Η Μηχανική Μάθηση είναι ένας τρόπος με τον οποίο ένα υπολογιστικό σύστημα μπορεί να αποκτήσει Τεχνητή Νοημοσύνη. Έτσι, στο μάθημα τής Πληροφορικής οι μαθητές τής Α΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Γυμνσίου Ψυχικού εκπαίδευσαν ένα μοντέλο Μηχανικής μάθησης, ώστε να ταξινομεί φωτογραφίες από γάτες και σκύλους, αντίστοιχα.
Χρησιμοποιήθηκε το Τeachable Machine το οποίο περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα: 1) συλλογή δεδομένων, 2) εκπαίδευση μοντέλου και 3) δοκιμή μοντέλου. Οι μαθητές/-τριες συγκέντρωσαν και ομαδοποίησαν σε κατηγορίες δεδομένα, εκπαίδευσαν το μοντέλο τους με αυτά και το δοκίμασαν για να διαπιστώσουν εάν ταξινόμησε σωστά τα νέα δεδομένα που εισήγαγαν.
Στην Άλγεβρα σχεδιάστηκε με τη βοήθεια εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) διδακτικό σενάριο για τη διδασκαλία των ρητών αριθμών. Οι μαθητές/-τριες έπαιξαν ένα ομαδικό παιχνίδι με κύβους στις πράξεις με ρητούς αριθμούς, εφαρμόζοντας τους κανόνες τούς οποίους είχαν διδαχθεί σε προηγούμενα μαθήματα. Στόχος τής δράσης ήταν να αξιοποιηθεί η Τεχνητή Νοημοσύνη στη διδασκαλία των Μαθηματικών και, παράλληλα, να εφαρμόσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους στα Μαθηματικά σε ένα παιγνιώδες περιβάλλον.
Χρησιμοποιώντας εργαλεία ΤΝ οι μαθητές των Α΄, Β΄, και Γ΄ τάξεων στο μάθημα των Ξένων Γλωσσών εξασκήθηκαν: α) στη σύνταξη κατάλληλων οδηγιών (prompts) στο copilot και στο chatGPT, β) στον έλεγχο και την κριτική των απαντήσεων, που έλαβαν από τα εργαλεία, σχετικά με τα ερωτήματα που έθεσαν για ποικίλες δραστηριότητες και γ) στη σύγκριση των δικών τους απαντήσεων με αυτές της ΤΝ. Επίσης χρησιμοποίησαν και εργαλεία δημιουργίας εικόνων μέσα από κατάλληλα prompts.
Υπεύθυνοι καθηγητές: κ. Α. Τζώρτζη, Σ. Βολτής, Ε. Αλεβυζάκη, Ε. Καρατσιώλη, Κ. Βερέβη, Α. Καραβασίλη, Ι. Βασιλοπούλου και Ε. Λιάκου
https://www.arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-b/ta-nea-mas/events-activities/55515-i-texniti-noimosyni-stin-taksi-mas#sigProId700d4e9535