Αρσάκεια Ιωαννίνων

Στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «End Climate Change, Start Climate of Change» (Πατήστε εδώ) συμμετέχει από τον Σεπτέμβριο τού 2020 η φιλόλογος τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Β. Λουτριανάκη, μετά από πρόσκληση τoύ ελληνικού εταίρου τής ActionAid Hellas.

Η κ. Λουτριανάκη ήταν η υπεύθυνη διοργάνωσης τριών ενημερωτικών διημερίδων με ειδήμονες και πέντε προκριματικών αγώνων επιχειρηματολογίας, μεταξύ περίπου 400 μαθητών και 150 φοιτητών από όλη την Ελλάδα, καθώς και κριτής στους τελικούς που πραγματοποιήθηκαν στις Βρυξέλλες, 9-13 Νοεμβρίου 2021.

Η επαφή με εκπαιδευτικούς και ομάδες από τις 13 ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν, η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών για τη διδασκαλία τής Ρητορικής εκτός Ελλάδας, η συνομιλία με ευρωβουλευτές και μη κυβερνητικές οργανώσεις και η γενικότερη ευαισθητοποίηση που πραγματοποιήθηκε καθ΄ όλη τη διάρκεια τού προγράμματος ήταν μια ιδιαίτερη ευκαιρία εμπλουτισμού γνώσεων και ουσιαστικής κατάρτισης.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

Το έργο «End Climate Change, Start Climate of Change» συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος DEAR (Αναπτυξιακή Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση) και αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των νεαρών πολιτών τής ΕΕ στην κριτική κατανόηση τής μετανάστευσης που προκαλείται από την κλιματική αλλαγή ως μιας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις τού παγκοσμιοποιημένου κόσμου.
Κύριος στόχος είναι να οικοδομηθεί ένα καλύτερο μέλλον τόσο για τους ανθρώπους που μεταναστεύουν λόγω τού κλίματος, και που αποτελούν και το "ανθρώπινο πρόσωπο" τής κλιματικής αλλαγής, όσο και για τους νέους που θα αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις τής κλιματικής κρίσης.

Να σημειωθεί ότι η κ. Λουτριανάκη διδάσκει Ρητορική στα Σχολεία τής ΦΕ από το 2001, καθώς και στο διετές Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών τού ΕΚΠΑ «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» από το 2015.
Επίσης, ως πρόεδρος τής Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση τής Ρητορικής στην Εκπαίδευση από το 2009, και σε συνεργασία με απόφοιτους των Σχολείων τής ΦΕ, συμβάλλει εθελοντικά στη δημιουργία ρητορικών ομίλων κυρίως σε σχολεία τής επαρχίας μέσω επιμορφώσεων εκπαιδευτικών.