Αρσάκεια Ιωαννίνων

Μετά την περσινή, άκρως επιτυχημένη, συμμετοχή τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού στο πρόγραμμα: «Δεξιότητες Ζωής: Αναπτύσσοντας Κοινωνικούς Επιχειρηματίες», το Σχολείο συνεργάζεται και εφέτος με το Βρετανικό Συμβούλιο, στο πλαίσιο τού εκπαιδευτικού προγράμματος “Skills Clubs”.

Σε αυτό συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τού τμήματος Γ΄δ, υπό την καθοδήγηση τού καθηγητή-Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και υπεύθυνου καθηγητή τής τάξης κ. Παντελή Κατηνιώτη, τής φιλολόγου κ. Ευαγγελίας Λουτριανάκη και τής καθηγήτριας Αγγλικών κ. Μαίρης Μαρίν.

Στόχος τού προγράμματος είναι να υποστηρίξει μαθητές (ηλικίας 14 - 18 ετών), ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες οι οποίες θα τους βοηθήσουν να καλλιεργήσουν την αντίληψή τους για την κοινωνική καινοτομία, την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και την επιχειρηματικότητα, ενδυναμώνοντάς τους παράλληλα για τη μελλοντική τους ένταξη στην αγορά εργασίας και την κοινωνία.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από την εκπαιδεύτρια τού British Council κ. Ελένη Σταμούλη, παρουσία τού κ. Κατηνιώτη, κατά τη διάρκεια δύο συναντήσεων με τους μαθητές και τις μαθήτριες, μία διά ζώσης στις 17 Φεβρουαρίου 2022 και μία διαδικτυακή στις 10 Μαρτίου 2022.

Στη συνάντηση που έλαβε χώρα στην τάξη, διάρκειας 3 διδακτικών ωρών, οι μαθητές και οι μαθήτριες διερεύνησαν, με τη βοήθεια της κ. Σταμούλη, την έννοια τής κοινωνικής καινοτομίας, συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες οι οποίες είχαν ως στόχο τον εντοπισμό και την εξάσκηση σε 6 βασικές δεξιότητες: την ενεργητική ακρόαση, την ομιλία, την επίλυση προβλημάτων, την ομαδοσυνεργατική εργασία, τη δημιουργικότητα και την ηγεσία.

Στη συνέχεια επιχειρήθηκε η εξοικείωση των παιδιών με την έννοια τής κοινωνικής επιχειρηματικότητας, καθώς και η γνωριμία τους με καινοτόμα ψηφιακά επιτεύγματα που δίνουν λύση σε κοινωνικά ή περιβαλλοντικά προβλήματα.

Στο τέλος τής πρώτης συνάντησης, οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν να εντοπίσουν παρεμβάσεις που μπορούν να κάνουν οι ίδιοι στο σχολείο, μέσω τής μεθοδολογίας διερεύνησης αναγκών.

Στην αρχή τής διαδικτυακής συνάντησης, διάρκειας 2 διδακτικών ωρών, έλαβε χώρα μια εποικοδομητική συζήτηση, κατά τη διάρκεια τής οποίας αρκετοί μαθητές, αξιοποιώντας τη δημιουργική τους σκέψη, παρουσίασαν τις ιδέες τους για δράσεις που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων στον χώρο τού Σχολείου τους ή τής ευρύτερης κοινότητας.

Εν συνεχεία η κ. Σταμούλη πρότεινε διάφορους τρόπους με τους οποίους ορισμένες αξιόλογες ιδέες των παιδιών θα μπορούσαν να αναπτυχθούν περαιτέρω και να τεθούν σε εφαρμογή, είτε από όλη την τάξη είτε από συγκεκριμένες ομάδες μαθητών/-τριών.

Επίσης, εξήγησε στα παιδιά ότι το πρόγραμμα προσφέρει σημαντικά εργαλεία (δημιουργία σχεδίου δράσης, τεχνικές αξιολόγησης, mentoring κ.λπ.), προκειμένου να υποστηρίξει τις ομάδες που επιθυμούν να υλοποιήσουν τις ιδέες τους, ακόμη και μετά το τέλος των επιμορφωτικών συναντήσεων.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως οι ομάδες μπορούν να υλοποιήσουν τις δράσεις κοινωνικής καινοτομίας που έχουν σχεδιάσει εντός ή εκτός σχολικού πλαισίου και, εάν το επιθυμούν, να τις παρουσιάσουν στο τέλος του σχολικού έτους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ιδεών Κοινωνικής Καινοτομίας που θα διοργανώσει το Βρετανικό Συμβούλιο.