Αρσάκεια Ιωαννίνων

Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Ζώνης Πολιτισμού και Επιστημών της Γ΄ τάξης: «Λέσχη MUN» τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού εκπαιδεύονται στην ενσυναίσθηση και τα ανθρώπινα δικαιώματα με ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες από την υπεύθυνη καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας κ. Μαρία Μαρίν.

Έτσι, την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου  2023 πραγματοποιήθηκε η βιωματική δραστηριότητα «Γνωρίζω τα Ανθρώπινα Δικαιώματα». Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και με τη χρήση φωτογραφιών που απεικόνιζαν ημερομηνίες-σταθμούς στην υπογραφή αποφάσεων τού Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) δημιούργησαν ένα "χρονολόγιο ανθρωπίνων δικαιωμάτων".

Αρχικά έπρεπε να αναγνωρίσουν το δικαίωμα στο οποίο αναφερόταν η εικόνα, έπειτα τη σχετική απόφαση τού ΟΗΕ και, τέλος, να τοποθετήσουν τις εικόνες σε χρονολογική σειρά, γράφοντας επάνω το συγκεκριμένο ανθρώπινο δικαίωμα και τη χρονιά. Χρησιμοποιήθηκε φωτογραφικό υλικό από την επίσημη σελίδα τού ΟΗΕ (πατήστε εδώ). 

Την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα «The Lottery of Life». Το «λαχείο» τής γέννησης καθορίζει σε μεγάλο βαθμό αυτού που είμαστε. Αν δεν είχαμε γεννηθεί στη χώρα που γεννηθήκαμε, πώς θα ήταν η ζωή μας; Θα ήμασταν το ίδιο άτομο; Οι μαθητές μοιράστηκαν τις απόψεις τους πάνω στο θέμα σχολιάζοντας παράλληλα βίντεο και εικόνες τής καμπάνιας τού «SAVE THE CHILDREN», στην οποία παρουσιάζονταν συγκλονιστικές εικόνες αντιθέσεων στις συνθήκες διαβίωσης σε διάφορα μέρη τού κόσμου.

Στη συνέχεια, με την καθοδήγηση τής κ. Μαρίν, οι μαθητές και οι μαθήριες επισκέφθηκαν ιστοσελίδα (πατήστε εδώ), για να κατανοήσουν τη ζωή εκτός τής πατρίδας τους. Χρησιμοποίησαν το εργαλείο σύγκρισης χωρών για να συγκρίνουν τις συνθήκες διαβίωσης στην Ελλάδα με αυτές μιας άλλης χώρας. Επέλεξαν μια περιοχή για σύγκριση στον χάρτη, ξεκινώντας την εξερεύνησή τους από το Κογκό.
Γνώρισαν τις ποσοστιαίες διαφορές στην παιδική θνησιμότητα, την εγκληματικότητα, τις διατροφικές συνήθειες, τις οικονομικές παροχές στην υγεία, τις ευκαιρίες για εκπαίδευση, την ασφάλεια κ.ά.

Εξερεύμησαν, επίσης, τις Ηνωμένες Πολιτείες τής Αμερικής (ΗΠΑ) και το Αφγανιστάν. Κάθε ποσοστό συζητήθηκε με ενδιαφέρον στην τάξη. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν το εργαλείο απεικόνισης που βοηθάει στην κατανόηση των επιπτώσεων μιας καταστροφής, όπως οι πλημμύρες στο Πακιστάν και η πετρελαιοκηλίδα τής BP (πατήστε εδώ). Μέσα από αυτή τη βιωματική δραστηριότητα έγινε κατανοητό το γεγονός ότι πρέπει να είμαστε ευγνώμονες και να εκτιμούμε όσα έχουμε, ότι η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών μας δεν είναι δεδομένη και αυτονόητη και ότι η ζωή μας θα ήταν διαφορετική αν είχαμε γεννηθεί σε άλλον τόπο και χρόνο...

Ανατέθηκε, τέλος, ως εργασία στους μαθητές η συμμετοχή στην έρευνα τού ΟΗΕ για την αντίστροφη μέτρηση ώς την Παγκόσμια Ημέρα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Countdown to Human Rights Day» (πατήστε εδώ), στις 10 Δεκεμβρίου.