Αρσάκεια Ιωαννίνων
Η καθηγήτρια Γερμανικών τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Αγγέλα Μεταλληνού ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο εξ αποστάσεως, στα Αγγλικά, “Creative use of Tablets in Schools”, διάρκειας 5 εβδομάδων στην εκπαιδευτική πλατφόρμα European Schoolnet Academy, από τις 13 Απριλίου μέχρι και τις 17 Μαΐου 2015, με εισηγήτρια την Kartja Engelhardt.
Είναι αποδεδειγμένο ότι τα tablets δεν είναι μόνο εύκολα στη χρήση και στη μεταφορά τους, αλλά και λόγω τής ταχύτητας και τής ποικιλίας των εφαρμογών (apps) που μπορείς να εγκαταστήσεις σε αυτά, η ένταξή τους καθίσταται αναγκαία στην εκπαιδευτική διαδικασία. ΄Ολο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, όπως και σχολικές μονάδες σε όλο τον κόσμο, πειραματίζονται στη χρήση τους μέσα στην τάξη.
Στο σεμινάριο δόθηκε έμφαση όχι μόνο σε καινοτόμες δράσεις και προτάσεις ως προς τον τρόπο ένταξής τους, αλλά έγινε και ιδιαίτερη αναφορά στους όρους με τους οποίους πρέπει να ενταχθούν τα tablets στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, ώστε να συνδυάζεται η εξατομικευμένη με την συνεργατική μάθηση των μαθητών. Επίσης το σεμινάριο έδωσε την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς, με το Ημερολόγιο Μάθησης (Learning Diary) που έπρεπε να συμπληρώνεται σε τακτική βάση, να καταγράφουν τις σκέψεις, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους, ενώ ταυτόχρονα, ανατρέχοντας στα Ημερολόγια των συναδέλφων τους, είχαν την δυνατότητα να ανακαλύψουν καινοτόμες δράσεις και καινούργιες ιδέες εκπροσώπων άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων.
Στο τέλος τού διαδικτυακού αυτού σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να καταθέσουν ένα σχέδιο μαθήματος, όπου η ένταξη των tablet θα ήταν εμφανής και ουσιαστική. Το κάθε σχέδιο μαθήματος αξιολογήθηκε εκ των υστέρων από δύο συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, που και αυτοί με τη σειρά τους αξιολογήθηκαν από άλλους. ΄Ετσι υπήρξε ανακύκλωση των διαφόρων σχεδίων μαθήματος και οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί μπόρεσαν να συγκρίνουν και να εκτιμήσουν τη διαφορετικότητα στην εκπαιδευτική αντίληψη και προσέγγιση των διαφόρων εκπαιδευτικών αντικειμένων, πάντα με την ένταξη και τη χρήση των tablets στην εκπαιδευτική διαδικασία.