Αρσάκεια Ιωαννίνων
Την Τετάρτη 29 και την Πέμπτη 30 Απριλίου 2015 διοργανώθηκε το Πολιτιστικό Διήμερο τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού. Πολλές εκδηλώσεις, εργασίες, δρώμενα προετοιμάστηκαν και παρουσιάστηκαν από τους μαθητές σε μια διήμερη γιορτή πολιτισμού που αποτελεί πλέον θεσμό για τα Αρσάκεια Σχολεία.
Οι εκδηλώσεις ήταν πολλές και πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα σε πολλούς χώρους τού Σχολείου.
Τετάρτη 29 Απριλίου 2015
- Στο αμφιθέτρο τού Α΄ Λυκείου
Την πρώτη ημέρα τού διημέρου οι μαθητές τής Β΄ τάξης παρακολούθησαν την ταινία "Η κλέφτρα των βιβλίων" (The book thief), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα και επιτυχημένο best seller τού Μάρκους Ζουσάκ. Η ταινία αποδίδει με μοναδικό τρόπο τα γεγονότα τού Ολοκαυτώματος μέσα από τη συγκινητική ιστορία μιας θαρραλέας νέας κοπέλας, η οποία με την επιμονή της και με αφοσίωση στον στόχο της μαθαίνει να διαβάζει, μεταμορφώνοντας και ενδυναμώνοντας τη ζωή της, αλλά και όλων των δικών της ανθρώπων.
Την ίδια μέρα οι μαθητές τής Α΄ τάξης παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Μικροί μετεωρολόγοι" που εκπόνησαν στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Γεωγραφίας με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους  κ. Αντ. Βασιλάκη και σε συνεργασία με την υπεύθυνη τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας κ. Φ. Τριπολιτσιώτη. 
Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης παρακολούθησαν δύο πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις: "Από τον λύχνο στον ηλεκτρονικό λαμπτήρα" και "Ο αγώνας για την κατάκτηση τού διαστήματος: ο πλανήτης Άρης", τις οποίες ετοίμασαν οι μαθητές με υπεύθυνους καθηγητές τους κ. Αντ. Βασιλάκη, Θεοδ. Μεταλληνό, Κων/νο Μιχόπουλο  και Δ. Μάστορα.
Επίσης, στον χώρο τού αμφιθεάτρου πραγματοποιήθηκε η απονομή αθλητικών διπλωμάτων με υπεύθυνους καθηγητές τους κ. Θεοδ. Κόκκοτα και Κων/νο Μαρούλη.

- Στο θέατρο
Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων παρουσίασαν τις σχολικές δράσεις που πραγματοποίησαν με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του. Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν:
α) μαθητική έρευνα για τον εκφοβισμό
β) δραματοποιημένα κείμενα στα Γαλλικά για τον εκφοβισμό
γ) εργασίες μαθητών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο τού πιλοτικού προγράμματος "Προσεγγίζοντας τη δυναμική τής συγχώρησης και τής ειρηνικής συνύπαρξης’’ – Forgiveness Education.
Υπεύθυνοι καθηγητές ήταν οι κ. Μ. Σκούρτη, Βασ. Κοντού, Φ. Χρονοπούλου και Όλ. Μελά.
Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης παρακολούθησαν την ταινία "Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα", τού Mark Herman, που αφηγείται την ιστορία τού Ολοκαυτώματος.

- Στις αίθουσες των τμημάτων
Οι μαθητές τής Α΄ τάξης συμμετείχαν σε θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι με θέμα «Σχολική βία και εκφοβισμός. Θύματα-θύτες-θεατές». Υπεύθυνη τού προγράμματος ήταν η εκπαιδευτικός Αγωγής Υγείας κ. Αθηνά Καραβόλτσου.
Στη συνέχεια, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με ποικίλες δραστηριότητες και εφαρμογές των Μαθηματικών στην καθημερινή ζωή. Συγκεκριμένα, η κ. Κατ. Δούβου απένειμε στους μαθητές τού Α΄1 τμήματος βραβεία Μαθηματικής Σκέψης. Στη συνέχεια οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη "Γεωμετρία στη φύση με ένα σχοινί": βγήκαν στο δασάκι τού Σχολείου και αξιοποίησαν πολλές γεωμετρικές έννοιες, χρησιμοποιώντας μόνο ένα σχοινί. Στους μαθητές τού Α΄2 τμήματος η κ. Μ. Βόγια παρουσίασε ένα παιχνίδι με γεωμετρικά σχήματα, το οποίο βοήθησε τους μαθητές να παρατηρήσουν ιδιότητες των σχημάτων και να συνδυάσουν τις γνώσεις τους στη Γεωμετρία. Τέλος, στα τμήματα Α΄3 και Α΄4 η κ. Δ. Μάστορα πρόβαλε την ταινία «Donald in Mathmagic Land», που βοήθησε τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι τα μαθηματικά σχετίζονται με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, καθώς εφαρμόζονται στη μουσική, στην αρχιτεκτονική, στη γλυπτική, στα σπορ και στη φύση γενικότερα. Οι παραπάνω δραστηριότητες κατέδιξαν την ευρύτητα και την πρακτική αξία των Μαθηματικών και ενθουσίασαν πολύ τους μαθητές.

