Αρσάκεια Ιωαννίνων
Στο πλαίσιο τής διδασκαλίας των μαθημάτων τού Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και τής Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, μετά από πρόσκληση τού καθηγητή κ. Παντελή Κατηνιώτη, επισκέφθηκε το Σχολείο ο κ. Μιχαήλ Παπαγιάννης, στέλεχος τής Ομάδας Δράσης τής Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, για να μεταφέρει στους μαθητές όλων των τμημάτων τής Γ΄ τάξης τις πολύτιμες γνώσεις του και την εμπειρία του επάνω σε θέματα εκπαίδευσης και εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όσον αφορά στη διαδικασία υλοποίησης τής δράσης αυτής, ο κ. Παπαγιάννης πραγματοποίησε από μία ενημερωτική συνάντηση με κάθε τμήμα τής Γ΄ τάξης, την Παρασκευή 27 Μαρτίου με τους μαθητές τού Γ΄α και τού Γ΄δ, και τη Δευτέρα 20 Απριλίου με τους μαθητές τού Γ΄γ και τού Γ΄β.
Στην αρχή των συναντήσεων αυτών, ο ομιλητής παρουσίασε στα παιδιά την ιστορία τής Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αρμοδιότητες που έχουν σήμερα τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Εν συνεχεία, με αφορμή την παρουσίαση τής εργασιακής του θέσης, ανέλυσε στα παιδιά τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές ευκαιρίες που δημιουργούνται για τους Έλληνες νέους, καθώς η χώρα μας ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εκτενή αναφορά έκανε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ERASMUS+, το οποίο προσφέρει πολλές δυνατότητες στους μαθητές και φοιτητές όλων των κρατών μελών τής Ε.Ε. για εκπαίδευση, κατάρτιση και οικοδόμηση τής σταδιοδρομίας τους.
Επίσης, ο κ. Παπαγιάννης ανέλυσε στους μαθητές τα τυπικά προσόντα και τις ειδικές δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για να απασχοληθεί ένας νέος σε κάποιο από τα θεσμικά όργανα τής Ε.Ε. και παρουσίασε τη διαδικασία επιλογής προσωπικού και το εργασιακό περιβάλλον. Στο τέλος της συνάντησης με το κάθε τμήμα ο κ. Παπαγιάννης, αφού απάντησε στις ερωτήσεις των μαθητών, διένειμε στον κάθε μαθητή πλούσιο ενημερωτικό υλικό για την Ευρωπαϊκή Ένωση (βιβλιαράκι με πλούσιες πληροφορίες για τα κράτη-μέλη, φυλλάδιο με ταξιδιωτικές οδηγίες, μπλοκάκι σημειώσεων και στυλό).
Αδιαμφισβήτητα, αυτές οι ενημερωτικές συναντήσεις είχαν ευεργετική επίδραση όσον αφορά στην ενδυνάμωση τής ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών αλλά και στον εμπλουτισμό των γνώσεών τους σχετικά με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον τής Ευρωπαϊκής Ένωσης.