Theater στις 9:30.
Το Συνέδριο λειτουργεί ως προσομοίωση των εργασιών τού Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συγκεκριμένα προσομοιώνονται οι εργασίες των Επιτροπών τής Γενικής Συνέλευσης, τού Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τού Συμβουλίου Ασφαλείας τού Ο.Η.Ε. Εκπαιδευτικός σκοπός τού Συνεδρίου είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα που αφορούν σε θέματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος.
Κατά τους κανόνες τού MUN, οι μαθητές συζητούν εκπροσωπώντας μια χώρα που δεν είναι η δική τους, όπως ακριβώς θα έκανε ένας πραγματικός διπλωματικός αντιπρόσωπος στο πλαίσιο μιας Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών, ενώ τα θέματα συζητούνται στις διάφορες επιτροπές τού ΟΗΕ. Οι μαθητές διαλέγονται, αντιπαρατίθενται και συμβιβάζονται, προκειμένου να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση στα διάφορα προβλήματα.
Η επίσημη γλώσσα τού Συνεδρίου είναι η Αγγλική. Έτσι οι μαθητές βελτιώνουν τις ρητορικές τους ικανότητες, τελειοποιούν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα, μαθαίνουν να σέβονται τον συνομιλητή και αποδέχονται τον διάλογο ως μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.
Η συνεργασία και η ανταλλαγή απόψεων με μαθητές από άλλες περιοχές στην Ελλάδα και το εξωτερικό κάνει τους νέους να αισθανθούν πολίτες τού κόσμου και να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι νέοι ανεξαρτήτου καταγωγής, θρησκείας, γλώσσας, μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες και τα ίδια όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον! Άλλωστε, όπως είπε ο Γκαίτε: «Η τύχη των εθνών, σε οποιαδήποτε εποχή, εξαρτάται από τις ιδέες των νέων τους».

Περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση παρέχονται στην ειδική ιστοσελίδα atsmun.gr

Από τις Διευθύνσεις
των Αρσακείων Σχολείων Πατρών

Σημαντικές διεθνείς συνεργασίες του Αρσακείου Λυκείου Πατρών: Ευρωπαϊκός Προσανατολισμός

Στο Αρσάκειο Λύκειο Πατρών εκτός από το σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών που εφαρμόζεται η συμβολή του οποίου αποτυπώθηκε και φέτος στα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων με επιτυχία 100% σε πανεπιστημιακά τμήματα πρώτων προτιμήσεων από τους μαθητές μας, δίνεται έμφαση στην κατάλληλη προετοιμασία των μαθητών μας, τους  αυριανούς ενεργούς πολίτες που θα στελεχώσουν την κοινωνία μας, ώστε να αποκτήσουν τα ασφαλή κριτήρια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος. Πεποίθησή μας είναι ότι ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται με τη σύνδεση του Σχολείου με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και Πανεπιστήμια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό καθώς και από τη συμμετοχή των μαθητών μας σε προγράμματα ευρωπαϊκά, καινοτόμα και με αντικείμενο θέματα που αποτελούν προτεραιότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

logos

Αγαπητοί γονείς,
Το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πατρών διοργανώνει Θερινά Σχολεία (SUMMER SCHOOLS) σε συνεργασία με Εργαστήρια Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών (24/6-5/7 2019), με το Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (JOINT RESEARCH CENTRE) στη Σεβίλλη, στην Ισπανία (1-5/7/2019). Παράλληλα, εφέτος, το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard (ΚΕΣ), θα προσφέρει μία θέση σε μαθητή του Αρσακείου Λυκείου Πάτρας, για να συμμετάσχει στο Καλοκαιρινό Πρόγραμμα Μαθητών Λυκείου (High School Summer Program), το οποίο φέτος θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του ΚΕΣ στο Ναύπλιο στις 11 με 26/7/2019.
Οι συνεργασίες αυτές αφορούν στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ και Β΄ Λυκείου, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στις ερευνητικές ομάδες εργασίας των διαφόρων Ερευνητικών Κέντρων και Εργαστηρίων.
Διαβάστε αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ και συμπληρώστε την φόρμα είτε ηλεκτρονικά (εδώ) ή κατεβάστε την απο εδώ
Μετεωρολογικός σταθμός στο Αρσάκειο Πατρών!
Ο μετεωρολογικός σταθμός εγκαταστάθηκε στο Αρσάκειο Θεματικό Πάρκο και ανήκει στο δίκτυο σταθμών του Αστεροσκοπείου Αθηνών!

Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να συγκεντρώνουν δεδομένα κλιματικών παραμέτρων (θερμοκρασία, υγρασία, διεύθυνση και ταχύτητα ανέμου, βροχόπτωση), να τα καταγράφουν σε μία βάση δεδομένων με σκοπό να προκύψουν συμπεράσματα για το μικροκλίμα της περιοχής. Στη συνέχεια θα είναι δυνατό να προβούν σε ανακοινώσεις σε μαθητικά συνέδρια.