Αρσάκεια Ιωαννίνων

Στο πλαίσιο τής δράσης «Color me Happy, μαθήματα ενσυναίσθησης και ευτυχίας», και με αφορμή τη θεματολογία και το λεξιλόγιο τής τρέχουσας ενότητας τού βιβλίου τους «Το σχολείο μου», οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Τμήματος Γαλλικών, επιπέδου Α2, τής Α΄τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, υπό την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Σερβετά, ασχολήθηκαν με το ποίημα «Le cancre» («Ο σκράπας») τού Γάλλου ποιητή και σεναριογράφου Jacques Prévert.

Ο Jacques Prévert είναι ένας πολύ αγαπητός και δημοφιλής Γάλλος δημιουργός και τα ποιήματά του, που χαρακτηρίζονται από τη γλώσσα τής καθημερινής ζωής και τα λογοπαίγνια, όχι μόνο είναι γνωστά στο σύνολο τού γαλλόφωνου κόσμου αλλά διδάσκονται και σε όλες τις βαθμίδες τής γαλλικής εκπαίδευσης. Εκτός από τις ποιητικές του συλλογές, έχει γράψει τραγούδια, έργα για το θέατρο και πολλά σενάρια για τον κινηματογράφο. Στα ποιήματά του, στα οποία συχνά διακρίνονται στοιχεία τού υπερρεαλισμού, ο Prévert που έζησε και τους δύο παγκόσμιους πολέμους, μιλά, με λόγο απλό, με ανθρωπισμό και χιούμορ, για θέματα υψηλά και ευγενή, όπως η ζωή, η ελευθερία, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, ο έρωτας και η παιδική ηλικία.

Δημοσιευμένο το 1945 στην ποιητική συλλογή «Paroles», το ποίημα «Le cancre» μιλά, σε πρώτο επίπεδο ανάγνωσης, για έναν «κακό μαθητή» που αρνείται ό,τι σχετίζεται με το σχολείο, γιατί δεν τα καταφέρνει στα μαθήματα και αυτό τον κάνει δυστυχισμένο. Βρίσκει όμως τη χαρά και την ευτυχία στα πράγματα που αγαπά η καρδιά του.

Διαβάζοντας το ποίημα στο πρωτότυπο οι μαθητές και οι μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με ένα αυθεντικό κείμενο τής γαλλικής λογοτεχνίας, γνώρισαν έναν γνωστό Γάλλο ποιητή και ανακάλυψαν πολιτιστικά στοιχεία σχετικά με τα ήθη τής σχολικής ζωής στη μεταπολεμική Γαλλία. Παράλληλα, τους δόθηκε ευκαιρία να κάνουν επανάληψη τού λεξιλογίου που αφορά στο σχολείο και στα συναισθήματα.

Με τη βοήθεια δύο βίντεο, που έχουν αναρτηθεί στην ψηφιακή τους τάξη, έμαθαν να απαγγέλλουν απ’ έξω το ποίημα, αναπτύσσοντας με αυτό τον τρόπο τεχνικές απομνημόνευσης και βελτιώνοντας την προφορά τους, καθώς και τις προφορικές τους δεξιότητες στα Γαλλικά.

Στη συνέχεια, αφού έκαναν υποθέσεις για ποια μορφή μπορεί να είχε «το πρόσωπο τής ευτυχίας», που σχεδίασε στον μαυροπίνακα με χρωματιστές κιμωλίες ο "cancre", και αφού φαντάστηκαν πώς μπορεί να είναι για τούς ίδιους αυτό το πρόσωπο, ζωγράφισαν το πρόσωπο τής ευτυχίας και το ανάρτησαν στην ψηφιακή τους τάξη.
Τέλος, εξέφρασαν τα συναισθήματά τους με παιγνιώδη τρόπο, δραματοποιώντας το ποίημα και ερμηνεύοντας τούς ρόλους τού "cancre", τού "professeur" και τών "enfants prodiges".

Για να δείτε τα εικαστικά έργα που δημιούργησαν τα παιδιά πατήστε εδώ.