- Στις αθλητικές εγκαταστάσεις
Οι μαθητές τής Α΄ τάξης παρακολούθησαν αγώνες βόλεϊ και μπάσκετ αγοριών και κοριτσιών με υπεύθυνους καθηγητές τους κ. Ν. Βασιλειάδου και Κων/νο Μαρουλή.

Πέμπτη 30 Απριλίου 2015
Τη δεύτερη μέρα τού Πολιτιστικού προγράμματος οι μαθητές των τμημάτων Γαλλικών τής Α΄ τάξης παρακολούθησαν εργασίες των μαθητών τής Β΄ τάξης με θέμα "Η ιστορία τής μπαγκέτας". Υπεύθυνες καθηγήτριες ήταν οι κ. Έρ. Λιάκου, Ελ. Βαϊοπούλουκαι και Χρ. Μιλτσακάκη.
Στην αυλή τού Σχολείου οι μαθητές των τμημάτων Γερμανικών τής Α΄ τάξης, με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Αρ. Κεφαλά, Αγγ. Μεταλληνού και Αλ. Παπασταθοπούλου, στο πλαίσιο τής δραστηριότητας "Deutsch … mal anders" διοργάνωσαν τουρνουά επιδαπέδιου παιχνιδιού, που ήταν αναπροσαρμογή τού επιτραπέζιου παιχνιδιού "Mensch ärgere dich nicht" (Γκρινιάρης), το οποίο συμπλήρωσε 100 χρόνια ύπαρξης και έχει προσφέρει στιγμές χαράς και διασκέδασης σε εκατομμύρια παιδιά και ενήλικες, όχι μόνο στη Γερμανία αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν εύκολες εκφράσεις στα Γερμανικά, δείχνοντας εμπράκτως τις γνώσεις που είχαν εμπεδώσει κατά τη διάρκεια τής σχολικής χρονιάς και αποδεικνύοντας ότι η εκμάθηση μιας γλώσσας μπορεί να επιτευχθεί και με τη χρήση οποιοιδήποτε τύπου παιχνιδιού (συμβατικού, ψηφιακού, ηλεκτρονικού).

