Αρσάκεια Ιωαννίνων
Στις 25 Φεβρουαρίου 2016 μαθητές των τμημάτων Α΄1 και Α΄3 τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επισκέφθηκαν την Αμερικανική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, έναν από τους κορυφαίους ερευνητικούς και εκπαιδευτικούς φορείς σε όλο τον κόσμο.
Η Σχολή, που λειτουργεί στην Αθήνα από το 1881, παράγει υψηλού επιπέδου επιστημονικό έργο πάνω στον αρχαίο και νεότερο ελληνικό πολιτισμό και φιλοξενεί μελετητές και μεταπτυχιακούς φοιτητές από περίπου 170 κολέγια και πανεπιστήμια τής Βόρειας Αμερικής.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε χάρη στην πολύτιμη βοήθεια τού καθηγητή Αρχαιολογίας και μέλους τού Διοικητικού Συμβουλίου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Βασίλη Λαμπρινουδάκη και τής υπεύθυνης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων τής Φ.Ε. κ. Λαμπρινουδάκη. Η ιδέα τής επίσκεψης ανήκει στη φιλόλογο κ. Ιωάννα Γεωργιλάκη.
Ο διευθυντής τής Αμερικανικής Αρχαιολογικής Σχολής James Wright υποδέχθηκε τους μαθητές και αφού τους καλωσόρισε, τους μίλησε για το έργο και τις δραστηριότητες τής Σχολής. Στη συνέχεια, τα παιδιά ξεναγήθηκαν από τον διευθυντή στους χώρους τής βιβλιοθήκης Blegen, που είναι αφιερωμένη στις κλασικές σπουδές, και στο εργαστήριο Wiener, το οποίο αποτελεί ένα διεθνώς αναγνωρισμένο ερευνητικό χώρο, όπου εφαρμόζονται σύγχρονες επιστημονικές τεχνικές στη μελέτη αρχαιολογικών ευρημάτων από την Ελλάδα.
Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το επιβλητικό κτήριο όπου στεγάζεται η σχολή, τον μεγάλο αριθμό βιβλίων, την υποβλητική ατμόσφαιρα των χώρων μελέτης και το εργαστήριο. Ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν το γεγονός ότι επιστήμονες από την άλλη μεριά τού Ατλαντικού έχουν μαγευτεί από τον ελληνικό πολιτισμό, τον έχουν αγαπήσει και έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στη μελέτη του.
Η επίσκεψη αποτέλεσε αφορμή για μια ουσιαστική επαφή των μαθητών με τον πολιτισμό. Όπως αναφέρει ο καθηγητής κ. Λαμπρινουδάκης σε συνέντευξή του: «Η πολιτισμική κληρονομιά περικλείει και συντηρεί όλη την ανθρώπινη εμπειρία που έχει αποκτήσει και αποκτά διαχρονικά ο άνθρωπος. Είναι η συμπυκνωμένη γνώση, όχι ειδικά η επιστημονική, αλλά κυρίως η ολιστική γνώση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, διανόησης και διαμορφωτικής ιστορίας. Είναι επομένως η απαραίτητη βάση πάνω στην οποία οικοδομείται το παρόν και το μέλλον. Άρα η ιστορία και η ιστορία τού πολιτισμού πρέπει να είναι βασικό κομμάτι της παιδείας.».
Είναι βέβαιο πως η επίσκεψη στη Σχολή συνέβαλε στην κατεύθυνση αυτή.