- Στο θέατρο
Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων παρακολούθησαν τη μουσικοθεατρική παράσταση "Μary Poppins" στα Αγγλικά από μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου.
Την ίδια ημέρα μαθητές τής Γ΄ τάξης παρουσίασαν το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που εκπόνησαν με θέμα "Τα πτηνά δείκτης τής αειφόρου ανάπτυξης". Συγκεκριμένα, παρουσίασαν τις δράσεις και τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν κατά ομάδες στη διάρκεια τής σχολικής χρονιάς καθώς και ένα θεατρικό δρώμενο μέσα από το οποίο έδειξαν με παραστατικό τρόπο τη σπουδαιότητα τής αειφόρου ανάπτυξης και τής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης γενικότερα. Ο συντονισμός των παρουσιάσεων έγινε από τον  κ. Kων/νο Καλλή, υπεύθυνο τού περιβαλλοντικού προγράμματος, και την κ. Β. Κοντού, μέλος τής παιδαγωγικής ομάδας. Να σημειωθεί ότι το ίδιο πρόγραμμα παρουσιάστηκε και την Πέμπτη 14 Μαΐου 2015 σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας.
Παράλληλα, στο αμφιθέατρο τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου έγινε ο απολογισμός και το κλείσιμο τού πολιτιστικού προγράμματος των μαθητών τής Γ΄ τάξης. Αρχικά παρουσιάστηκαν όλες οι δράσεις τού προγράμματος που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια της χρονιάς. Στη συνέχεια, επελέγη να παρουσιαστούν εργασίες σχετικές με τις μαντινάδες και τον Ν. Ξυλούρη. Παρουσιάστηκε η ιστορία των μαντινάδων και ακούστηκαν μαντινάδες που συνέλεξαν οι μαθητές. Ακολούθως ακούστηκαν τρία τραγούδια ερμηνευμένα από τον Ν. Ξυλούρη και σχολιασμένα από τους μαθητές. Το πρόγραμμα έκλεισε με βίντεο από την τετραήμερη εκδρομή των μαθητών στην Κρήτη.
Στη συνέχεια, η χορωδία τού Σχολείου απέδωσε 6 κομμάτια από τη μουσική τής γαλλικής ταινίας "Τα παιδιά τής χορωδίας"("les Choristes"). Τα χορωδιακά αυτά κομμάτια είχαν προετοιμάσει οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων στα project των βιωματικών δράσεων καθώς και οι  μαθητές τής Γ΄ τάξης στη ζώνη πολιτισμού. Τα παιδιά εργάστηκαν όχι μόνο ως προς τη μουσική, αλλά και ως προς τη γλώσσα και το νόημα των συγκεκριμένων κομματιών. Παράλληλα, οι μαθητές παρουσίασαν power point  για τη ζωή και το έργο των συνθετών Bruno Coulais και Jeant Philippe Rameau. Στο πιάνο καθώς και στη διδασκαλία και τη διεύθυνση τής χορωδίας υπεύθυνη ήταν η κ. Κων/να Γύφτουλα.
Έπειτα οι μαθητές τής Γ΄ τάξης παρουσίασαν δύο θεατρικά δρώμενα  "Ο Άτλας επαναστάτησε" και "Αμυντικοί μηχανισμοί σε θέση μάχης". Για το πρώτο εργάστηκαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια τού σχολικού έτους στη ζώνη πολιτισμού. Εξαρχής στόχος ήταν να διερευνηθεί, μέσω αυτοσχεδιασμού, η έννοια τού αγώνα, ώστε το δρώμενο να παρουσιαστεί στο 4ο Μαθητικό Παναρσακειακό Συνέδριο. Το δρώμενο βασίστηκε σε αποσπάσματα από τον μονόλογο τού μυθιστορηματικού ήρωα Τζων Γκάλτ. Ο Τ. Γκάλτ ήταν εφευρέτης, που ανακάλυψε την πιο φθηνή και ανεξάρτητη πηγή ενέργειας στον κόσμο. Αποφάσισε λοιπόν να φύγει παίρνοντας μαζί του τα πιο δημιουργικά μυαλά, επιστήμονες, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες, φιλοσόφους, ώστε να συνειδητοποιήσει ο κόσμος ότι δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς να τους ανταμείβει. Για το δεύτερο δρώμενο εργάστηκαν οι μαθητές τής Γ΄3 τάξης στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Βιολογίας. Πρόκειται για ένα δρώμενο που εντάσσεται στην κατηγορία «science theatre»,  με κεντρικό θέμα τους αμυντικούς μηχανισμούς τού ανθρώπινου οργανισμού στη μάχη εναντίον των μικροβίων. Το ανθρώπινο σώμα παρουσιάζεται ως καλά οχυρωμένο κάστρο με φρουρούς και μαχητές έτοιμους να αποκρούσουν τους επίδοξους εισβολείς, τα μικρόβια. Μέσα από ένα πρωτότυπο κείμενο, που είναι επιστημονικά ορθό και γραμμένο με χιούμορ, οι μαθητές-θεατές παροτρύνονται να συσχετίσουν τους αμυντικούς μηχανισμούς τού οργανισμού με τους ήρωες των παραμυθιών και των παιχνιδιών τους. Υπεύθυνοι καθηγητές γι’ αυτό το δρώμενο ήταν οι κ. Γ. Καζολέα και Ελ. Κορρέ.
Τις επόμενες ώρες, στον χώρο τού θεάτρου όλοι οι μαθητές τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου παρακολούθησαν συναυλία τού ελληνικού συγκροτήματος παραδοσιακής μουσικής τής Κάτω Ιταλίας «Encardia». Οι μαθητές και οι καθηγητές απόλαυσαν ζωντανά τη μουσική, τα τραγούδια και τους χορούς τής Κάτω Ιταλίας που απέδωσε αριστοτεχνικά το συγκρότημα. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στο κοινό ο χορός τής ταραντέλας, στον οποίο συμμετείχαν ενθουσιασμένοι μαθητές και καθηγητές.
Τέλος, ομάδες μαθητών όλων των τάξεων έκλεισαν το πολιτιστικό διήμερο με την παρουσίαση χορογραφιών τις οποίες οι ίδιοι είχαν εμπνευστεί, σχεδιάσει και επενδύσει μουσικά με αξιοθαύμαστο και αριστοτεχνικό τρόπο, γι΄ αυτό και καταχειροκροτήθηκαν από το κοινό.

Στο μεγάλο χολ
Παράλληλα με όλες τις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις και τις δύο μέρες τού Πολιτιστικού Διημέρου στο κεντρικό χολ τού Σχολείου φιλοξενήθηκε έκθεση Τεχνολογίας με κατασκευές των μαθητών των Α΄ και Β΄ τάξεων, την  επιμέλεια τής οποίας είχε ο  κ. Κων/νος Καλλής, καθώς και έκθεση έργων μικρογλυπτικής, την οποία επιμελήθηκε η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Β. Χατζηλάκου.